اخبار اداری و استخدامی

سامانه نیروهای مازاد استخدامی طراحی شد

سامانه نیروهای مازاد استخدامی طراحی شد/ سال گذشته نزدیک به ۳ درصد افزایش رشد بهره‌وری داشتیم.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از فارس، میرسامان پیشوایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در کشور داریم از رشد بهره‌وری که مبتنی بر دانش است باید استفاده کنیم.

وی افزود: بنابه تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری مدیران استانی وظیفه دارند با همت عالی در رشد بهره‌وری تلاش کنند.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور یادآور شد: ساختار کمیته بهره‌وری در استان‌ها تشکیل شد که با ریاست استاندار و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی به عنوان دبیر مسائل پیگیری می‌شود؛ از سال گذشته در استان‌ها مدل مثلثی را ایجاد کردیم که علاوه بر ایفای نقش کمیته بهره‌وری دانشگاه‌ها هم به عنوان بازوی علمی فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه مازندران در تشکیل ساختار کمیته ملی بهره‌وری پیشتاز بود، تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی برای تقویت و توانمند سازی کمیته ملی بهره‌وری تشکیل و این آموزش استمرار دارد.

پیشوایی استقرار چرخه بهره‌وری در استان‌ها را برای دستگاه‌های اجرایی ضروری دانست و گفت: مسئله‌شناسی از موضوعات مهمی است که دستگاه‌های اجرایی باید به اثرگذاری آن توجه کنند؛ اگر دستگاه‌های اجرایی برنامه موفق و کاربردی در حوزه بهره‌وری داشته باشد به عنوان مدل موفق در سطح ملی نشر می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه بر حسب قانون امسال باید شاخص‌های عمومی و اختصاصی اندازه‌گیری و گزارش شود، تصریح کرد: لازم است میزان رشد در استان‌ها و کشور رصد شود.

به گفته پیشوایی رصد رشد اقتصادی ناشی از سرمایه‌گذاری و بهره‌وری می‌تواند میزان تلاش در استان‌ها و کشور را ارزیابی کند؛ سال گذشته نزدیک به ۳ درصد افزایش رشد بهره‌وری داشتیم.

وی ادامه داد: اگر دو سال دیگر اگر این رشد ۳ درصدی را تکرار کنیم تازه به رشد سال ۱۳۹۰ می‌رسیم؛ چرا که ما از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ میزان بهره‌وری منهای یک درصد بوده است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور با تاکید براینکه کمیته بهره‌وری استان نسبت به شاخص‌های رشد عمومی و اختصاصی طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان برنامه‌ریزی کند، تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های توانمندسازی همکاران ما آمادگی ارائه آموزش و مشاوره را در این حوزه دارند.

وی با بیان اینکه در حوزه بخشی یکسری برنامه عمومی داریم که باید مراقب تزریق نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی باشیم، افزود: دولت ما بزرگ است اما از نظر عملکرد طبق شاخص‌های مقایسه‌ای مطلوب نیست متاسفانه در ادارات ما پرداخت اضافه کار و کارانه به مثابه حقوق شده است؛ پرداخت‌ در این بخش باید مبتنی بر کارکرد و عملکرد نیروهای انسانی باشد.

پیشوایی افزود: رئیس جمهوری تاکید بر موضوع ساختارها در نظام اداری دارند د تا امکان رشد بهره‌وری ایجاد شود.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور با اشاره به اینکه ۱۰ سال شعار اصلاح نظام اداری داریم اما نتیجه مطلوبی حاصل نشد، تصریح کرد: سازمان اداری استخدامی مکلف شد سامانه نیروهای مازاد طراحی کند تا نیروهای مازاد هر دستگاهی طبق نیاز نیروهای دستگاه اجرایی دیگر را تامین کند.

وی یکی از اولویت‌های رسیدن به رشد بهره‌وری را اصلاح فرایندهای سازمانی، کم کردن سیکل فرایند، توانمند سازی نیروی انسانی و کاهش هزینه‌ها در نظام اداری دانست، افزود: برنامه‌های اختصاصی برای استفاده از ظرفیت استان‌ها داریم که ۳۴ دستگاه ملی هم در این خصوص به ما گزارش می‌دهند.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور اظهار کرد: توقع داریم کمیته بهره‌وری استان هر سه ماه گزارش کار دهد و نسبت به استقرار چرخه بهره‌وری و ۱۰ گامی که در نظر گرفته شد اقدام موثری در استان مازندران شاهد باشیم تا به عنوان استان شاخص در کشور محسوب شود.

مطلب مرتبط:

1 دیدگاه

  1. حقیر بعنوان فردی که 20 سال ازسنوات خدمت دولتی خودرادرمسئولیتهای اموراداری ونیروانسانی گذراندم واما بدلیل عدم اجرای برخی دستورات شفاهی خلاف قانون ومقررات اداری توسط مدیرکل واوباش متخلف آن درسال 95 ازسمتم برکنارشدم . عزیزان من مشکل فعلی نیروی انسانی اغلب درادارات دولتی نه مازادبودن هست ونه عدم کارایی آنها، بلکه فقط وفقط بازیچه شدن نیروهای کاربلد ومتعهد دردست مدیران ریاست طلب می باشدوبس .
    جابجایی بی دلیل وبدون استنادقانونی کارمندان توسط مدیران باندباز موجب : بی انگیزگی و ایجاد تعارضات متعددوکندشدن رشد استعدادهاوتوان نیروی انسانی را منجرشده وبکارگیری صحیح ومنطقی نیروی انسانی درجایگاههای مرتبط وپربازده رابامشکل اساسی روبروکرده است . حال دولتمردان بجای اعلام بحث نیروهای مازادوازاین موارد خنده آورلازم است به تقویت وشناسایی نیروهای پراستعدادوتوانمند وصاحبان تجربه وکاربلددرسیستم اداری بپردازند وتوجه به مدیران متعهد و وفادار به نظام ودولت راسرلوحه کارخودقراردهندواز اعمال سلیقه مدیران درانتصابات وعزل ونصبها بپرهیزند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام