آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تعیین دستمزد ۱۴۰۱/ سبد معیشت ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان نرخ‌گذاری شد

سبد معیشت ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان نرخ‌گذاری شد/ پیش به سوی تعیین دستمزد ۱۴۰۱

در جلسه رسمی شورایعالی کار، سبد معیشت حدود ۹ میلیون تومان نرخ‌گذاری شد.

شناسنامه قانون- در نشست شورایعالی کارِ امروز (شانزدهم بهمن ماه) نرخ سبد معیشت خانوارهای کارگری –موضوع بند دوم ماده ۴۱ قانون کار– تعیین شد و هر سه گروه حاضر در جلسه، پای این رقم را امضا گذاشتند.

براساس محاسبات انجام شده، سبد معیشت حداقلی خانوارهای کارگری برای مذاکرات مزدی، ۸۹۷۹۸۲۰۵ ریال نرخ‌گذاری شد. با این حساب، حداقل هزینه‌های ماهانه زندگی، حدود ۸ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان تعیین شده است.

در محاسبات سبد معیشت، سهم اقلام خوراکی، ۳۶.۶ درصد و سهم اقلام غیرخوراکی، ۶۴.۴ درصد در نظر گرفته شده است. سبد خوراکی‌ها ۳۲۸۶۶۱۴۳ ریال نرخ‌گذاری شده است که این محاسبه براساس متوسط قیمت اقلام خوراکی اعلامی از سوی مرکز آمار ایران برای دی ماه ۱۴۰۰، صورت گرفته است. این سبد برای خانوار متوسط شهری با بعد ۳.۳ نفر انجام شده است.

سبد خوراکی‌های محاسبه شده، نسبت به سبد خوراکی‌های دی ماه سال قبل، ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است. در این محاسبات، برای مشخص کردن سهم خوراکی‌ها در سبد معیشت کلی، دهک چهارم هزینه‌ای در نظر گرفته شده که دهک درآمدی خانوارهای کارگری کشور است.

تعیین رسمی نرخ سبد معیشت و امضای سه گروه دولتی، کارگری و کارفرمایی پای این رقم، اولین گام در تعیین دستمزد ۱۴۰۱ است. ادامه مذاکرات مزدی با محوریت این رقم توافقی صورت خواهد گرفت.

7 دیدگاه

  1. میگم حالا که سبد معیشت و 9میلیون تومن اعلام کردن و نماینده دولت و نماینده کارفرما و نماینده کارگری هم زیرش و امضا زدن…یه وقت نیان حداقل حقوق رو هم همون ۹میلیون مصوب کنن!!اونوقته که حداقل بگیرای کارگری و حداقل بگیرای بازنشسته از خوشحالی دور از جون ذوق مرگ میشن…

  2. یک خانواده ۵ نفره با دانش آموز مقطع دبستان راهنمایی و دبیرستان ۹ ملیون را تقسیم کن ببین به هر نفر خانواده چقدر میرسه بهد میخواهید از جمعیت آوری دفاع کنید حداقل به خانواده ۵نفری سختی کار بدهید تا از جمعیت آوری حمایت بشه

  3. کار فرما ورئیسان شرکتها که کلا تولیدی دارند همه مایحتاج زندگی را به بازار عرضه می کنند قیمتشان چند صد درصد برابر شده آنها از این همه ثروت اندوزی خسته نشدند.به هر حال خدایی هست.وباید تاوان پس بدهند.پس برای برکت اموالشان باید حقوق کارگر را به خوبی بدهند.

  4. خانوادهای که چند بچه ابتدای و راهنمای دبیرستان و دانشگاه دارد شما لوازم تحریر و سرویس و یا مبایل اینترنت و پوشاک کفش و لباس و کیف‌ و البته شهریه انان را حساب کنید سر به فلک میکشد حالا از این طرف برق و آب و برق وگاز و تلفن و خرج و برج در زندگی بماند اخه شما با کدام فکر بکرتان گروه دولتی و کارگر و کارفرما به این نتیجه رسیدید انصافتان کجا رفته از الان گرانی اجناس خود را برای سال اینده دارد نشان میدهدو میدانید و میدانیم این تورم و گرانی بسیار بالاست و خوردن نان خالی هم سخت خواهد شد و شما تایید کنندگان مزدی نزد خداوند متعال شرمنده و روسیاه خواهید بود
    بودجه باید صرف رفاه مردم انقلابی شود خمینی کبیر دریک سخنرانیشان فرمودنداین انقلاب از ان همین پا برهنگان است اما متاسفانه بودجه آن الان دارد صرف رفاه عیان میشود از خیابان و بیابان و فضای ابادانی و ‌هتل و ساختمان های ان چنانی امتیازات آن چنانی وووووو…. شما باید رفاه و رضایت اجتماعی را مد نظر داشته باشید تا دیر نشده و نارضایتیهای بیشتری بهمرا ه داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام