آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

عدالت در پرداخت و امنیت شغلی نیروهای شرکتی و قراردادی نیازمند مصوبه قانونی نیست

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور آخرین جزییات و مسائل مربوط به تعیین تکلیف نیروهای طرحی، شرکتی و قراردادی گفت: اگرچه طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس درحال بررسی است اما ما نیز در دولت معطل آن نمانده ایم و تمامی تلاش ها را برای تحقق عدالت در پرداخت و امنیت شغلی آنان به کار گرفته ایم.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از ایرنا، میثم لطیفی صبح دوشنبه در جریان حضور در گلزار شهدای شهر کرمان و تجدید میثاق با شهدا بویژه مقام شامخ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای آرمیده در این مکان مقدس در جمع خبرنگاران اظهارداشت: وضعیت نیروهای حجمی، شرکتی و قراردادی در مجلس و کمیسیون اجتماعی آن در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در خصوص دایره شمول و نحوه اجرای تعیین تکلیف نیروهای طرحی، شرکتی و قراردادی نکاتی وجود دارد که باید رفت و برگشت و کار کارشناسی انجام شود.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه موضوع تعیین تکلیف نیروهای طرحی، شرکتی و قراردادی هم پیچیده و هم گسترده است، گفت: همه این عوامل دست به دست هم می دهد که در خصوص تدوین قانون دقت بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: برداشتمان این است که ظرفیت‌های قانونی فعلی پاسخگوی بسیاری از مشکلات در خصوص تعیین تکلیف این نیروهاست و اگر ظرفیت هایی هم که مغفول مانده بخوبی استفاده شود بخش عمده‌ای از این مشکلات حل خواهد شد.

ابهام تعداد نیروهای شرکتی

لطیفی تاکید کرد: تعداد نیروهای شرکتی یکی از نکات ابهام موضوع است که به تعریف ما از نیروهای شرکتی و نوع تعاملشان با دستگاه‌های اجرایی مربوط می‌شود.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه بسته به تعریفی که از نیروی شرکتی، طرحی و قرادادی داشته باشیم دایره شمول و تعداد آنان متفاوت است ادامه داد: بین ۴۰۰ هزار نفر تا گاهی اوقات یک میلیون نفر برآورد نیروهای شرکتی است و برآورد دقیق نداریم؛ بخاطر همین هم یکی از مسائلی است که ما را دچار تامل کرده که دقت بیشتری داشته باشیم.

عدالت و بهره وری

وی ادامه داد: آن چیزی که برای ما مهم است فارغ از اینکه نوع رابطه استخدامی چیست، مساله عدالت در پرداخت نسبت به نیروهای شرکتی، طرحی و قرادادی است؛ لذا شرکت‌هایی که قرارداد دارند ضمن رعایت حال این افراد قانون کار را در موردشان رعایت کنند.

لطیفی افزود مساله بهره‌وری در این موضوع تعیین تکلیف و ارزیابی عملکرد برای ما در مورد نیروهای شرکتی، طرحی و قرادادی مهم است و همه اینها را باید در هر تصمیمی که در مجلس و در دولت می‌گیریم مد نظر داشته باشیم.

معطل مجلس نمانده ایم

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تعیین تکلیف نیروهای شرکتی، طرحی و قرادادی زمان مشخصی ندارد چون در مجلس بررسی می‌شود و در کمیسیون هم با جدیت در حال پیگیری است ولی ما در دولت معطل این مصوبه نیستیم و سعیمان بر این است که عدالت در برخورد و بحث امنیت شغلی این افراد را مدنظر داشته باشیم و وزارت کار هم موظف است بر شرکت‌های تامین‌کننده نیروی انسانی نظارت داشته باشد.

وی افزود: این ظرفیت قانونی تعیین تکلیف نیروها از قبل وجود داشته و نیازمند این است که این ظرفیت با مدیریت جهادی عزیزانمان با جدیت پیگیری شود.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور که صبح امروز وارد کرمان شد در ادامه گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبریک هفته دولت، این هفته را فرصتی برای ارائه کارنامه یکساله دولت دانست و گفت: رییس جمهور دستور دادند طی این هفته همه اعضای کابینه در همه استان ها حضور داشته باشند؛ از این رو حداقل هر یک از اعضای هیات وزیران در ۲ استان باید حضور یابند، از نزدیک با مسائل آشنا شوند و آخرین پیگیری‌ها نسبت به مصوبات استانی داشته باشند.

وی ادامه داد: اعضای هیات وزیران باید در استان ها حضور داشته باشند و طرح‌ها و پروژه‌هایی که در این ایام هفته دولت به مرحله عملیاتی رسیده چه برای آغاز و چه برای بهره‌برداری به مردم شریف ایران اهدا کنند و شاهد رشد و آبادانی بیش از پیش کشور باشیم.

به گزارش ایرنا لطیفی با همراهی استاندار کرمان و دیگر مدیران استان در کنار مزار مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت حضور یافت و با قرائت فاتحه به مقام این شهید ادای احترام کرد.

2 دیدگاه

  1. با عرض سلام نيروهاي حجمي شاغل در دستگاههاي دولتي بعنوان محرومترين و و مستضعف ترين كاركنان از رئيس سازمان اداري استخدامي و همچنين كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي تقاضا دارند با همگرايي هرچه بيشتر و تسريع روند تصويب كاركنان شركتي هرچه زودتر با ساماندهي و تبديل وضعيت اين گروه از كاركنان بار سنگين تبعيض و بي عدالتي را از دوش كاركنان زحمتكش و نجيب حجمي بردارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام