آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تصویب فوریت طرح استفساریه استخدام فرزندان کارکنان جانباز، شهید و آزاده و فرزند شهید

نمایندگان مردم در مجلس با یک فوریت بررسی طرح استفساریه استخدام فرزندان کارکنان جانباز، شهید و آزاده و فرزند شهید موافقت کردند.

به گزارش شناسنامه قانون و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی با یک فوریت بررسی استفساریه ای درخصوص اینکه آیا ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران منسوخ شده است؟، با ۱۵۰ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بیشتر ببینید: طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس به عنوان نماینده متقاضیان بررسی یک فوریت این استفساریه گفت: تنها حدود ۲۵۰ سال در مجموع کشورها در صلح عمومی به سر برده اند. بررسی نسبی تعداد جنگ ها بعد از جنگ جهانی دوم نشان می دهد ۱۵۲ جنگ داخلی به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: در حالی که از سال ۱۹۰۰ تا ۱۹۳۹ تنها ۲۴ جنگ رخ داده ، اما به دنبال بروز این جنگ ها، تلفات جانی و مالی بسیاری به وقوع پیوسته است. برای نمونه از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۸۵ بدون در نظر گرفتن قربانیان بمب اتمی هیروشیما و ناکازاکی، حدود ۲۳ میلیون نفر در ۱۳۵ جنگ کشته و ۱۲ میلیون نفر بی خانمان شده اند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم تصریح کرد: انسان توانسته با ایجاد حقوق جدید بین الملل، مهمترین وظیفه قانون طبیعی را سلب کرده، زیرا جنگ یک پدیده اجتماعی است که می توان آن را از دیدگاه های مختلف فلسفی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی، نظامی، انتظامی، اقتصادی و… بررسی کرد.

نوروزی تاکید کرد: در ایران اسلامی بعد از انقلاب بین ایران و حزب بعث عراق جنگی در گرفت، ولی رهبر معظم انقلاب فرمودند این جنگ یک گنج است و باید بدون کم و کاست به نسل های بعد از جنگ منتقل شود. امام خمینی (ره) در جایی فرمودند که نگذارید قربانیان جنگ به فراموشی سپرده شوند. ایجاد ساختار و سازمان های خاص برای رسیدگی به امور این قربانیان و سربازان جنگ صادر شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در توضیح این استفساریه اظهار کرد: در قانون تنظیم دولت (۱) ماده ۴۸ آن چنین اعلام کرده است که کلیه وزارتخانه های و موسسات دولتی، شرکت های دولتی، سازمان صداوسیما و تمامی سازمان ها و شرکت ها که به نحوی از منابع مالی دولت استفاده می کنند و نیز تمامی موسسات و شرکت های شمول قانون که مستلزم ذکر نام آنهاست، مکلفند یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز ۲۵ درصد و به بالا و آزاده اعم از شاغل فوت شده و یا ازکارافتاده که واجد شرایط عمومی استخدامی هستند، علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران در آن دستگاه استخدام کنند.

وی ادامه داد: این به معنای آن است که ایثارگری ایثارگران و شهادت شاهدان تاریخ اسلامی است، دیوان عدالت با یک سوءبرداشت از قانون این ماده بسیار مترقی را لغو کرد و ما امروز با استفساریه قرار است یک بار دیگر از رزمندگان، جانبازان، شهدا و جانشینان آنان تقدیر کنیم.

مطلب مرتبط:

17 دیدگاه

  1. سلام من فرزند جانباز۲۵ درصد و ازاده دفاع مقدس هستم که کارمند بانک صادرات بوده و بازنشست شده است آیا بانک صادرات که خصوصی سازی شده هم این امکان رو‌داره که من استخدام بشم یا فقط در ارگانهای دولتی؟؟فوق لیسانس هستم

  2. انسان متعجب میشه بنده بعنوان ایثارگردرعملیات مرصادحضورداشتم که پس ازعقب نشینی تا پل هفت دهنه همرزم من وعده ای که تاب جنگیدن نداشتندوبریده بودنداسلحه هایشان راپایین اوردندوخودشان راتسلیم دشمن نمودند بنده وع ه ای تا لحظه اخ وتافشنگ اخرجنگیدیم پس ازیکسال اسرا را ازاد کردند وبنده به دیدارهمرزم خود رفتم دیدم میگه ایکاش باما تسلیم میشدی الان نانت توروغن بود واقعا اندکی فکرکنید بااین کا تان دقیقا دارید اموزش میدید که منبعد درهرجنگی سربازفکرکنه بجای جنگیدن تسلسم بشه هم جانش حفظ میشه وهم نانش همه چیزبرعکسه بجای انکه کسی که بدون هیچ اصابت ترکش یاتیری خودش رابرای جنگیدن حفظ کرده وموثرواقع شده الان کمترین امتیاز راباید بگیره چون خودش راتسلیم نکرده ویابا آموزش دقیق وبجا اوردن فنون رزمی ازاصابت گلوله درامان مانده وبجایش ازسنگرنگهبانی کر ده امروز باید بیشترین پاداش رابخاطر داشتن قابلیت جنگیدن تا اخرین لحطه راداشته باشد البته شهدابایدبالاترین امتیازراداشته باشند وپس ازان این رزمندگان هستند وم حله سوم جانبازان ودست اخرهم ازادگان البته نه انانی که بمحض تسلیم شدن به تمام ارزشها پشت پا زدندهمانگونه که درفیلمه دیده ایم به تمجیدصدام جنایتکارپرداخته اند این طبقه بندی بتیداینگونه باشد منبعد جنگ شد یادبگیریم اولین کارپایین گذاشتن سلاح وتسلیم شدن هست متاسفام ازتفکراین نمایندگان !!!@@@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام