اخبار اداری و استخدامی

۵۰ درصد از پست‌های سازمانی در دستگاه‌های اجرایی کشور خالی است

۵۰ درصد از پست‌های سازمانی در دستگاه‌های اجرایی کشور خالی است/ انجام امور را در صورت امكان به مردم واگذار كنیم

میثم لطیفی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در سفر یک روزه به استان همدان در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: «باید به سمتی برویم که اگر انجام کاری در توان مردم است، به آنان واگذار کنیم.»

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، دکتر لطیفی، ۴ شهریور در جلسه با مدیران اجرایی استان همدان، با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد از پست‌های سازمانی در دستگاه‌های اجرایی کشور خالی است، گفت: «این سیاست دولت در سال‌های قبل بوده که سیاست بدی هم به نظر نمی‌رسد. با وجود این، تعداد کارمندان دولت کم نیست و باید این وضعیت را تدبیر کنیم. البته تدبیر این وضعیت در حوزه بهداشت و آموزش و پرورش کار آسانی نیست؛ اما در حوزه‌هایی مانند کشاورزی، می‌توانیم از طریق اصل ۴۴ بخشی از امور را به مردم واگذار کنیم.»

وی افزود: «یکسال گذشته حجم، فشار و انتظارات چند برابر قبل شده با این وجود باید از فرصت داشتن پست و مسئولیت برای خدمت به مردم استفاده کرد. اضطراری به جذب نیرو در برخی بخش‌ها نیست و می‌توان امور را به مردم واگذار کرد و دولت تنها نقش نظارت، راهبری و هدایت داشته باشد.»

وی ادامه داد: «تجربه نشان داده است که دولت در مقایسه با بخش‌های دیگر، کارها را گران انجام می‌دهد و باید به سمتی برویم که اگر انجام کاری در توان مردم است، به آنان واگذار کنیم. گاهی اضطرار وجود دارد و امکان واگذاری نداریم؛ اما در برخی حوزه‌ها می‌توان این کار را انجام داد.»

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به تاسیس شهرهای جدید از جلمه شهر کوه سرخ مشهد، گفت: «به دنبال استقرار مجتمع‌های اداری در شهرهای جدید هستیم تا همه دستگاه‌های اجرایی استانی ذیل این مجموعه قرار بگیرند. با این الگو اداره شهر بر عهده فرماندار به عنوان نماینده دولت خواهد بود.»

لطیفی پس از این جلسه با حضور در میز خدمت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان، در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به جذب و استخدام مردم همدان به مراجعان پاسخ داد.

1 دیدگاه

  1. جناب دکتر لطیفی با بازنشستگی پیش از موعد بخش قابل توجهی از نیروی پیر فرتوت و بی انگیزه را از دولت جدا کنید این کار عین صرفه و صلاح و بهره وری است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام