کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

نشست آشنایی با نظام پرداخت حقوق و دستمزد و نظام ارزیابی و طبقه بندی مشاغل در صنعت نفت

آشنایی با نظام پرداخت حقوق و دستمزد و نظام ارزیابی و طبقه بندی مشاغل در صنعت نفت

نشست وزارت نفت با محوریت ارائه نظام پرداخت در سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد.

به گزارش شناسنامه قانون، نشست آشنایی با نظام پرداخت حقوق و دستمزد و نظام ارزیابی و طبقه‌بندی مشاغل در صنعت نفت با حضور لطیفی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور،‌ حسین عرب‌اسدی؛ معاون سرمایه انسانی،‌ و مهدی علی مددی؛ معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و علی غرایاق زندی؛ مدیر کل تشکیلات، روش‌ها و تعالی سازمانی وزارت نفت  و حمید حسین‌نژاد؛ مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی وزارت نفت، ۱۷ بهمن در این سازمان برگزار شد.

در این نشست درخصوص موضوعاتی چون روش‌های ارزیابی مشاغل کارمندی، آیین‌نامه نظام‌های اداری و استخدامی نفت، عوامل مؤثر بر نحوه محاسبه حقوق اصلی و تاثیر سوابق قبل از استخدام و مدرک تحصیلی حین خدمت بر جبران خدمت بحث و گفتگو شد.

مطالب مرتبط:

2 دیدگاه

  1. باسلام خواهشاً از آنجا که کار آموزش و پرورش و وزارت علوم شبیه هم هستند و هر دو کار آموزش و پژوهش دارند به این آپارتاید علمی و تفاوت حقوق بین آنها پایان دهید دلیلی ندارد که یک نفر با مدرک دکترا و رزومه خیلی خوب فقط به جرم اینکه در آموزش و پرورش هست یک سوم یک نفر با مدرک دکترا در وزارت علوم دریافتی داشته باشد ، این باعث می شود انگیزه و کیفیت در آموزش و پرورش رنگ ببازد و نتیجه آن هم علاوه بر رشد بی سوادی در آموزش و پرورش ، ظهور دانش آموزانی بی کیفیت بعنوان دانشجویان آینده خواهد بود ، پس بنظر من پایه که دانش آموز است مهمتر از دانشگاه هم می تواند باشد ،به امید ایجاد عدالت در پرداختها .

  2. حقوق و دستمزد کارکنان
    انشالله جداول و ترازنامه مقایسه مشاغل توسط کارگرهایی مربوطه  تدوین گردد. که در آن کلیه موارد با اهمیت و حساس  ،سخت و اداری … تعیین و به هر کسی حق و حقوقش تعلق گیرد البته میبایست حداقل دستمزد  برای گذر زندگی در نظر گرفته شود .
    کارکنانی که در محلی غیر قابل سکونت اشتغال داشته باشد  مانند کارکنان کشتی های بازرگانی . فاکتور  دوری ازخانواده در حقوقشان دخیل شود  لیکن اگر کارمند عملیاتی مایل باشدبا خانواده خود در شهر محل اشتغال خود  زندگی نکند فاکتور دوری از خانواده در نظر گرفته نشود  و  در صورتیکه درشهر  محل اشتغال کمبودها و نارسایی وجود دارد فاکتوردوری از خانواده یک مورد بی منطق و ناسازگار با شغل میباشد و نباید بابت آن اضافه حقوقی پرداخت شود هر فردی که در صنایع استخدام میشود بطور مثال در جزیره خارک در بدو استخدام بطور حتم شرایط شغلی و نارساییهای محل اشتغال را پذیرفته است .
    یک معلم میبایست از حداقل دستمزد برای زندگی بهرمند باشد وبا توجه به وظیفه مهم آموزش اقدام به افزایش اطلاعات آموزشی خود نماید و سابقه اخلاقی و رفتاری یک معلم در نظر گرفته شود..زیرا از امتیازات ویژه مانند کاهش ساعات کاری استفاده مینماید و در قبال یک ساعت کار وی یک کارمند ساده باید دو ساعت در اداره انجام وظیفه نمایدعلاوه بر آن از سه ماه تعطیلات سالانه  هم استفاده مینماید علاوه بر آن  اگر در موقعیت آموزش های کمک درسی بکار گرفته شود از درآمد چندین  برابری برخوردار میشود که آموزش و پرورش باید برای کنترل این نوع درآمد های خودسر فکری کند که البته شامل بعضی از معلمان میشود.
    کارکنان عملیاتی در تمامی صنایع در موارد موازی اشتغال باید دارای ضرایب همسان باشند .بطور مثال فاکتور های فنی کارکنان پیمانکار شرکتی وقراردادی  شرکتهای پتروشیمی با صنعت نساجی در یک تراز قرار گیرد. فاکتورها و ضرایب یک نظامی از نظر خطرات جانی از یک کارمند اداری صنعت نفت بیشتر و از کارمند صنایع آلوده به مواد شیمیایی اختلاف جزیی در نظر گرفته شود .امید است با تلاش مسولین محترم به یک نظام دستمزد عادلانه دست یابیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام