آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

انتشار عمومی حقوق مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی از فردا ۱۰ خرداد

۱۰ خرداد، انتشار عمومی حقوق مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی برای اولین بار؛ قانونی که شش سال از تصویبش می گذرد و دولت جدید بر اجرای آن، مصمم است.

شناسنامه قانون- طبق بخشنامه‌ اجرایی انتشار عمومی فیش حقوقی مدیران، از دهم خرداد انتشار عمومی اطلاعات پرداختی مدیران دستگاه‌های اجرایی آغاز می‌شود.

بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در اجرای دستور رئیس جمهور مبنی بر شفاف‌سازی اطلاعات پرداخت کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور نوزدهم اردیبهشت صادر شده بود.این بخشنامه جهت اجرای اصل شفاف‌سازی (از اصول ۱۲ گانه دولت مردمی) برای مقابله با فساد اداری و اقتصادی و همچنین ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر مشخص بودن میزان هرگونه ناخالص پرداختی ماهانه به مقامات، رؤسا و مدیران دستگاه‌ها صادر و در آن تأکید شده که از این پس، اطلاعات حقوق و مزایای این افراد باید بر اساس ضوابط زیر، به صورت عمومی منتشر شده و در دسترس عموم قرار گیرد.

طبق بخشنامه مذکور، از این پس در تاریخ دهم هر ماه، اطلاعات پرداختی مقامات، رؤسا، مدیران و هم‌ترازان آن‌ها که مشمول ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه هستند، در ماه قبل که با مسئولیت بالاترین مقام و تأیید بالاترین مقام مجاز هزینه (ذیحسابان، مدیران مالی یا عناوین مشابه) دستگاه‌های اجرایی در سامانه ثبت حقوق و مزایا بارگذاری شده است، به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

بیشتر ببینید:

اولین مرحله از انتشار عمومی اطلاعات پرداختی مدیران، شش روز دیگر یعنی در تاریخ سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ و مشتمل بر اطلاعات پرداختی مربوط به فروردین و اردیبهشت امسال خواهد بود.

گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص را مشاهده بفرمایید:

1 دیدگاه

  1. برای چه فیش حقوقی مدیران را روی سایت بذارید و مردم ببینند.یه پیشنهاد جالب اینکه بیائید فیش حقوقی کارکنان زیرمجموعه را روی سایت بارگذاری تا مردم قضاوت کنن.دیدن فیش مدیران چاره کار نیست.به قول ارسطو در سریال پایتخت فقط و فقط و فقط و فقط و فقط به داد زیردستی ها برسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام