Site icon شناسنامه قانون

سامانه ایران من | ارائه خدمات دولتی در سه سطح «صدای من»، «روستای من» و «سلامت من»

ساختار سازمان اداری و استخدامی کشور انتصابات جدید در سازمان اداری انتصابات جدید در سازمان اداری و استخدامی کشور اطلاعیه جدید سازمان اداری و استخدامی تصویب طرح رتبه بندی مشاغل روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی مراکز آموزشی تأیید صلاحیت شده نظام‌نامه تعالی مدیریت منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی کمیته آمارهای بخشی نظام اداری سامانه مدیریت اطلاعات پرداخت کارکنان نظام اداری سازمان اداری و استخدامی کشور

سامانه خدمات «ایران من» در نشست کمیته طرح مبنا بررسی شد.

شناسنامه قانون- نشست بررسی سامانه «ایران من» از سلسله ‌نشست‌های کمیته طرح مبنا (طرح ملی بهبود فرایند نظام اداری) با حضور شراره بخت‌جو؛ رئیس امور توسعه دولت الکترونیک سازمان اداری و استخدامی کشور، امیر شجاعان؛ رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور و مدیران پروژه (ایرانسل)، روز چهارشنبه ۲۴ فروردین در سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد.

به گزارش شناسنامه قانون، در این نشست شجاعان با اشاره به هدف از راه‌اندازی سامانه خدمات «ایران من»، گفت: لزوم شنیدن صدای مردم و آگاهی از مشکلات و نظرات آنان، ما را در وزارت کشور بر آن داشت که برای راه‌اندازی چنین سامانه‌ای اقدام کنیم.

وی ادامه داد: پروژه توسعه سوپراپلیکیشن «ایران من» برای ارائه خدمات دولتی در قالب یک پلتفرم از آذرماه ۱۴۰۰ آغاز شد. این سامانه در سه سطح «صدای من»، «روستای من» و «سلامت من» به کاربران خدمت ارائه می‌دهد.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور با اشاره به «صدای من»، گفت: در این سطح، امکان ثبت شکایات به ‌صورت محتوای تصویری، صدا، عکس، فیلم و امکان پیگیری درخواست‌ها به ‌صورت مستقیم از طریق پنل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

وی افزود: در بخش «روستای من»، امکان ثبت ایده‌های روستایی و پیگیری آن‌ها و پیگیری درخواست‌ها و در بخش «سلامت من»، امکان نمایش اطلاعات مربوط به واکسیناسیون و نمایش آخرین وضعیت تست کرونای شهروندان از طریق کد QR که قابلیت اسکن سریع برای استفاده در محیط‌های پرتردد مانند سینما و … را داشته باشد، در دسترس کاربران خواهد بود.

شجاعان در پایان ابراز امیدواری کرد با کمک سازمان اداری و استخدامی کشور این سامانه به یک اقدام ماندگار در حوزه ارائه خدمات منتهی شود.

بخت‌جو همچنین در این نشست بر لزوم سهولت استفاده از این سامانه و رایگان ‌بودن خدمات آن برای شهروندان تأکید کرد.

Exit mobile version