نهاد ریاست جمهوری

دستورات رییس جمهور در جلسه ۹ شهریور ۱۴۰۱ هیئت دولت به دستگاه‌ها و استانداری‌ها

دستورات رییس جمهور در جلسه ۹ شهریور ۱۴۰۱ هیئت دولت به دستگاه‌ها و استانداری‌ها (بخشنامه شماره ۱۰۵۲۶۴/۶۰۲۹۷ مورخ ۱۵/۶/۱۴۰۱ معاون اول رییس جمهور)

اعضای محترم هیئت دولت

با سلام، پیرو فرامین مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت، دستور رییس جمهور محترم در جلسه ۹/۶/۱۴۰۱ هیئت وزیران با حضور استانداران، به شرح زیر جهت اجرای دستور مربوط به دستگاه ذی‌ربط ابلاغ می‌شود:

۱- دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها با هماهنگی شورای اطلاع رسانی دولت به صورت مستمر نسبت به تبیین و اطلاع رسانی اقدامات دولت در بسترهای مختلف فضای مجازی و رسانه ها به منظور تنویر و توجیه افکار عمومی با بهره گیری از ابزارهای مناسب هنری و رسانه ای و به زبان ساده و قابل فهم از حیث خدمات رسانی به مردم و تضمین حقوق و تکالیف آنها اقدام نمایند.

۲- دستگاه‌های اجرایی و سازمان ها و نهادها و استانداری ها، اقدامات و برنامه‌ریزی های لازم جهت ریشه کن کردن فقر مطلق در کوتاه مدت به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی دولت سیزدهم را به عمل آورند.

۳- دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم جهت اجرای کامل سند تحول دولت سیزدهم را انجام و در صورت وجود هر گونه ابهام در سند مذکور، مراتب به سازمان برنامه و بودجه کشور منعکس شود.

۴- دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم برای جلب مشارکت مردم، بخش خصوصی، تعاونی‌ها، نخبگان و دانشگاهیان در فضای کسب و کار از طرق لازم از جمله شناسایی و معرفی عوامل مخل کسب و کار و ارایه اقدامات انجام شده و در دست انجام کار را به عمل آورند.

۵- وزیر کشور با همکاری سایر اعضای هیئت وزیران، برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش سفرهای هفتگی استانداران به تهران و تجمیع جلسات را به عمل آورد.

۶- وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، تدابیر لازم برای رفع کمبود سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را ضمن حفظ ترازنامه بانک‌ها به عمل آورده و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کنترل و نظارت لازم بر فعالیت بانک‌ها و ترازنامه‌های آنها در امور غیرمولد را افزایش دهد.

۷- سازمان ملی بهره‌وری ایران، به طور فعال، عملکرد دستگاه‌های اجرایی را با تأکید بر افزایش بهره‌وری، پایش و ارزیابی کرده و متناسب با نتایج حاصله اقدام به ارائه امتیاز به هر دستگاه نماید.

۸- سازمان اداری و استخدامی کشور ضمن تسریع در اجرای طرح عادلانه کردن پرداخت‌های کارکنان دولت، اقدامات لازم برای جایگزینی نیروهای کارآمد مؤمن و انقلابی با افرادی که طبق قوانین، محل خدمت آنها تغییر یا رابطه استخدامی آنها پایان می‌یابد، ظرف یک‌ماه به عمل آورد.

۹- وزارت راه و شهرسازی تدابیر لازم برای تسریع در اجرای برنامه‌های مربوط به افزایش تولید مسکن و کنترل قیمت مسکن و اجاره‌بها و نیز امکان واگذاری زمین به افراد و تعاونی‌ها برای ساخت مسکن با نظارت وزارت راه و شهرسازی و تفویض امور به استان‌ها را به عمل آورد.

۱۰- وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات لازم برای حل مشکلات معادن کشور از جمله معادن بلاتکلیف معطل مانده اعم از معادنی که دارای مجوز بوده ولی به بهره‌برداری نرسیده‌اند و یا فاقد مجوز هستند را به عمل آورد.

۱۱- وزارت جهاد کشاورزی تدابیر لازم برای خودکفایی در تولید کالاهای اساسی کشور، استفاده از ظرفیت کشاورزی قراردادی و تغییر در الگوی کشت جهت بهینه‌سازی استفاده از منابع آبی کشور را به عمل آورد.

۱۲- سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به تدوین و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های لازم جهت اجرای کامل سند تحول دولت سیزدهم با استفاده از سرمایه‌های انسانی کارآمد استان‌ها و تسریع در ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها اقدام کند.

۱۳- وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش اقدامات لازم برای برگزاری حضوری کلاس‌های آموزشی در سال جدید تحصیلی را به عمل آورند.

۱۴- وزارت نفت، اقدامات و تدابیر لازم برای مدیریت مصرف و پیشگیری از قاچاق سوخت و نیز تأمین مناسب بنزین در کشور را به عمل آورد.

۱۵- وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تدابیر و اقدامات لازم برای خودداری از سرمایه‌گذاری صنایع بزرگ در بخش‌های زمین و مسکن در تهران و راکد نمودن سرمایه در بخش‌های مختلف و انجام سرمایه‌گذاری صنایع یاد شده در استان‌های محل استقرار به جهت رشد و توسعه این مناطق را به عمل آورند.

۱۶- سازمان امور اجتماعی کشور به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، به صورت فعال ضمن آسیب‌شناسی وضعیت موجود، اقدامات لازم را با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های ذی‌ربط و امکانات و روش‌های روزآمد انجام دهد و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مکلف به همکاری با سازمان یاد شده در این زمینه می‌باشند.

۱۷- معاونت اجرایی رییس‌جمهور با هماهنگی وزارت کشور، ساز و کار و چهارچوب لازم را برای گزینش نیروهای واجد شرایط و استفاده از افراد دارای نگاه کلان، فرابخشی و کشوری در دستگاه‌های ذیل وزارت کشور از جمله فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها با استفاده از قوانین و مقررات مربوط تعیین نماید.

۱۸- دبیر هیئت دولت به عنوان دبیر جلسات مشترک هیئت وزیران و استانداران تعیین و مسئول تنظیم، ابلاغ و پیگیری تصمیمات جلسات یادشده خواهد بود.

محمد مخبر- معاون اول رییس‌جمهور

بیشتر ببینید:

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام