آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تأکید رئیس مجلس بر بررسی با طمأنینه اما اولویت‌دار بحث ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی

تاکید رئیس مجلس بر ضرورت بررسی اولویت دار ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی/ قالیباف: طرحی با بیش از ۱۸۰ امضا در مجلس برای ساماندهی استخدام کارکنان داریم

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت بررسی اولویت دار ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی، گفت: این موضوع مهم و جدی بوده و باید با طمأنینه بیشتر، اما با اولویت بررسی شود؛ طرحی با بیش از ۱۸۰ امضا در مجلس برای ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۷ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان مبنی بر الحاق به تبصره ۱۷ لایحه بودجه، سید مهدی فرشادان پیشنهادی درباره تبدیل وضعیت استخدام کارکنان شرکتی، قراردادی و مشمولان قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان مطرح کرد.

دکتر محمدباقر قالیباف پس از طرح این پیشنهاد بیان کرد که امروز بخش عمده ای از این عزیزان افرادی هستند که به صورت قراردادی و شرکتی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به وجود ناعدالتی در این حوزه ادامه داد: این موضوع تنها در یک وزارتخانه نیست و در همه وزارتخانه ها وجود دارد، در برخی بخش ها حتی از جهت تخصص، تحصیلات و اثرگذاری کار موثرتر هستند، ولی در یک اتاق دریافتی نیروی رسمی به مراتب بیشتر از نیروی شرکتی است. نمایندگان و مردم نیز به این مکان ها مراجعه می کنند.

رئیس قوه مقننه کشور تصریح کرد: این موضوع مهم و جدی است و باید با طمأنینه بیشتر، اما با اولویت بررسی شود. رئیس جمهور نیز همین دغدغه را دارند و به سازمان امور استخدامی و دارایی ابلاغ کرده اند. ما نیز طرحی با بیش از ۱۸۰ امضا در مجلس برای ساماندهی استخدام کارکنان دولت داریم.

وی با بیان اینکه اجازه دهیم در این حوزه ناقص تصمیم گیری نشود، اضافه کرد: باید قانون محکم دائمی برای این موضوع تصویب شود و نیاز است که با اولویت به آن رسیدگی کنیم. نباید قوانین مهم کشور را در بودجه و به صورت یکساله بیاوریم، آن هم موضوع مهم استخدامی که از یکسو باید عدالت رعایت شود و از سوی دیگر باید توجه کنیم که دولت بزرگتر نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با اولویت به این موضوع و طرح ساماندهی خواهیم پرداخت.

همچنین قالیباف در جریان بررسی پیشنهاد روح‌الامینی درباره سقف دریافتی دانشیاران و استاد تمامان دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در چارچوب مصوبات هیات امنای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، گفت: پیشنهادی که پیش از این درباره آن بحث می‌کردند این بود که حقوق مربوط به هیات امنای اعضای هیات علمی به هیات امنا واگذار شود، با توجه به اینکه براساس قانون هیات امنای دانشگاه‌ها همه اختیارات دانشگاه را دارند، این پیشنهاد مناسب بوده و خلاف احکام قانونی برنامه نیز نبود.

رئیس قوه مقننه کشور تاکید کرد: اما پیشنهاد کنونی که مطرح شده خلاف قانون احکام دائمی برنامه است، زیرا هیات امناها نمی توانند این کار را انجام دهند. ای کاش پیشنهاد درستی مطرح می‌شد و به تصویب می رسید، اما این پیشنهاد ایراد دارد و قابل طرح نیست.

وی تصریح کرد: مجلس این احترام را برای هیات امنا قائل است که این تصمیم را بگیرد، اما پیشنهاد کنونی دارای ایراد است.

4 دیدگاه

  1. با سلام و احترام – بنده فداکار صنعت برق می باشم که به خاطر اهداف سازمان آسیب دیده ام اما سازمان هیچ کاری برای بنده انجام نداد بخاطر اینکه پرسنل حجمی بودم اگر این مورد مشابه در کشورهای دیگر اتفاق می افتاد پرسنل را استخدام می کردند و ازایشان تجلیل به عمل می آوردند اما در کشور ما اینگونه نیست امیدوارم دولت محترم ومجلس محترم بزودی زود برای این افراد کاری انجام دهد تا حقشان ضایع نشود

  2. باسلام الان به مدت ١٨سال به صورت قراردادي دردانشگاه علوم پزشكي با مدرك پرستاري و مرتب د ربخش هاي كرونا مشغول به كار هستم و در ضمن همسرم فوت كرده و يك فرزند يتيم دارم الان يك هفته هست كه دستم در اثر زمين خوردن از ناحيه انتهاي ديستال شكسته و تحت عمل جراحي قرار گرفتم و ٤٥روزاستعلاجي بهم دادن و نتونستم از استعلاجي استفاده كنم چون حقوقم قطع ميشد وتو خرج و مخارج زندگي ميموندم و مجبور شدم اسحقاقي رد كنم خيلي زشته يه نيرو با ١٨سال سابقه اونم سرپرست خانوار نتونه بره استعلاجي ومتاسفانه نيروي طرح با يك روز سابقه ايثار گري مستقيم رسمي شد خجالت آوره مني كه ١٨سال كار طاقت فرسا انجام دادم و در اثر استرس كار مبتلا به شوگرن شدم و ….????????????

  3. سلام و عرض ادب
    من از سال ۸۲ الی ۸۵ شرکتی نیروی اموزش پرورش درسمت دفترداری دبیرستان بودم سال ۸۵ قراردادی شدم تا سال ۹۲ با همان سمت دفتری سال ۹۲ تا الان اموزگار ابتدایی هستم، یعنی ۲۰ سال سابقه دارم اما دریغ از تبدیل وضعیت البته استان البرز کوتاهی کرده خواهشمندم به نیروهایی مثل من که اکثرا توانمند هم هستند رسیدگی شود.

  4. ولله عین ظلم هست عین ظلم ،وقتی من کارشناس با همکارانم در یک اتاق برای یک هدف داریم کار می کنیم بعد من از هیچ امتیازی حتی حقوق پایه قانونی متناسب با رشته و تخصص م باید همیشه نظارگر مزایای رفاهی وحقوق مکفی همکارانم باشم ،اندالله ظلمه،اگر خواستید ببینید به اداره کل بنادر ودریانوردی بندر امام بخش الکترونیک ومخابرات سر بزنید و به عینه این بی عدالتی را ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام