آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

اسماعیل سقاب اصفهانی دبیر ستاد راهبری تحول و مسئول رصد و پایش سند تحول دولت مردمی شد

اسماعیل سقاب اصفهانی دبیر ستاد راهبری تحول و مسئول رصد و پایش سند تحول دولت مردمی شد

شناسنامه قانون– با حکم رییس‌جمهور، دبیر ستاد راهبری تحول و مسئول رصد و پایش سند تحول دولت مردمی منصوب شد.

در حکم انتصاب سقاب اصفهانی به عنوان دبیر ستاد سند تحول این‌گونه آمده است:

«در اجرای بخش سوم «سند تحول دولت مردمی» و با عنایت به تجربیات و سوابق جناب‌عالی، به‌موجب این حکم به عنوان «دبیر ستاد راهبری تحول و مسئول رصد و پایش سند تحول دولت مردمی» منصوب می‌شوید.

انتظار دارد با بهره‌گیری از کلیه امکانات و ظرفیت‌های موجود و ضمن تعامل مؤثر با سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر اعضای دولت، نسبت به پایش و نظارت بر تحقق سند تحول، بررسی و انطباق سیاست‌ها و برنامه‌های دولت با آن سند و پشتیبانی محتوایی از تصمیمات ستاد راهبری تحول، مجدّانه کوشا باشید.

توفیق شما را در انجام شایسته وظایف محوله، تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

گفتنی است، ستاد راهبری تحول دولت به­‌منظور هدایت کلان اجرای سند تحول، به ریاست رئیس‌جمهور و عضویت معاون اول، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، معاون اقتصادی ریاست جمهوری، رئیس سازمان اداری و استخدامی، رئیس مرکز رصد و پایش تحول (دبیر ستاد) و دو صاحب‌نظر، به انتخاب رئيس‌جمهور، و وظایف زیر تشکیل می‌شود:

  1. تصویب برنامه‌های عملیاتی سند؛
  2. تصویب مقادیر نشانگرها و شاخص‌های تحقق اقدامات سند تحول؛
  3. تصویب ساختارها، بودجه و سایر الزامات برای اجرای مفاد سند تحول؛
  4. بررسی گزارش عدم انطباق یا وجود مغایرت در سیاست‌ها، برنامه‌ها و بودجه دولت با سند تحول و اخذ تصمیمات لازم؛
  5. اخذ تصمیمات متناسب با تغییرات درون و بیرون قوه مجریه مرتبط با اجرای سند تحول؛
  6. تصویب اقدامات تحولی مد­نظر دستگاه‌های اجرایی علاوه بر تکالیف محوله در سند تحول؛
  7. تصویب فهرست دستگاه‌های اجرایی پیشرو و نمونه به‌صورت سالانه، به­‌منظور تقدیر توسط رئیس‌جمهور؛
  8. تصویب نسخه‌های ارتقا یافته سند تحول.

همچنین، مرکز رصد و پایش تحول دولت به‌­منظور پایش و نظارت بر تحقق سند تحول، بررسی انطباق سیاست‌ها و برنامه‌های دولت با سند تحول و پشتیبانی محتوایی از تصمیمات ستاد راهبری تحول، زیر نظر مستقیم رئیس‌جمهور با شرح وظایف زیر تشکیل می‌شود:

  1. بررسی عدم انطباق یا مغایرت سیاست‌ها، برنامه‌ها، مصوبات و بودجه دولت با سند تحول و تدوین گزارش‌های لازم؛
  2. نظارت و ارزیابی مستمر وضعیت تحقق سند تحول، با بررسی گزارش‌های موضوعی و فصلی کمیسیون ویژه اجرای تحول دولت و تدوین گزارش‌های بازخوردی از مردم و ذی‌نفعان اصلی؛
  3. ایجاد آگاهی عمومی نسبت به ابعاد سند تحول و برگزاری رویدادها و نشست‌های نقد و بررسی تخصصی در مجامع علمی و دانشگاهی و نهادهای مردمی، رسانه­ ملی و شبکه­های اجتماعی با حضور دبیر ستاد راهبری تحول و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی مسؤول؛
  4. ارائه مشورت­های تخصصی به دستگاه‌های اجرایی مسؤول برای اجرای صحیح اقدامات و مصوبات ستاد راهبری تحول؛
  5. بررسی و تأیید اقدامات تحولی مد­نظر دستگاه‌های اجرایی علاوه بر تکالیف محوله در سند تحول؛
  6. بررسی تغییرات محیطی در ابعاد حقوقی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور، متأثر از اجرای سند تحول و تدوین گزارش‌های تخصصی لازم؛
  7. به­روزرسانی و تدوین پیش‌نویس نسخه­ ارتقا‌یافته سند تحول، با استفاده از نتایج گزارش‌های فصلی و پیشنهادهای اصلاحی مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، صاحب‌نظران و کارشناسان؛
  8. برگزاری جلسات ستاد راهبری، تنظیم دستور جلسات و پیگیری اجرای مصوبات و ارائه گزارش مستمر از میزان تحقق مصوبات؛
  9. بررسی و تهیه نظریات کارشناسی برای دستورکارهای پیشنهادی ستاد راهبری تحول.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام