اخبار اداری و استخدامی

تصویب مأموریت آموزشی ایثارگران با اصلاح تبصره ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری

تصویب اصلاح تبصره ذیل ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری موضوع: مأموریت آموزشی ایثارگران

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تشکیل کارگروه مشترکی بین مجلس، وزارت دادگستری و بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار و مستثنی شدن همسران و فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان دارای حداقل ۶ ماه اسارت برای یک مقطع تحصیلی از تبصره ذیل ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری خبر داد.

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز (سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست موضوع کودکان کار با حضور مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت چرا که در شرایط کنونی ۱۳ دستگاه متولی کودکان کار هستند و یک مرجع ملی نیز تحت عنوان کنوانسیون حقوق کودک در وزارت دادگستری وجود دارد.

نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس آنچه وزیر دادگستری و معاونانش به آن اشاره کردند که از نگاه سنتی که صرفا مرجع ملی در رابطه با وضعیت کودکان کار به سازمان‌های بین‌المللی گزارش دهد، ساماندهی کودکان کار را هم در دستورکار قرار داده‌اند. همچنین مسئولان این بخش ادعا کردند که ایکاش این موضوع مورد نظارت قرار گیرد و تذکرهای لازم داده شود.

وی با بیان اینکه پیمان‌نامه حقوق کودک شامل افراد کمتر از ۱۸ سال می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشی که نماینده سازمان بهزیستی ارائه داد تفکیک پسماند زباله‌ها تنها در تهران و حومه این شهر سالانه ۶ هزار میلیارد تومان درآمد دارد، ضمن اینکه افرادی نیز که در این زمینه فعالیت دارند، حقوق قانون کار را دریافت می‌کنند.

انصاری تصریح کرد: طبق توافقی که در این نشست صورت گرفت قرار شد آنها از حالت هماهنگی، نظارت، پیگیری و هدایت خارج شده و یک کارگروه مشترکی را تشکیل دهند که برنامه اقدام و عمل داشته باشد و ۲ نفر از اعضای کمیسیون نیز با آنها همکاری داشته باشند.

وی افزود: تصویب اصلاح تبصره ذیل ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری با موضوع مأموریت آموزشی ایثارگران از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد رزمندگان با ۶ ماه خدمت داوطلبانه در جبهه و مدافعان حرم با مدت زمان چهار ماه و نیم سابقه دفاع از حرم و تمام جانبازان و آزادگان و همسران و فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان دارای حداقل ۶ ماه اسارت برای یک مقطع تحصیلی از شمول این ماده مستثنی شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: قرار شد آئین‌نامه‌های اجرایی این تبصره ظرف مدت ۳ ماه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه شده و به تصویب هیات وزیران برسد.

بیشتر ببینید: طرح اصلاح تبصره ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری: مأموریت آموزشی ایثارگران

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست وزیر دادگستری و معاونانش، نمایندگانی از سازمان‌های بهزیستی و اداری و استخدامی کشور و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند.

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام