اخبار اداری و استخدامی

در بیمه بیکاری بازرسان کارگزاری‌ها و شعب حق مراجعه به درب منازل یا تماس تلفنی را ندارند

در بیمه بیکاری بازرسان کارگزاری‌ها و شعب حق مراجعه به درب منازل یا تماس تلفنی را ندارند

شناسنامه قانون- معاون اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تا ابتدای اسفندماه سال گذشته ۱۸۰ هزار مقرری بگیر «بیمه بیکاری» داشتیم گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری صرف شده است.

محمد بایندریان درباره آخرین وضعیت برقراری بیمه بیکاری توضیح داد و اظهار کرد: تا ابتدای اسفندماه سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری داشتیم و از ابتدای سال بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت این مقرری هزینه شده است.

وی افزود: به روال عادی قبل از کرونا بازگشته‌ایم؛ کارفرمایان همکاری و نیروی کاری خود را حفظ کردند و اگر کارگرانی دو ، سه ماه بیکار بودند دوباره به سرکار برگشتند و وضعیت از این حیث بهبود یافته است. خوشبختانه به روال قبل برگشته‌ایم. قبل از شیوع کرونا هم ماهانه ۱۵ تا ۱۶ هزار مورد برقرای بیمه بیکاری داشتیم که اکنون هم تقریبا همین آمار ثبت می‌شود.

معاون اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی درباره ضوابط بازرسی‌ها نیز گفت: روال بازرسی بیمه بیکاری مدتی است که تغییر کرده است. بازرسان ما حق ندارند به درب منازل مراجعه کنند. همکاران ما در کارگزاری‌ها و شعب در صورتی می‌توانند بیمه بیکاری فردی را قطع کنند که مستند به دلایل قانونی و مشخص باشد که فرد دوباره شاغل شده است.

بایندریان ادامه داد:‌ روالی که قبلا وجود داشت و همکاران ما سخت‌گیری می‌کردند و تلفنی زنگ می‌زدند و یا به منازل مراجعه می‌کردند و اگر فرد حضور نداشت بیمه‌اش را قطع می‌کردند، اکنون دیگر وجود ندارد و این اقدام منع قانونی دارد. قطع بیمه بیکاری به این دلیل ممکن نیست و فقط با دلایل قانونی و مستند می‌توانند بیمه بیکاری را قطع کنند و اگر خلاف آن انجام شود برخورد می‌کنیم.

بیشتر ببینید: شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری از سازمان تأمین اجتماعی

9 دیدگاه

  1. من الان ۳ماه چند روز ک اصن یه هزاری هم ندادن الان اصن نمیتونم چیکار کنم کسی هم نیست ک کمک کنه یعنی نمیکن اخ تو این چند ماه از کجا بیارن خرج خونه شون یعنی هیچکی نیست

  2. من اهواز هستم و هر چندبار بازرس دم درب خانه میایند و حتی از همسایه هاهم سوال میکند که من بیکارم یا نه و کارت ملی از من میخواهند و امضا میگیرند

  3. به زور از من امضا گرفتن که بنویس و امضا کن رفتی سرکار وگرنه دیگه برات واریز نمیشه،امضا کنی ۱ ماه برات واریز نمیشه،امضا نکنی ۲ ماه و نیم.منم چون قسط وام میدادم قبول کردم.(تامین اجتماعی رباط کریم.)
    کارکنان بخش دولتی ما از هیچی نمیترسن،یه هیچکس هیچ غلطی نمیتونه بکنه توی چشای همشون است،از تدارکات بگیر تا کارمند ساده.۱ماه حق منو ندادن من واگذار کردم به بالا سری،ولی از این بترسین.از خدا بترسین…

  4. یکماه قبل عید اومدن دم خونه ما ولی با این حال تا الان که ۲۰ فروردین هست هنوز حقوق بیکاری منو نریختن آخرین واریزی ۱۵ اسفند بوده وقتی بچه ام رو هم بردم دکتر منشی با نگاه کردن به سیستم گفت شما بیمه نیستی ??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام