اخبار اداری و استخدامی

شورای نگهبان عدم تبدیل وضعیت ایثارگرانی که در سال ۱۴۰۰ به‌کار گرفته شده‌اند را ناعادلانه دانست

ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ / پیش‌بینی عدم تبدیل وضعیت ایثارگرانی که در سال ۱۴۰۰ به‌کار گرفته شده‌اند، ناعادلانه است

شناسنامه قانون- طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری: شورای نگهبان در مورد عادلانه توزیع شدن منابع کشور در مناطق مختلف کشور به لایحه بودجه و تبصره ۱۸ ایراد وارد کرد.

هیئت عالی نظارت در مورد بند مربوط به مناطق آزاد در تبصره ۱۸ لایحه بودجه، ایراد وارد کرده است.

وی اضافه کرد: در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران در لایحه بودجه، به علت ناعادلانه بودن این اتفاق برای کسانی که سال ۱۴۰۰ به کار گرفته شده اند، ایراد وارد کردیم.

گفتنی است، در بند الحاقی اصلاح شده تبصره (۲۰) لایحه قانون بودجه سال ۱۴۰۱ آمده است: حکم بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه ۱۴۰۰ به شرح زیر تمدید می‌گردد:

۱- تبدیل وضعیت آنها به معنای ارتقاء جایگاه شغلی آنها نمی باشد.

۲- شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات غیرانتفاعی وابسته با دولت نیز مشمول این حکم می‌شوند.

۳- کسانی که تا پایان سال ۹۹ حداقل در آن دستگاه مشغول به کار باشند مشمول این قانون می‌گردند.

۴- افراد مشمول این حکم شرایط عمومی و صلاحیت عمومی مرتبط را داشته باشند.

14 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر
    لطفا جهت استخدام ایثارگرانی که اموزشیار نهضت سواد اموزی هستند واز این طرح جا مانده اند اقدام کنید خواهش میکنم این طرح رو تا پایان سال ۱۴۰۱ اجرایی کنید ان دسته از ایثارگرانی که فقط به خاطر تکمیل نبودن مدارک از این طرح جا مانده اند
    هم دارای مدارک تحصیلی کارشناسی هستم وایثارگر لطفا جهت استخدام اینجانب در اموزش وپرورش سفارش کنید سپاسگزارم
    خدا خیرتون بده

  2. باسلام و عرض ادب . شورای محترم نگهبان . ضمن تشکر از حمایت بی دریغ شما از قشر ایثارگر . لازم به ذکر است در این قانون تکلیف ورودی های سال ۱۴۰۰ مد نظر قرار نگرفته. در صورتی که خیلی از نفرات ورودی سال ۱۴۰۰هم از لحاظ تحصیلات دانشگاهی و تجربه کاری مرتبط دارای سابقه در بخش خصوصی بوده اند .لذا در صورت استخدام نشدن به صورت رسمی ظلم مظاعف به قشر تحصیل کرده و انقلابی در خانواده ایثارگران می باشد. امیدواریم با صلابت آن شورای محترم و اصلاح قانون در مجلس شورای اسلامی حق جامعه ایثارگر ایفا گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام