اخبار اداری و استخدامی

نامه نمایندگان در خصوص مشمول شدن معلمان طرح مهرآفرین در رتبه بندی فرهنگیان

نامه رئیس کمیسیون آموزش درخصوص ضرورت مشمول شدن ۸۰ هزار معلم طرح مهرآفرین در رتبه بندی فرهنگیان

منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس و حمیدرضا حاجی بابایی، رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی طی نامه های جداگانه بر ضرورت مشمول شدن ۸۰ هزار معلم طرح مهرآفرین در اجرای قانون رتبه بندی معلمان تاکید کردند.

نامه علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

متن نامه به شرح ذیل است؛

جناب آقای دکتر قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

احتراما ضمن تشکر و قدردانی از جنابعالی به خاطر عنایتی که به قانون نظام رتبه بندی معلمان و لزوم تدوین آیین نامه اجرایی صحیح آن را دارید، به استحضار می رساند:

علیرغم اینکه در اعلام نظر قطعی هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مورخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ جنابعالی به صراحت تاکید فرموده بودید که «نیروهای فاقد کد شناسه استخدام» نیز شامل تعریف معلم بوده و لازم است در تصویب نامه مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ اصلاح لازم صورت پذیرد تا به دلیل تضییق دامنه شمول قانون، مغایر جزء (۱) ماده (۲) قانون نظام رتبه بندی نگردد. متاسفانه در مصوبه مورخ ۹ مرداد ۱۴۰۱ هیات وزیران درخصوص اصلاح آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان، علی رغم حذف آن عبارت، جمله «اجرای رتبه بندی منوط به تکمیل فرآیند استخدام مطابق قوانین و مقررات خواهد بود» اضافه شده که به استناد آن بیش از ۸۰ هزار معلم که سالیان زیادی در قالب نیروهای مهرآفرین و قراردادی وظیفه خطیر تعلیم و تربیت دانش آموزان را به عهده داشته اند و از حیث دریافت حقوق و مزایا و حکم کارگزینی تفاوتی با نیروهای رسمی ندارند، از دامنه شمول قانون خارج نموده استت.

حضرتعالی مستحضرید که اینجانب به عنوان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری از بدو درخواست و پیگیری تقدیم لایحه رتبه بندی توسط دولت وقت تاکنون لحظه به لحظه پیگیر امر خطیر و تحول ساز قانون نظام رتبه بندی معلمان بوده و هستم و در همه مراحل بررسی، تدوین، تنظیم و تصویب این قانون، چه در صحن کمیسیون و چه در صحن مجلس شورای اسلامی و چه در بررسی در شورای محترم نگهبان، حضور جدی داشته و اقرار و تاکید می نمایم که قانونگذار هرگز چنین تلقی از تعریف معلم در این قانون نداشته است.

در قانون معلم به کسی اطلاق می شود که در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی، وظیفه خطیر تعلیم و تربیت دانش آموزان را برعهده دارد، فلذا هرگونه تضییق در دامنه شمول معلمان، مغایر هدف قانونگذار تلقی می شود.

خواهشمند است دستور بفرمایید تا در هیات محترم بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین موضوع فوق الذکر مدنظر قرار گرفته تا در تدوین آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان، مغایرت از قانون صورت نپذیرد.

علیرضا منادی سفیدان

رونوشت:

– جناب آقای دکتر اسماعیلی رئیس محترم هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین جهت استحضار

– جناب آقای پورسید نایب رئیس محترم هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین جهت استحضار

– جناب آقای دکتر مهری دبیر محترم هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین جهت استحضار

– اعضای محترم هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین جهت استحضار.

نامه حمیدرضا حاجی بابایی، رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب رییس جمهور گفت: آئین نامه اجرائی قانون رتبه بندی معلمان، نیروهای فاقد کد شناسه استخدام از شمول مزایای این قانون خارج شده و علیرغم اصلاح این مصوبه در هئیت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی مد نظر قرار بگیرد.

در ادامه متن کامل نامه رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی را بخوانید:

حضرت آیت الله جناب آقای دکتر رئیسی (دام عزه)

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات؛

به استحضار می رساند. براساس آئین نامه اجرائی قانون رتبه بندی معلمان، نیروهای فاقد کد شناسه استخدام از شمول مزایای این قانون خارج شده و علیرغم اصلاح این مصوبه در هئیت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی، مجددا با درج عبارت “اجرای رتبه بندی منوط به تکمیل فرآیند استخدام مطابق قوانین و مقررات خواهد شد” کما کان اپن قشر زحمتکش از این مزایا بی نصیب مانده‌اند در حالیکه تاخیر در اختصاص کد شناسه با وجود همه شرایط لازم، دلیل محرومیت این عزیزان از حق مسلم و قانونی خود نیست.

لازم به ذکر است که نیروهای طرح مهر آفرین سالیان طولانی بصورت پیمانی وظیفه خطیر آموزش و تربیساماندهی پرداخت فوق العاده ویژه در سقف ۵۰ درصد در گزارش سازمان اداری و استخدامی کشورت بخش زیادی از دانش آموزان این کشور را بر عهده داشته و حقوق و مزایای آنها نیز مشابه نیروهای رسمی است.

خواهشمند است با عنایت به مراتب مذکور و سیاست های عدالت محور دولت مردمی و حمایت همیشگی شما از معلمان عزیز و نیز تصویب منابع لازم در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور جهت اجرای این قانون دستور فرمائید ضمن تسریع در فرآیند تبدیل وضعیت و استخدام آنها، تا زمان تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت استخدامی قانون شامل حال این افراد شده با مشابه سایر معلمان از مزایای این قانون، بهره مند شوند.

حمیدرضا حاجی بابانی -رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی

رونوشت – جناب آقای دکتر قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جهت استحضار.

14 دیدگاه

  1. با سلام وعرض ادب وشب بخیری خدمت نمایندگان محترم ودیگر عوامل حال دلمون خوب نیست بهمون ظلم شده چرا معلمی با هزاران زجر وزحمت رتبه بندی شملشان نشود مسوولان هر چه گفتند ماهم پذیرفتیم اما حا لا که می‌خواستند بقولی کام معلمان را شیرین کنند اسم آزمونی که اصلا در فرصت مناسبی نیست میا ورند سرمون با لا رفته ،توانمان هم همینطور خدا وکیلی خودتون رو جایمان بگذارید چه حسی بهتون دست میده ما با ۱۰ الی ۱۱ میلیون شاد می‌شدیم فرصت آزمون دان ده سال میشد که به ما ها بگن از تمامی دست اندر کاران عاجزانه طلب کمک ویا ری داریم خداوند پشت وپناهتون

  2. سلام لطفا نماینده‌ های محترم درمجلس یک فکری برای سهام عدالت همکاران فرهنگی که از سال 84 به عنوان جاماندگان سهام عدالت هستند قرار بود امسال تا خرداد 1401 ثبت نام مجدد انجام بشه
    اما هنوز سامانه سهام عدالت باز نشده
    والا رسمی هم هستیم عده‌ای از فرهنگیان هنوز نداریم خواهشمندیم رسیدگی بشه

  3. شارا قسم میدهم به تمام مقدسات .که معلمین طرح مهرافرین را دریابید .دستشان از همه جا کوتاه هست الا نمایندگان مجلس .اول امیمان به خدا بعد هم .نمایندگان مجلس هست . نگذارید حقمان پایمال شود .شعار دولت سیزدهم .عدالت محوری است .از اقای رییس جمهور مردمی تقاضاداریم .به فکر این قشر زحمت کش باشند .باتشکر

  4. با سلام واحترام با توجه به مشکلات معیشتی و شرایط سخت موجود خواهشا پیگیر پرداخت علی الحساب رتبه بندی وتبدیل وضعیت نیروهای آموزشی مهر آفرین به رسمی باشید. با تشکر.

  5. جناب وزیر ما شرکتی نیستیم مااز نیروهای اموزشی نهضت سواد آموزی هستیم که با آزمون وارد نهضت شدیم با گذراندن دوره های زیادی جذب آموزش وپرورش شدیم بیشتر از رسمی ها ضمن خدمت داریم سابقه بالای ۱۶ سال داریم اگر آزمون مجدد نیاز بود چرا زودتر از ما آزمون نگرفتید بر چه اساسی می فرمایید که ما از آزمون امتناع کردیم چه زمانی خواستید از ما آزمون بگیرید که ما زیر بار نرفتیم با کدام عدالت علی الحساب ورتبه بندی شامل ورودی جدید می شود معلم با سابقه ۱۶ سال حذف می شود این تحقیر وظلم بشدت باعث آزردگی خاطر ما شده است که مطمئنا در روند کاری ما تاثیر گذار خواهد بود لطفا در تصمیم خود تجدید نظر بفرمائید

    1. نماینده ی محترم …. جناب آقای….
      با سلام و احترام
      باتوجه به توان و قدرت مدیریتی که در شما سراغ داریم و باتوجه به پیگیری های مداوم شما در حل مشکلات مردم ، خواهشمندم از تذکر در خصوص تبدیل وضعیت و رتبه بندی نیروهای مهرآفرین که از طرف دکتر عبدالناصر درخشان نماینده ی محترم ایرانشهر مطرح شده ، دفاع نموده و به این تذکر رای دهید.امیدواریم چون همیشه در راستای تحقق اهداف عالی نظام و گرفتن حق مردم خو بدرخشید.
      با تشکر

  6. من یکی از معلم های طرح مهرآفرین هستم معلمان طرح مهرآفرین که سال ها در آموزش و پرورش زحمت کشیده اند خواستاربرخورداریاز مزایای رتبه بندی (پرداخت علی الحساب رتبه بندی)هستند لطفا معیشت معلم را دریابید و مساعدت فرمائید

  7. معلمان طرح مهرآفرین خواستارحمایت مجلس درجهت مشمول شدن ازمزایای رتبه بندی (پرداخت علی الحساب )می باشند با توجه به اینکه سالهاست درحیطه ی آموزش وپرورش مشغول خدمت هستند لطفا پیگیری ومساعدت فرمائید??

    1. معلمان طرح مهرآفرین مورد ظلم قرار گرفته اند و خواستار حمایت مجلس ، اصحاب رسانه هستند تا به حق و حقوق قانونی خودشان برسند. تبدیل وضعیت به رسمی با آزمون کاملا خلاف قانون و مصوبه هیات وزیران سال 1391 هستش و باید بدون آزمون تبدیل به رسمی شوند و مشمول علی الحساب رتبه بندی قرار بگیرند

  8. باسلام،به خدا انصاف نیست در حق ماتا این حد ظلم بشه ،ماکه در سال ۸۲ از طریق آزمون وارد نهضت شده ایم، ۱۰سال پیمانی بمانیم و حالا برای تبدیل وضعیت دوباره آزمون بگیرند.

    1. سلام نیروهای نهضتی که چندین بار از طریق آزمون ورودی وارد نهضت شده اند و ساعات ضمن خدمت زیادی داشته اند والان هم باسابقه بالا در خدمت آپ هستند واین به کسانی که خیلی سابقه کمتری دارند تعلق می گیرد ولی مهرآفرین ها رو شامل نمی شود خواهشمندم تجدید نظر در تصمیم گیری داشته باشید

    1. با سلام جای تاسف است که معلمی با ۱۷ سال به بالا سابقه رتبه بندی شاملمون نشه ..عدالت کجاست …#معلمان نهضتی ومهرآفرین را دریابید. انگیزمون گرفته شده ..با کدام انرژی راهی مدرسه شویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام