آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

در تلاشیم نظر مثبت مسئولان سازمان اداری استخدامی را نسبت به طرح ساماندهی کارکنان جلب کنیم

در تلاشیم نظر مثبت مسئولان سازمان اداری و استخدامی را نسبت به طرح ساماندهی کارکنان جلب کنیم

شناسنامه قانون- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان “طرح ساماندهی کارکنان دولت هم‌اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی قرار دارد”، گفت: مقرر شده است با برگزاری نشستی مشترک با حضور رئیس مجلس و مسئولان سازمان امور استخدامی، درباره این طرح تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ شود.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت، گفت: پس از آنکه متن طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون نهایی شد و در اختیار هیئت رئیسه قرار گرفت، در حالی که طرح‌های عادی معمولاً در بازه‌ زمانی طولانی در دستور کار جلسات علنی قرار می‌گیرد اما با اهتمام و پیگیری‌ای که نمایندگان نسبت به این طرح داشتند، طرح مذکور با امضای ۱۷۵ تن از وکلای ملت هم‌اکنون در اولویت بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: مقرر شده است با برگزاری نشستی مشترک با حضور رئیس مجلس و مسئولان سازمان امور استخدامی دولت درباره این طرح تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه سازمان امور استخدامی تا این لحظه نظر مثبتی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت نداشته است، خاطرنشان کرد: با این حال در تلاش هستیم تا زمانی که طرح مذکور در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار می‌گیرد، نظر مثبت مسئولان سازمان امور استخدامی را نسبت به طرح جلب کنیم.

اسماعیلی راجع به مهمترین دلیل مخالفت سازمان امور استخدامی با طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: به‌گفته مسئولان این سازمان، هنوز زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح مذکور از جمله اطلاع دقیق از آمار نیروهای قراردادی و سایر نیروهای غیررسمی دولت در دست نیست که البته از نظر کمیسیون اجتماعی بیان این‌گونه اظهارات از سوی مسئولان سازمان امور استخدامی با توجه به زمان قابل توجه داده‌شده برای تجمیع اطلاعات، صرفاً بهانه است.

21 دیدگاه

  1. سلام. واقعا به دور از انصاف و انسانیت هست که یک اداره چند نوعع نیرو و چند نوع حقوق داشته باشند که حتی کارارهیی که انجام میدهند یکسان اس ولی نه امنیت شغلی دارند نه حقوق با قانون کار و حتی بیمه هم کامل برای این نیروها رد نمیشه. مثل نگهبانان بانکها که واقعا دارن میسوزن وکسی نیست به فریادشون برسه

  2. این واقعا ظلمه که بیش از نصف حقوق کارکنان شرکتی مثل من رو باید به‌عنوان بالاسری به شرکت پیمانکار بدهند تازه با کلی تاخیر هم در ماه پرداخت میشه!!! درحالیکه همین کارو همکارم که بهصورت رسمی یا قراردادی هست داره انجام میده و تمام می‌گیره!
    دغدغه امنیت شغلی هم که بماند!!!
    امیدوارم طرح ساماندهی کارکنان دولت به‌منظور تساوی حقوق و برقراری عدالت هرچه سریعتر انجام بشه و تلاش این سازمان امور استخدامی هم ناکام بمونه

  3. یکی از بزرگترین مشکلات نیروهای اداری پس از استخدام عدم سنجش توان کاری در دوره مشخص مثلا هر ۳ سال یکبار است.کارمندی که توان انجام کار استخدام شده را از دست می دهد همچنان سرکار است و حقوق می گیردو این یعنی سرنگونی نظام اداری. شخصی استخدام شده بعد از مثلا ۵ سال کار نمی کنه نظام اداری با این شخص توان تسویه نداره یکی دیگه را اضافه می کنه به کارمندهاش تا کار اون را انجام بده و این تسلسل در ایران ادامه دارد تا نابودی کامل هم پیش خواهد رفت

  4. باتشکر از این نماینده ، من کارمنددولتم اما تقاضاددارم هیات هایی برون سازمانی تمام نیروها را مجدد گزینش و توان سنجی کنند. درصد بالایی از کارکنان توان و انگیزه کاراداری را ندارند و در اداره کاسبی بیرون اداره را می کنند ویا کار خود را سر دیگری میاندازند و صرفا به فکر حقوق و مزایا هستند. ارزیابی عملکرد کارکنان و حتی دستگاهها فقط دروغگویی و کلاشیست. خداکند در ادارات وسیستم اداری مملکت تحولی صورت گیرد و الا سیستم اداری خیلی خیلی فشل است و پارتی بازی در اعطای پست وسمتها غوغا می کند. تبدیل وضعیت دیمی برای کاردرروها فقط امنیت بیشتر می دهد و بس‌‌. لطفا با متخصصین رشته های مدیریت دولتی کارگروه تشکیل داده و بیشتر مشورت کنید.

  5. عرض سلام وخسته نباشید
    الان همه نیروهای ایثارگری که ۶ ماه سابقه ایثار دارن دارن رسمی میشن .نیروهای باسابقه و با مدرک مرتبط هنوز استخدام نشدن .حقوق پایه به همه نیروهای حجمی و تسویه در اخر سال بدون تعطیل کاری .اضافه کاری و… نیروهایی که کمتر از ۶ ماه ایثار دارن استخدام نمیشن؟؟؟ خدا کنه اولویت بندی باشه و افرادی که مثلا ۴ ماه ایثار دارن یا کمتر هم جذب شن حداقل.بعضیا اصلا ایثار ندارن ولی تجربه و سابقه بالایی دارن ولی مت
    اسفانه هنوز جذب نشدن .ایشالا زودتر طرح تصویب شه و همه بتونن امنیت شغلی داشته باشن

  6. سلام و درود، خیلی خیلی بی عدالتی هست که ما کارکنان تبصره ۴ حتی اون وقتها نمیتونستیم تبصره ۳ بشیم گفتن که اصلا قانونی نیست یا زمینه اش فراهم نیست اما الان یهویی چطور این همه نیروها چه شرکتی چه قراردادی مشمول ایثارگری زمینه مالیش یهویی فداهم شد؟؟؟؟؟ حالا بگذریم اما ما خیلی بی انگیزه شدیم با این حرکتتان یه جوری غرورمون شکسته شد، چرا ما تبصره ۴ رو استخدام نمیکنید ما هم مشمول ایثارگری در بیماری کرونا هستیم تو این چند مدت کرونا از جانمون گذشتیم و ایثار و فداکاری کردیم، عادلانه نیست که ما اینقدر حکم حقوقیمان پایین و امنیت شغلیمون به خطر باشه. خواهشن رسیدگی کنید ما رو به زودی استخدام کنید نگید با شرکتی ها، الان اگر نوبتی باشه نوبت ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام