آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

ثبت دادخواست بدوی و تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در سامانه سخا | خدمات الکترونیک قوه قضاییه

خودکاربری در سامانه سخا برای ثبت دادخواست بدوی و تجدیدنظر

در راستای تحول در قوه قضائیه و به جهت تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی، متقاضیان ثبت دادخواست در دیوان عدالت اداری از این پس می توانند دادخواست های خود را از طریق خودکاربری در سامانه خدمات الکترونیک قوه قضائیه ثبت نمایند.

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، با تلاش بی وقفه مجموعه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در مسیر تحولی قوه قضائیه و انجام وظایف ذاتی خود، بستر امن الکترونیکی برای ثبت دادخواست در سامانه خدمات الکترونیک قوه قضائیه ایجاد و از این پس مراجعین به دیوان عدالت اداری می توانند دادخواست های خود را در بستر امن ایجاد شده ثبت نمایند.

این قابلیت که پیش از این در سامانه ساجد برقرار بود و به دلایل فنی و فقط در بخش دادخواست بدوی قطع شده بود اکنون برای ثبت دادخواست بدوی و تجدیدنظر از طریق درگاه خدمات قضایی در بخش خدمات قضایی من با عنوان “ثبت دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری” و “ثبت دادخواست تجدیدنظر دیوان عدالت اداری” قابل استفاده می باشد.

با طراحی و اجرای فاز اول این خدمت از این به بعد اشخاص حقیقی هم می توانند همانند وکلا و اشخاص حقوقی دولتی دادخواست های بدوی و تجدید نظر خود را به صورت غیر حضوری ارائه کنند و نیازی به حضور در دفاتر نمایندگی دیوان در مراکز استان ها و یا ساختمان مرکزی دیوان عدالت اداری در تهران نمی باشد.

گفتنی است در فاز دوم این طرح بزودی امکان خودکاربری برای اشخاص حقوقی غیر دولتی (بخش خصوصی) نیز در سامانه خدمات الکترونیک قضایی فراهم خواهد شد .

دیوان عدالت اداری با توجه به ماهیت رسیدگی‌­ها که غیرحضوری است و نیز نوع قوانین و آیین‌­نامه‌­های موجود، ظرفیت بالایی برای الکترونیکی شدن و ایجاد سامانه­‌های متعدد دارد که با همت ریاست محترم دیوان عدالت اداری و حمایت مرکز آمار و فناوری اطلاعات در آینده خبرهای متعددی مبنی بر الکترونیکی و غیرحضوری شدن خدمات را خواهید شنید.

مطالب مرتبط:

3 دیدگاه

  1. با سلام .لطفا از ایجاد ارسال لوایح و دادخواست بدوی و تجدیدنظر و ثبت شکواییه برای اشخاص حقیقی،به ویژه در این اوضاع کرونا گردیده..تا مردم تجمع در مراکز خدمات قضایی نداشته باشند.باتشکر

  2. با سلام مراجعه کردم در سامانه سخا دادخواست بدوی ثبت کردم اما هر کاری کردم هزینه دادخواست محاسبه نگردید متاسفانه امکان ثبت دادخواست وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام