فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

بار مالی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در نشست امروز کمیسیون اجتماعی بررسی شد

بررسی اولویت‌دار طرح ساماندهی کارکنان دولت در نشست امروز کمیسیون اجتماعی

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی اولویت دار طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت در نشست امروز کمیسیون اجتماعی خبر داد.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۷ تیر)، اظهار کرد: در نشست امروز کمیسیون، پس از رأی بالای صحن علنی مجلس به طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت، این طرح با توجه به اینکه یکی از مطالبات مهم مردمی است در اولویت رسیدگی کمیسیون قرار گرفت و در نشست امروز با حضور معاون سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در نشست امروز در بسیاری از موارد با دولت به تفاهم رسیدیم و ایرادات ویرایشی و شکلی که مورد نظر معاونت قوانین مجلس بود نیز برطرف شد ولی به طور کلی تغییری در محتوای طرح ایجاد نشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در خصوص بار مالی این طرح نیز مقرر شد، نامه‌ای کتبی در رابطه با تبدیل وضعیت نیروهای فعلی شاغل در دستگاه‌های اجرایی به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود تا اختلاف نظر کمیسیون و سازمان امور اداری و استخدامی در خصوص بار مالی این تبدیل وضعیت حل و فصل شود.

گفتنی است، نمایندگان در نشست علنی روز یکشنبه ۵ تیرماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، با کلیات این طرح با ۱۹۴ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در زمان رای گیری اعلام کرد: ما کلیات این طرح را به رأی می گذاریم، با توجه به بررسی هایی که انجام می شود و پیشنهادات و نکاتی که این طرح دارد، براساس ماده ۱۳۹ این طرح را دوشوری می کنیم.

بحث و تبادل نظر در صفحه اینستاگرام

بیشتر بخوانید: کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با رأی بالای نمایندگان به تصویب رسید

31 دیدگاه

  1. باسلام خدمت کاربران
    افرادی که بصورت شرکتی تو ادارات کار میکنند ی روزی به چند نفر رو مینداختند که ی کاری براشون پیدا کنند. حالا که اومدن سرکار ناشکری میکنند و میگن شرکت ها حقمون رو میخورن. جالبه این مصداق همون نمک خوردن و نمکدون شکستن. همین شرکت ها شما رو بی هیچ دغدغه استخدام کردند حالا که سیر شدین دم از حق میزنید.شما میدونید تو آزمون های استخدامی نمره نمیارین دارین به نماینده ها فشار میارین تا این بی عدالتی احرا بشه

  2. این طرح ظاهرا فقط برای نیروهای شرکتی وقرادادموقت هست ولی وضعیت نیروهای قرادار معین وکد دار ۱۸سال سابقه هیچ اتفاقی نمی افتد .در واقع عدالت با این وجود برقرار نمیشه

  3. سلام نیروهای قراردادکار معین که بیست سال به بالا سابقه دارند که حقوقشان امسال به پنج میلیون رسیده بااین گرانی چه زمانی تبدیل وضعیتشان مشخص می شود از نمایندگان مجلس خواهشمندیم مانند شرکتی ها هرچه زودتر فکری به حال مال بکنند ممنون میشیم

  4. کوچک سازی دولت پس چی میشه؟ خدمات واگذار شدن به بخش خصوصی، بعد باز همون نیروها تبدیل وضعیت میشن بار میشن رو دولت. قانون میگه بعد واگذاری نیروهای بخش دولتی برن تو بخش خصوصی. کلا همه چی برعکسه.

  5. این طرح ظاهرا فقط برای نیروهای شرکتی وقرادادموقت هست ولی وضعیت نیروهای قرادار معین وکد دار هیچ اتفاقی نمی افتد .در واقع عدالت با این وجود برقرار نمیشه

  6. با سلام
    این طرح دارای چند ابهام اساسی هست که معلومه شتابزده در مورد آن تصمیم گیری شده و احتمالا شورای نگهبان به آن ایراد می گیرد:
    1- در تبصره 6 این طرح گفته شده سوابق دولتی و غیر دولتی کارکنان مشمول این طرح برای بازنشستگی ایشان لحاظ می گردد، در صورتی که این تبصره با قانون نقل و انتقال سوابق بیمه مصوب سال 65 و همچنین نحوه تاثیر سوابق غیر دولتی در احتساب حقوق کارکنان دولت مصوب سال 72 مغایرت دارد و چون این قوانین فعلا ملغی نشده کارمندان و کارگران و نظامیان رسمی شاغل در دستگاه های دولتی و نظامی فعلا نمی توانند سوابق بخش غیر دولتی خود را برای احتساب سنوات لازم برای بازنشستگی انتقال دهند که با تصویب این قانون و شمول آن برای کارکنان شرکتی به احتمال قوی موجب اعتراض کارکنان رسمی خواهدشد(توضیح اینکه طرحی از حدود 3 سال پیش با عنوان نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی در کمیسیون اجتماعی و مرکز پژوهشهای مجلس و ……بررسی و کلیات آن در تاریخ 6/11/1400 در صحن تصویب ولی چون دو شوری شد به کمیسیون برگشت که تا این تاریخ خبری از وضعیت آن نیست).
    2- با توجه به اینکه کارکنان مشمول طرح ساماندهی به بدنه دولت ملحق میشوند و با توجه به تبصره 6 این طرح و احتساب همه سوابق ایشان احتمالا زودتر از خیلی از کارکنان رسمی بازنشسته خواهند شد و وضعیت پاداش پایان خدمت ایشان معلوم نیست (چون تا الان شرکتهای پیمانکاری سنوات ایشان را در پایان هر سال تسویه می کند که طبیعتا شامل پاداش پایان خدمت نمی شوند) ولی با تبدیل وضعیت احتمالا باز اعتراضاتی از قبیل تبعیض و برده داری نوین و ….. (استدلال هایی که نمایندگان بانی این طرح با استناد به آن کلیات این طرح را تصویب کردند) را شاهد خواهیم بود که ایشان نیز خواهان پاداش پایان خدمت خواهند بود ،که احتمالا نمایندگان در آن زمان باز باید به دنبال طرحی جدید یا متممی جدید برای رفع این مشکل باشند.
    لذا شایسته بود نمایندگان محترم با در نظر گرفتن کلیه قوانین موجود و به دور از شتابزدگی طرحی جامع و کامل که رافع کل مشکلات کارکنان دولت اعم از رسمی، قراردادی، پیمانی،شرکتی و….. چه در زمان شاغلیت و چه در زمان بازنشستگی را تصویب می کردند. با تشکر

    1. سلام.مجلس در راس همه امور اس.همه اون تصچبث.ه مصوبات و قانون ها که گفتین مجلس محترم میدونه و خیلی راحت میتونه خودش قانون بزاره.مجلس با مظلومان است.یه سر به اداره کار بزنید بد نیست.متوجه میشید هزاران شکایت شده کلی مدرک و مستندات هست و هممون میدونم یر کسی پوشیده نیست انگار کجاییم.ضمنا نان شما که آجر نشده چندین ساله با همین تبصره ها که گفتین قانونی دستتون توی جیب کارگران بوده حالا هم میخان دستتون بکشن بیرون همین.خیلی ساده است چرا الکی سیاه نمایی میکنید.هممون هم میدونیم.ضمنا یه گله دارم از شما سایت محترم شناسنامه،چرا پیام همامون رو ثبت نمیکنید و به نمایش نمیزارید

  7. با سلام لطفا تبدیل وضعیت نیروهای قرادادی هم پیگیری کنید ممنون میشیم.این قشر از کارمندان خیلی در ادارات مظلوم واقع شدن. خواهشمنم پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام