آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

ایلنا مدعی شد: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود

ایلنا مدعی شد: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود

شناسنامه قانون- اناری، نماینده کارکنان قراردادی و شرکتی سراسر کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با طرح ساماندهی کارکنان دولت که از بیست و سه شهریور در مجلس مطرح است، گفت: طبق ارتباطی که با مجلس گرفتیم متوجه شدیم بررسی طرح در کمیسیون اجتماعی به پایان رسیده و طرح به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است.

وی افزود: این هفته مجلس تعطیل است و قرار شده هفته آینده طرح به صحن علنی برود و برای تصویب نهایی به بحث گذاشته شود.

به گفته‌ اناری، قاطبه‌ نمایندگان مجلس با طرح موافقند و به احتمال زیاد طرح با رای بالا به تصویب می‌رسد منتها سازمان امور استخدامی همچنان مخالف جدی طرح است.

وی در ادامه اضافه کرد: سازمان امور استخدامی خواستار یکسان‌سازی حقوق و دستمزد است و بارها بر این مساله تاکید داشته؛ آن‌ها می‌خواهند شرکت‌های پیمانکاری را نگه دارند و مخالف حذف آن هستند؛ این در حالیست که در طرح نمایندگان مجلس، تبدیل وضعیت قراردادی‌ها و شرکتی‌ها و تامین امنیت شغلی مطرح شده و ما نیز خواستار تبدیل وضعیت تمام کارگران شرکتی و پیمانکاری در تمام بخش‌های عمومی، دولتی و خصولتی هستیم.

اناری اضافه می‌کند: در آخرین نسخه طرح که در کمیسیون اجتماعی مطرح بود، تقریباً همه خواسته‌های ما تامین شده بود فقط چند نکته کوچک باقی مانده بود که نمایندگان قول دادند آن‌ها را نیز اصلاح کنند، از جمله بحث آزمون و ایجاد کمیته در نهادها؛ ما انتظار داریم طرح ساماندهی استخدام کارکنان هفته آینده در صحن علنی مجلس به تصویب برسد و برای اجرا به تمام نهادهای مرتبط با خزانه ابلاغ شود.

مصوبات کمیسیون اجتماعی تا کنون:

13 دیدگاه

  1. تورو خدا این طرح رو اجرا کنید ۱۰ ساله قرار دادی هستم با حقوق ۳۵۰۰ لااقل یکم امیدوار بشیم همش خجالت میکشم جلو زن و بچه ام تو رو به قرآن دلمون رو گرم کنید

  2. بخدا من در تعجبم که زیر مجموعه دولت انقلابی آقای رئیسی ( سازمان اداری و استخدامی ) با این طرح مخالفند . بعد از سالها چشم انتظاری برای روی کار اومدن دولتی انقلابی و عدالت محور باز هم شاهد چنین اوضاعی هستیم .

    زمان احمدی نژاد موقعی که بحث تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی مطرح بود و بصورت عملی و کاملا جدی انجام شد ، تمام دولت در تمام ادارات ، همراه شدند و خیلی هم سریع مشغول به انجام این کار شدند ولی متاسفانه رئیس وقت مجلس آقای علی لاریجانی به ادامه کار پایان داد .

    الان رئیس جمهور یک چیز میگه ، زیر مجموعه یک چیز دیگه .

    بخدا یکی بیاد تکلیف ما نیروهای شرکتی ، خصوصا نیروهایی که سالهاست داریم کار تخصصی انجام میدیم (با اینهمه استرس و خفت و عدم امنیت شغلی ) رو مشخص کنه و به داد ما برسه .

    1. باسلام .حداقل از شروع کار کارکنانی که قرادادکارگری هستن از 5سال به بالاشروع تبدیل وضعیت کنید بعد پشت سرهم بقیه رو تبدیل وضعیت کنید غیر پیمانی و رسمی هیچگونه قرارداد درداخل دولت قابل قبول نیست وقتی اسم کارمند پشت سر این کارگران هست چرا تبدیل وضعیت نشن

  3. هر جور حساب کنیم تصویب طرح ساماندهی کارکنان
    وتبدیل وضعیت ها به نفع هم دولت وهم مردم هست
    چرا به عده ممانعت میکنن
    انشاالله که هر چه سریع تر تصویب بشه وما کارکنان شرکتی هم امنیت شغلی پیدا کنیم

  4. ایا شامل کارکنان.و دفتریاران دفاتر اسناد رسمی.میشه.که حقوق شون شامل ۱۵ درصد حق تحریر میشه که گاهی مثلا من نوعی حقوقم به ماهی ۳ ملیون نمیرسه

  5. سلام انشالله این طرح اجرا بشه پیمانکاری رو جمع کنند امنیت شغلی وامید زندگی به کسانی که سالها ست زحمت کشیدین حق وحقوق نداشتن به دست بیارن.۱۹ سال در دستگاه دولتی کار کنی هنوز پیمانکار باشی.ولی یکی با پارتی بیاد رسمی بشه با حقوق بالا.این انصاف. کجای دنیا اینجوری.حق خودم به خودم بدین.زیاد نمی‌خواهیم.

  6. تورو خدا این طرح رو به سرانجام برسونید شاید ماها که بیش از ده سال قراردادی هستیم با چند سر عائله هستیم امنیت شغلی ایجاد بشه

    1. بنده هم مثل شما. ولی امیدی نیست . اینجور که از اصلاحات طرحی که با دولت جلساتشو برگزار کردند گویا این آیتم حذف شده و مقرر شده که نهایتا به ازای هر سال چند درصد به ضریب آزمونشون اضاقه بشه و اونها هم تو آزمون شرکت کنن. چیزی که الانم هست. در کل امیدی نیست همکاران و دوستان عزیز. اشتباه بود که از ابتدا دل بستیم به این طرح

  7. انتظار براین است در تبصره و مواد این طرح موارد ذیل لحاظ و تصویب بشه…
    ۱. حذف بی چون و چرای شرکت های پیمانکاری
    ۲. حذف آزمون
    ۳. تبدیل وضعیت تمامی کارکنان من جمله شرکتی دارای سه سال به بالا سابقه کار به پیمانی که بعد از سه سال رسمی شوند.
    ۴. لزوم اجرای طرح در اسرع وقت توسط دستگاه های دولتی و…
    به امید تصویب و اجرای این طرح

    1. فقط کسانیکه بواسطه پارتی خودشون رو چپوندن تو ادارات حالا سروسامون میگیرن
      طرف با اختلاف چند نمره آزمون استخدام نتونسته وارد سیستم بشه،بعد یکی دیگه با پارتی اومده داخل
      مضحک و مسخره تر از این سامان دهی خودشه
      اون افراد آزمون رو صدا کنید بیان بعد رسمی رسمی راه بندازید

      1. خوب مگه کیا هستن تیر طایفه خودشانن دیگ مثلا دختر اون نماینده مجلس با نامه باباش بره وزارت نفت فکر کنم مدرک فوق د اونم غیر مرتبط که اونم با این طرح یلخی جذب وزارت نفت میشه?????

  8. انواع استخدامی است از قراردادی و طرحی وشرکتی و پیام اور وانواع تبصره و۶۰ روزه و۸۰ روزه و…جالب این است برای تمام آنها پست سازمانی و ردیف خاص بودجه تامین کنند وبعد از سالها خدمت مجددا امتحان آزمون توجیهی برگزار کنند وکارمند فقط فکر وذکرش اینه کی رسمی یا پیمانی میشه دردی ادامه دار وبی نهایت وفرسوده ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام