کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

تصویب طرح جایگزینی فرزندان ایثارگران به جای نیروهای ایثارگر دستگاه ها در کمیسیون اجتماعی

مصوبه کمیسیون اجتماعی برای قابلیت جایگزینی فرزندان ایثارگران به جای نیروهای ایثارگر دستگاه ها

دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس در تشریح پاسخ کمیسیون اجتماعی مجلس پیرامون طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (یک)، گفت: براساس نظر کمیسیون اجرای این مصوبه به قوت خود باقی است و براساس آن تنها فرزندان ایثارگران، شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد می توانند جایگزین نیروهای ایثارگری شوند که به هر دلیلی از فعالیت با دستگاه ها منفک می شوند.

علی اکبر بسطامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزئیات دستورکار امروز، سه شنبه، اول شهریور) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (یک) مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این ماده به نحوه بکارگیری فرزندان شهدا، ایثارگران، جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان در دستگاه ها اشاره شده بود که به این اشاره دارد که اگر نیروهایی از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان که در دستگاه ها فعالیت دارند به هر دلیلی از ادامه فعالیت منفک شوند فرزندان ایثارگران جایگزین آن ها خواهند شد.

وی تصریح کرد: دیوان عدالت اداری در این رابطه نظری داده بود که آن را نسخ می کرد، مجدد استفساریه ای در رابطه با اجرای ماده ۴۸ مبنی بر اینکه آیا اجرای آن به قوت خود باقی است یا خیر ارائه شد که نشست امروز کمیسیون اجتماعی بررسی و پاسخ مجلس به آن این بود که اجرای این ماده به قوت خود باقی است.

بیشتر ببینید: متن کامل طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

عضو ناظر مجلس در شورایعالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور خاطرنشان کرد: این یکی از مطالبات اصلی جامعه ایثارگران و فرزندان آن ها بود که به مدت طولانی توسط فراکسیون ایثارگران مجلس پیگیری می شد که در نهایت در نشست امروز کمیسیون اجتماعی تائید شد و مطالبه جامعه ایثارگران برای بکارگیری فرزندان آن ها در دستگاه ها محقق شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: ترویج برنامه های ارزشی کشور در حوزه ایثار و شهادت از دیگر مطالبات مهم جامعه ایثارگران است که مجلس به فراخور مسئولیتی که دارد برای ترویج آن تلاش می کند تا در خصوص قوانین موضوعه کشور چه در بحث تفسیر یا تصویب قوانین به سمتی سوق داده شود که مطالبات خانواده شهدا و ایثارگران تحقق پیدا کند.

دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس تاکید کرد: براساس مصوبه مجلس دستگاه ها مکلف می شوند که آنچه مدنظر قانونگذار بوده است توسط دولت، نهادها و سازمان هایی که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند اجرا کنند و برای مستنکفین از اجرای آن برخورد قانونی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، مطابق ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت:

«کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و شرکتهای دولتی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و کلیه سازمانها و شرکتهایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی دولت استفاده میکنند و نیز کلیه مؤسسات و شرکتهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است مکلفند یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز بیست و پنج درصد (۲۵%) و به بالا و آزاده (اعم از شاغل، فوت شده و یا از کار افتاده) را که واجد شرایط عمومی استخدام میباشند علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران در همان دستگاه استخدام نمایند.»

108 دیدگاه

  1. سلام
    خواهشا خبر را بصورت کلی به تمام ایثارگران ربط ندهید،زیرا در جامعه ما و از نظر مسئولین،رزمندگان کمتر از شش ماه جبهه به هیچ عنوان جزو جامعه ایثار گران محسوب نمی شوند.و هیچ مصوبه و امتیازی شامل حال این عزیزان نمی شود.

  2. سلام من فرزند جانباز 25 درصد شاغل در ابفای گیلان هستم با سابقه ده سال پدر بنده تو همین اداره کار میکردن که به دلیل شدت جراحات جنگ با 25 سال سابقه کار به رحمت خدا رفتن ایا شامل من میشه اگه ابفا به قانون تمکین کنه ان شالاه

  3. سلام بنده ۵۰ درصد جانبازی دارم ۵ سال اسارت و دو سال در در جبهه خدمت کرده ام ولیکن با وجود اینکه دوتا پسر تحصیل کرده دارم هنوز نتوانستم یکی از آنها را جایگزین خودم کنم این مصوبات همش دهل است آوازش از دور خوش است خیلی از ما جانبازان را خراب کردن با این مصوبات
    خدا خیرت دهد

    1. سلام فرزندان رزمندگان نیز شامل این بخشنامه می شود یا خیر
      و همچنین ایثارگران که در دو سال قبل بازنشست شده و این قانون در برنامه ششم توسعه بود ولی اجرا نمی شد تکلیف فرزندان این افراد چی می شود ؟

    2. بنده از دانشگاه در قالب طرحی بنام طرح ۶ ماهه دانشجویان به مدت ۷ ماه در جبهه های جنگ( غرب و جنوب کشورم ایران) خدمت کرده ام اخیرا طی مصوبه ۳/۴« سه چهارم» این مدت حضور دانشجویان را در جبهه داوطلبانه اعلام کردند تا از مزایای رزمندگی« ایثارگری»درصورت احراز حداقل ۶ ماه حضور در جبهه، به افراد مرتبط بصورت کامل تعلق گیرد:
      حال اولا : سوال این است به چه طریق و با کدامین نوع محاسبات ۳/۴, اعداد شش یا هفت برابر با ۶ میشود؟
      ثانیا: خانواده یا خود دانشجویان شهید،حانباز ویا مجروح حاضر در قالب طرح ۶ ماهه( که در واقع مدت حضور آنها ۷ ماه به درازا کشید) مگر به اندازه و به نسبت ۳/۴ شهید، جانبازو یا مجروح شدن و یا فقط به میزان ۳/۴ از تسهیلات و مزایای متعلقه بهره مند و استفاده میبرند تا اینکه آنهایی( دانشجویان طرح ۶ ماهه حضور در جبهه) که در سلامت کامل هستند فقط ۳/۴( سه،چهارم) مدت حضور در جبهه آنان، دادطلبانه تلقی بشه و با این مصوبه ، با شرط حداقل ۶ ماه حضور در جبهه نتوانند حایز احراز شرایط لازم برای برخوردار شدن از مزایای اختصاصی در نظر گرفته شده، شوند؟!!! آخه این چه نوع قانون و مصوبه ی خام و به درد نخوری هست؟!!!

  4. سلام.تکلیف بقیه فرزندان این کشور با کیست؟گناهش چیست که پدرش ان موقع طفلی پیش نبوده است یاپدرش در جنگ شهید یاجانبازنشده است ایا مجلس دولت هیچ تعهده ای نسبت به خیل زیاد بیکاران ندارد ؟ ./.

  5. توروخدا دراین بخشنامه ها برای بقیه هم فکری کنید واقعا آنها حقشان است شکی نیست ولی بقیه باید چه کار کنند که هیچ سهمیه ای ندارند جز ظلم بزرگی که سالیان سال در حق و حقوقشان شده و هرساله بدتر هم میشود درمورد ساماندهی کارکنان چرا امروز و فردا میشود چرا دل همه را یک دل نمیکنید حداقل دیگر چشم انتظار نباشند

  6. شایستگی علمی و تخصصی ایثارگرا چطوری محرز میشه؟
    خداییش 25 درصد جانبازی چطوری چند هزار نفر جلو میندازه فرزند ایثارگرو؟ ربط علمیش چیه اگه باباش سالم بود رتبه اش بهتر میشد چند هزار تا؟؟؟
    خیلی حقتون باشه همون کسر خدمت هستش چون ربط داره

    1. بازم ابهام دارد چون از دستگاه های عمومی نام برده اما منوط کرده به استفاده از بودجه دولتی ،مثلا سازمان تامین اجتماعی شبهه دولتی است وعمومی است ولی از بودجه استفاده نیکنه.لطفا عین ماده قانونی رو هم بگذارید.

  7. این قانون علاوه بر استخدام فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد هست ؟ یا اینکه همان قانون است؟ با تصویب این قانون اگر جانباز بالای ۲۵ درصد دو فرزند داشته باشد ، دستگاه مربوطه میتواند هر دو فرزند را استخدام نماید. آیا درست است؟

      1. سلام جناب رضای
        بلاخره قرار نیست تصمیمی ک خیلی وقت سروصداش گوشمان راکر و سوی چشمانمان رو ازمون گرفت ب تصویب و احیانا ب مرحله اجرا در بیاد
        نیروهای قرارداد معین ،ما چ گناهی مرتکب شدیم ک هیچ زمانی هیچ حامی نداشتیم

  8. فرزندان ایثارگران با تمام کمبودها و شرایط روحی که زندگی کرده اند و کار کرده اند هرگز دم نزده اند از تمام کسانی که دستی در کار دارند تقاضای تصویب . اجرای قانون جایگزینی فرزندان ایثارگران را دارم تا گوشه ای از آرامشی که هرگز نداشته اند جبران شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام