آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

دیپلماسی اداری در سوریه با امضای یادداشت تفاهم در زمینه توسعه اداری

دیپلماسی اداری در سوریه با امضای یادداشت تفاهم در زمینه توسعه اداری

شناسنامه قانون- وزارت توسعه اداری سوریه و سازمان اداری و استخدامی جمهوری اسلامی ایران امروز برنامه اجرایی تفاهم‌نامه مشترکی را که بهمن ماه گذشته در تهران امضا شد با هدف توسعه و گسترش افق‌های همکاری در حوزه های مختلف توسعه اداری و توسعه منابع انسانی بین دو کشور امضا کردند.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خبرگزاری سوری شانا، در این برنامه اجرایی که به امضای دکتر سلام سفاف وزیر توسعه اداری و دکتر میثم لطیفی، معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در ساختمان این وزارتخانه رسید، دو طرف در زمینه تبادل تجربیات و بومی‌سازی دانش برای توسعه نظام سنجش عملکرد اداری و ساختارها و حمایت از عملکرد آن و آموزش و احراز صلاحیت و توسعه نظام مدیریت منابع انسانی در دستگاه‌های دولتی همکاری خواهند داشت.

پیش از امضای این برنامه اجرایی، کارگاه مشترکی بین دو طرف برگزار شد که در آن معاونان وزیر، مدیران توسعه اداری در مراجع دولتی و تعدادی از کارشناسان هیئت اعزامی از سازمان اداری و استخدامی ایران شرکت کردند. دکتر لطیفی در این کارگاه مشترک با ارائه مقاله‌ای به بررسی گام‌های تاریخی دستیابی به توسعه اداری در جمهوری اسلامی ایران و تصویب آیین‌نامه‌ها و نامگذاری و ارزیابی و تاثیر آن بر عملکرد منابع انسانی پرداخت.

امضای این برنامه از طرف سوری با حضور باسم حیدر معاون وزیر توسعه اداری در امور سازماندهی و آموزشی، مدیر مرکز پشتیبانی و سنجش صنعا لخوج و از طرف ایرانی مهدی سبحانی سفیر ایران در سوریه، مدیر روابط بین الملل سازمان اداری و استخدامی کشور دکتر سعید صدرائیان، معاون حکمرانی الکترونیک، دکتر محمدرضا عطاردی، رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی، دکتر محسن میری و معاون حقوقی، مجلس و استان‌ها، دکتر مهدی یزدان پناه انجام شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و هیات کارشناسی همراه در رایزنی با مقامات ارشد سوریه در تلاش بودند تا از منظر فراهم کردن بستری مناسب اداری به عملیاتی سازی توافقات دوجانبه در تمام زمینه کمک کنند. ایجاد نگاه مشترک در سطوح میانی حوزه اداری محور رایزنی هیات کارشناسی کشورمان با مسئولان سوری بود، تا اراده سیاسی رهبران دو کشور که در توافقات فیمابین در زمینه‌های مختلف متجلی شده، عملی شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در سفر به دمشق با حسین عرنوس نخست وزیر، فیصل مقداد وزیر امور خارجه، سلام سفاف وزیر توسعه اداری و بسام ابراهیم وزیر آموزش عالی سوریه دیدار کرد.

از این جهت، می‌توان عنوان آغاز دیپلماسی اداری برای سفر سه روزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی جمهوری اسلامی ایران به سوریه را برگزید که با برگزاری کارگاه مشترک در زمینه ساختار‌های ارزیابی و توسعه اداری پایان یافت.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام