اخبار اداری و استخدامی

سامانه جستجوی شغل (مشاغل) و نیروی کار | shoghl.mcls.gov.ir

سامانه جستجوی شغل راه اندازی شد.

شناسنامه قانون- سامانه جستجوی مشاغل بر بستر فضای مجازی، فرصتی است تا رضایت مندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی افزایش یافته و موجبات کاهش هزینه های جستجوی مشاغل، بهبود عملکرد دفاتر کاریابی و … را به همراه دارد.

شفافیت و پویایی ایجاد شده در بازار کار توسط این سامانه، باعث سیاستگذاری بهتر و بهبود عملکرد بازیگران حوزه بازارکار را به همراه خواهد داشت.

سامانه جستجوی مشاغل محلی است که کارفرمایان برای درخواست نیروی کار مورد نیاز خود به سامانه مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام می نمایند. همچنین کسانی که کارجو هستند نیز با مراجعه به سامانه اطلاعات خود را ثبت نموده تا کار مورد نظر خود را پیدا کنند.

آدزس سامانه جستجوی شغل :

https://shoghl.mcls.gov.ir

این سامانه چگونه کار می‌کند؟

کارفرمایانی که به نیروی کار نیاز دارند می‌توانند در سامانه جستجوی شغل ثبت نام کنند و پس از بررسی درستی ادعای آن‌ها درباره کارفرما بودن، به کاریابی‌های فعال کشور متصل می‌شوند و می‌توانند تقاضای نیروی کار خود را ارائه دهند.

 کارجو‌ها هم می‌توانند وارد این سامانه شوند و نیاز‌های شغلی هر منطقه را ببیند و با اتصال به کاریابی مورد نظر، شغل را در کمترین زمان و با کمترین هزینه انتخاب کنند.

این سامانه قابلیت پردازش مشاغل دائم و پاره وقت را داراست.

با فعال شدن این سامانه که به بهتر شدن فضای کسب و کار منجر می‌شود هم زمینه ارتباط کارجو با کارفرما را در اسرع وقت فراهم می‌کند و هم عدالت در توزیع فرصت‌های شغلی به بهترین شکل ممکن فراهم می‌شود.

الزام به ثبت اطلاعات عملکردی کاریابی‌ها در سامانه

با توجه به اینکه سامانه جستجوی شغل با هدف تقویت و حمایت از دفاتر کاریابی و افزایش کمی و کیفی خدمات این دفاتر راه اندازی گردید، دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی طی اطلاعیه‌ای کاریابی های داخلی کشور را ملزم نمود تا اطلاعات عملکردی خود را در سامانه ثبت نمایند.

کاهش هزینه های جستجوی شغلی، ایجاد پویایی در بازارکار (اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان)، رضایتمندی مخاطبان و در نهایت بهبود عملکرد دفاتر کاریابی از نتایج و پیامدهای استقرار و بهره برداری کامل از این سامانه می باشد.

در همین راستا ضرورت دارد مدیران دفاتر کاریابی داخلی در خصوص بهره برداری کامل از “سامانه جستجوی شغل” اهتمام لازم را به عمل آورند. ملاک فعال بودن دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی داخلی بر اساس آمار عملکرد استخراج شده از “سامانه جستجوی شغل” می باشد.

بهبود عملکرد کاریابی‌ها

با توجه به اینکه سامانه جستجوی شغل به عنوان یک پنجره واحد فهرست کلیه کاریابی‌ها را نیز در اختیار قرار می‌دهد، فرصت مناسبی برای استفاده کارجویان از خدمات کاریابی‌ها و کاهش زمان و هزینه جستجوی شغل است؛ این سامانه یکی از راه‌های بهبود عملکرد کاریابی‌ها در زمینه اعلام فرصت‌های شغلی و ارتباط با کارفرمایان و کارجویان است.

مطلب مرتبط:

9 دیدگاه

  1. چه فایده وقتی چهارماهه حقوق نگرفتیم دلمون خوشه کار میکنیم وقتی بر اساس قانون کار طبق سابقه کاری از بیمه بیکاری استفاده میکنیم و مبلغ بیمه بیکاری رو کمتر از اون چیزی که قانون تایین کرده به عنوان مثال ساله گذشته درماه ۵۰۰هزار تومان پرداخت کردخزانه داری به حساب کارگران بیکار دادند و حق ما این وسط پایه مال شد چه امیدی به کار کردن هست جز وقت گرفتن ما جوانها و فقط فکره جیب خودشون وحق خوردن هستن چه فایده حلال نمیکنم و اون دنیا جواب میخوام وسلام الیکم و رحمت الله

  2. سلام . اینجا ثبت نام نکنید. اول ۵۰ تومن میگیرن بعدش میگن برای هر دوره ماهیانه مثلا باید ۳۰ یا ۴۰ تومن پرداخت کنید. فقط میخوان از این راه پول در بیارن. لعنتی های جذاب

  3. آیا بهتر نیست گردانندگان این سامانه و خود این سامانه به همراه وزارتخانه کار و امور اجتماعی برن خودشونو پیدا کنن تا ببینن کجای کارن ،بعدش بیان برای بیکاران و جویندگان شغل و کار، برنامه ریزی و سامانه کاریابی ایجاد کنن!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون آیا مایلید تازه‌ها و مقررات مهم برای شما ارسال شود؟
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها