اخبار اداری و استخدامی

تأکید میثم لطیفی بر نقش‌آفرینی اندیشه‌ورزان و اندیشکده‌ها در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور بر نقش‌آفرینی اندیشه‌ورزان و اندیشکده‌ها در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

شناسنامه قانون- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نشستی صمیمی با اندیشه‌ورزان و اندیشکده‌ها پیرامون نقش‌آفرینی در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی برگزار کرد.

فرازهای مهم سخنان دکتر لطیفی در نشست صمیمی با اندیشه‌ورزان:

✅ در هر امری اگر قطب‌نماهای ما خوب کار نکنند، مسیر را خوب تشخیص نمی‌دهیم؛ یکی از کارویژه‌های مدیریت عملکرد نیز این است که به کمک آن بدانیم در چه مسیری هستیم و به کجا می‌رویم.

✅ در‌ حوزه ارزیابی عملکرد نیاز به چرخش‌های تحولی داریم؛ یکی از این تحول‌ها در زمینه‌ی فرهنگ است. ارزیابی عملکرد در فرهنگ‌های سازمانی دستگاه‌های اجرایی یک امر صوری است؛ ما دچار فرمالیزم هستیم و مردم به‌حق از این وضعیت گله‌مند هستند.

✅ ما باید از ارزیابی عملکرد به سوی راهبری و مدیریت عملکرد برویم؛ گاهی دستگاه‌های اجرایی اشکالاتشان را می‌دانند، اما فرهنگ تعارف مانع اصلاح این اشکالات می‌شود، نقش ما راهبری و مدیریت این وضعیت است.

✅ موضوع مدیریت عملکرد یک فرآیند پویاست که در عین حال باید مبتنی بر داده‌های ثبتی باشد. ما باید به جای شاخص‌های متکثر و ترکیبی به سوی شاخص‌های کلی برویم؛ از جمله شاخص‌های عدالت، رشد و بهره‌روی و رضایت. در این مسیر به کمک جوانان اندیشه‌ورز نیاز داریم و از مشارکت این عزیزان استقبال می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام