کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

جزئیات طرح دولت برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری چیست؟

جزئیاتی از طرح دولت برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری/ پیشنهاد افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان، در یک الگوی جدید به هیئت دولت ارائه شده است.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از تسنیم،‌ پیشنهاد افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان، توسط سازمان اداری و استخدامی به طور مشترک با سازمان برنامه و بودجه کشور با هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان، بازنشستگان کشوری، لشگری و ارتقاء قدرت خرید به دولت ارائه شده است و در روزهای آینده روال قانونی تأیید آن طی خواهد شد.

عادلانه‌سازی پرداخت‌ها، افزایش قدرت خرید و همچنین کمک به حفظ بنیان خانواده در راستای قانون جوانی جمعیت کشور، از اهداف این پیشنهاد عنوان شده است.

الگوی جدید پیشنهادی، اینگونه است که معادل ریالی امتیازاتی که برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت با عنوان متناسب‌سازی حقوق به صورت ثابت در احکام کارگزینی در نظر گرفته می‌شود، به حقوق افزوده خواهد شد.

بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی مطابق با جزء ۲ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، مشمول این افزایش حقوق خواهند بود.

همچنین در این الگوی پیشنهادی، اجرای ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مدنظر قرار گرفته و طبق این ماده قانونی، “کمک هزینه اولاد” و “حق عائله‌مندی” مشمولان ذکر شده، در چهارچوب افزایش سنواتی حقوق و دستمزد به ترتیب به میزان صد درصد(۱۰۰%) و پنجاه درصد(۵۰%) افزایش یابد.

مشمولان این الگوی افزایش حقوق، همه مشمولان ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه خواهند بود، از جمله: همه دستگاه‌های اجرایی شامل قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران اعم از وزارتخانه ها، سازمان ها و مؤسسات و دانشگاه‌ها، شرکت‌های دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دولتی، شرکت‌های بیمه دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، مؤسسات عمومی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان قانون اساسی و غیره.

همچنین روزنامه خراسان در این رابطه نوشت: نکته مهم این‌که طبق اطلاعات اختصاصی اعلام شده به خراسان، با توجه به مشکلات معیشتی کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری و توجه ویژه دولت به این مسئله پیش‌بینی می‌شود اجرای این الگو در همین امسال مصوب و اجرایی شود، البته این‌که اجرای آن از اواسط سال ۱۴۰۱، شامل معوقات ماه‌های سپری شده از سال هم خواهد شد یا خیر، هنوز مشخص نیست.

146 دیدگاه

  1. سلام اگر امکان داره خیلی ساده بگید که اولا آیا حقوق کارمندان اضافه خواهد شد؟ اگر هم اضافه بشه دقیقا چند درصد و یا چقدر اضافه میشه

  2. سلام من با 8 سال سابقه در شهرداری و کارمند رسمی دو فرزند حکم کارگزینیم سال 1401 شده 9 تومن کسری بیمه و غیره هم کم بشه میشه 8200،حق اولاد ماهی 17000 هزار تومانه، خدایی اینم نمیدادن خیلی بهتر بود. توقع داریم که تو این دولت مردمی و عدالت خواه ی فکری بحال ما کارمندان هم بشه واقعا با این حقوق نمیشه زندگی کرد، دلم می سوزدو کاری ز دستم بر نمیاید.

  3. با سلام و احترام
    دوست عزیزمون خودشون رو با قشر دیگه ای تو سازمانهایی که سرشار از درآمدن مقایسه کرده قافل از این که امسال با افزایش حقوق کارکنان کارگری دستگاه ها در دستگاهی مثل کانون پرورش فکری با حقوقهای پایین حقوق یک خدمات از کارشناس بیشتر شده است این چه عدالتی است برادرمان در بهزیستی را درک میکنم . واقعا مدرک تحصیلی به چه درد میخورد؟!
    هیچ کارمندی در هر جایگاهی نباید با تورم امروز زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت نماید.

  4. سلام به نظر بنده الان زمان آن رسیده که نظام هماهنگ و عدالت در پرداخت در این دولت مردمی و این سید مظلومان طوری اجرا شود که شکاف بی عدالتی در پرداخت به حداقل برسد چطور ممکنه من نوعی که با بیست سال تجربه خدمت با مدرک تحصیلی دکتری در سازمان بهزیستی را دارم دریافتی بنده به هفت میلیون برسه ولی یه نگهبان با مدرک تحصیلی زیر دیپلم در دستگاههای دیگه مثل شرکت نفت یا تامین اجتماعی یا دانشگاه علوم پزشکی ویا اداره کار و غیره بالای بیست میلیون باشه خوب این بی عدالتی محض هست هم ارزش علم و دانش را متاسفانه پایین آوردند و تا الان هر ارگانی که زور و نفوذش بیشتر بوده برای خودش از بخشنامه های مختلف استفاده کرده ولی ما متاسفانه اندر خم یه کوچه ایم

    1. شما مثل اون دکتری میمونی که مادرش رو برا مداوای درد زانو با قاطر برده بود امامزاده داوود وساعتی ۵۰۰۰ کرایه قاطر داده بود وخودش اون موقع ساعتی۳۰۰۰ حق تدریس میگرفته که در برگش نسبت به این تفاوت اعتراض میکنه،،،،،که یک نفر کامنت گذاشته بود دکتری که مادرش رو میبره امام زاده درمان کنه همان ۳۰۰۰ تومن هم براش زیاده ،،،حالا با این عناوینی که از این دولت عنوان کردی همان مبلغ هم برات کافیه!!

  5. این حقوق کارمند دریافت میکند نصف اجاره خانه میبره ونصفش اقساط باید تا آخر ماه نون خالی بخوره باید ۵۰ درصد حقوق کارمند اضافه بشه تا حداقل تا آخر ماه نان وپنیری سر سفره اش باشه چرا دولت حقوق کارگرهای بخش دولتی را افزایش نداد فقط ۱۰ درصد چرا حداقل ۳۸ درصد بتلا نبرد

  6. با سلام؛
    فقط می خواهم یادآور شوم که در طول این چهل و چند سال بعد از انقلاب سابقه ندارد که هیئت وزیرا مصوبه ای برای افزایش ضریب سنواتی بدهد که متاسفانه اینگونه قشر زحمت کش کارمند و بازنشسته را با چالش جدی مواجهه کنند، بطوری که در اواسط سال مجبور بشوند تجدید نظر کنند، که بقول معروف با اماو اگر مواجه بشویم.
    دعا می کنم که دولت محترم با واقع نگری و جدیت هرچه زودتر و با تاریخ اجرای ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ اقدام کند.

  7. با توجه به قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش حقوق کلیه کارمندان باید برابر نرخ تورم سالانه باشد که این قانون در قوانین بودجه سالانه مد نظر قرار نمیگیرد، همین که قانون مدیرید خدمات کشوری در خصوص تورم سالانه وتناسب سازی حقوق ارگانها، بانکها، شرکتها وموسسات دولتی و وزارتخانه ها انجام گیرد عدالت برقرار وهمه منتفع وراضی خواهند شد. نیازی هم به اینهمه بازیهاو فریبکاری نیست

  8. اگردولت ومجلس دراین امر جدی باشند وشورای نکهبان همراهی کنندوزمانبر نباشد گشایشی در معیشت کارکنان وبازنشستگان ایجاد میگردد.

  9. سلام خداروشکر فکری به جانبازان برومند کردید بخدا جانبازان بازنشسته هستم خودم متاهل دوخواهر دارم ومادر کنارم زندگی میکنن پدرم که فوت کرده داداشم که کارگر هستش خواهرو مادر دلشون به خوش کردن بخدا دارم واسشون جهیزه میگرم پاه ندارم برم سرکار مجبورم زجر میکشم زور وبازوم قدرت دارن ولی پاه ندارم پاهم قطعه مستجر هم هستیم نمیتوانم ولشون کنم بخدا نقص عضو هستم یک پاهم رو درجبهه از دست دادم بخدا شرمنده زن وبچه ام هستم تورو خدا حقوق ها رو افزایش بدید بخدا این رسمش نیست شما روبه سید شهدا قسم میدم یک خورده به جانبازان نیروهای مسلح برسید ما همه مردم غیور ایران میدانیم در شرایط خوبی نیستیم خدا خیرتون بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام