اخبار اداری و استخدامی

پرویز فتاح در صحن علنی مجلس: کمیته امداد امام را ۲۰ درصد کوچک‌تر کردیم/ حذف تشکیلات اداری زائد

رئیس کمیته امداد گفت: در راستای چابک‌سازی سازمانی نسبت به پالایش نیروی انسانی کاهش سطوح مدیریتی حذف تشکیلات اداری زائد اقداماتی صورت گرفت و کمیته امداد نسبت به دو سال قبل حدود 20 درصد کوچکتر و چابک‌تر شده و هزینه های خود را کاهش داده است.

http://shenasname.ir/images/M_images/13951113001219_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به ارائه گزارشی از عملکرد و دستاوردهای کمیته امداد پرداخت و اظهار داشت: در حکم مقام معظم رهبری تکیه اصلی کمیته امداد بر کمک‌های کمی و کیفی مردم بزرگوار قلمداد شده اما بر نقش قوای سه‌گانه در پشتیبانی همه‌جانبه از مأموریت کمیته امداد تأکید شده است.

وی افزود: در سال 95 حدود 97 درصد از ردیف اعتباری کمیته امداد که مصوب مجلس بوده توسط دولت پرداخت شده است و دولت با وجود تنگناها به وظیفه خود در این راستا به درستی عمل کرده است، درآمدهای مردمی نیز سال گذشته 50 درصد رشد داشته و به 1500 میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) با بیان اینکه در کمیته امداد تخصیص اعتبارات به مناطق مرزی در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: سال گذشته با حمایت مجلس و دولت موفق شدیم 10 درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد را برای اولین‌بار کم کنیم که معدل 175 هزار خانواده بود و این خروج مددجویان از تحت پوشش کمیته امداد اکثراً به دلیل اشتغال و خودکفایی آنان بوده است.

فتاح خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته در راستای چابک‌سازی سازمانی نسبت به پالایش نیروی انسانی کاهش سطوح مدیریتی حذف تشکیلات اداری زائد اقداماتی صورت گرفت  و کمیته امداد نسبت به دو سال قبل حدود 20 درصد کوچکتر و چابک‌تر شده است و هزینه های خود را کاهش داده است.

وی افزود: در حوزه مسکن نیز همکاران من در کمیته امداد موفق شدند تا حداقل 20 هزار واحد مسکونی را در شهر و روستا و عمدتا در روستاها احداث و 50 هزار واحد را بازسازی کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: تعداد مددکاران بدون آنکه که نیروی جدیدی جذب شود از 1900 نفر به 4 هزار نفر رسیده و تعداد پرونده‌ها نیز به ازای هر مددکار 400 پرونده است که تلاش می‌شود میزان این پرونده‌ها کاهش یابد.

فتاح خاطرنشان کرد: 300 هزار خانواده که عمدتا سرپرست آنها بانوان هستند در شهر و روستا از بیمه تامین اجتماعی یا بیمه روستایی و عشایر بهره‌مند هستند و تمام خانواده‌های تحت پوشش از سال 94 تاکنون تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته‌اند.

وی افزود: حدود یک میلیون حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین جذب شده‌اند که متوسط دریافتی هر یتیم در ماه از طریق خیرین 140 هزار تومان است و در همینجا اعلام می‌کنم که ما از اردوهای جهادی نیروهای انقلابی و جوانان مومن در آبادانی کشور استقبال و حمایت می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: در تبصره بودجه سا ل95، هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای اشتغال داشتیم که 1100 میلیارد تومان جذب شده است و این یعنی 110 درصد که می‌توان گفت در کشور ما بی‌نظیر است . 300 میلیارد تومان نیز از منابع امداد به ایران میزان اضافه شد و به 102 هزار خانواده وام اشتغال پرداخت کردیم و حداقل 15 درصد طرح‌های اشتغال در سال 95 بوده است.

فتاح خاطرنشان کرد: ما برای هر اشتغال 13 میلیون تومان وام پرداخت کردیم که قابل قیاس با وام اشتغال در سایر بخش‌ها نیست و هزینه بسیار کمتری را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام