آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

شرایط احراز پست‌های سازمانی برای جذب نخبگان اصلاح می‌شود

شرایط احراز پست‌های سازمانی برای جذب نخبگان اصلاح می‌شود

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور «شیوه‌نامه شناسایی استعدادهای برتر به منظور جذب در دستگاه‌های اجرایی کشور» را ابلاغ کرد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، «شیوه‌نامه شناسایی استعدادهای برتر به منظور جذب در دستگاه‌های اجرایی کشور» به پیشنهاد مشترک بنیاد ملی نخبگان و سازمان اداری و استخدامی کشور به تصویب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رسید.

دانلود کنید: شیوه‌نامه جذب نخبگان و استعدادهای برتر در دستگاه‌های اجرایی کشور

در ماده ۲ این شیوه‌نامه فرایند شناسایی نخبگان تشریح شد؛ به این ترتیب که پس از نشر فراخوان عمومی هر شش ماه یکبار در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان، متقاضیان سوابق فعالیت‌های خود را در سامانه مذکور بارگذاری و درخواست خود را ثبت می‌کنند. سپس با همکاری بنیادهای نخبگان استانی، پرونده‌های متقاضیان طی ۱۰ روز کاری بررسی و راستی‌آزمایی شده و به کارگروه شناسایی ارائه می‌شود و پس از آن کارگروه شناسایی، متشکل از نماینده بنیاد به ‌عنوان رئیس کارگروه شناسایی و حداقل سه نفر از صاحب‌نظران حوزه فعالیت‌های نخبگانی، با تشکیل جلسه در هر یک از زمینه‌های تحصیلی، امتیاز نهایی متقاضیان را محاسبه می‌کند و یک ماه پس از ثبت‌نام متقاضیان، نتیجه درخواست از طریق سامانه بنیاد اعلام می‌شود.

این شیوه‌نامه شرط لازم برای بررسی پرونده در کارگروه شناسایی را کسب حداقل ۳۵ امتیاز در مقطع کارشناسی، ۴۰ امتیاز در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای و ۵۰ امتیاز برای مقطع دکتری تخصصی، تخصص و فوق تخصص مطابق با جدول «فعالیت‌های فناورانه- مهارتی، آموزشی، پژوهشی و اجتماعی – فرهنگی» و جدول «شایستگی‌های شغلی عمومی» عنوان کرده است.

در توضیح فرایند جذب نخبگان مطابق با این شیوه‌نامه آمده است؛ سازمان اداری و استخدامی کشور شرایط احراز پست‌های سازمانی تخصصی و اختصاصی را به‌گونه‌ای که متضمن شرایط نخبگی و استعدادهای برتر برای جذب و انتصاب باشد، اصلاح خواهد کرد و تا پایان شهریورماه هر سال فهرست مشاغل اصلاح ‌شده را به بنیاد اعلام و بنیاد ملی نخبگان نیز بانک اطلاعات برگزیده‌شدگان را تهیه و به سازمان ارائه می‌کند.

همچنین، سازمان اداری و استخدامی کشور تعداد و عناوین پست‌های سازمانی بلاتصدی دستگاه‌های اجرایی را دو بار در سال (ماه‌های اردیبهشت و آبان) تهیه و به بنیاد اعلام می‌کند. دستگاه‌های اجرایی مکلفند اطلاعات شاغلان پست‌های سازمانی خود را در سامانه مدیریت ساختار دستگاه‌های اجرایی کشور به‌روز کنند تا دو بار در سال برنامه زمان‌بندی جذب برگزیدگان در کارگروه مشترک تعیین و اطلاع‌رسانی شود.

این شیوه‌نامه برای اثرگذاری بیشتر برگزیده‌شدگان، دوره‌های آموزشی، رشد و توانمندسازی را پیش‌بینی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام