Site icon شناسنامه قانون

ابلاغ پست ها و تشکیلات «دفتر رییس جمهور سابق» در نهاد ریاست جمهوری

ساختار سازمان اداری و استخدامی کشور انتصابات جدید در سازمان اداری انتصابات جدید در سازمان اداری و استخدامی کشور اطلاعیه جدید سازمان اداری و استخدامی تصویب طرح رتبه بندی مشاغل روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی مراکز آموزشی تأیید صلاحیت شده نظام‌نامه تعالی مدیریت منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی کمیته آمارهای بخشی نظام اداری سامانه مدیریت اطلاعات پرداخت کارکنان نظام اداری سازمان اداری و استخدامی کشور

ابلاغ پست ها و تشکیلات «دفتر رییس جمهور سابق» در نهاد ریاست جمهوری (نامه شماره ۶۰۷۰/۹۲/۲۰۰ مورخ ۰۱/۰۴/۱۳۹۲ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور)

جناب آقای بقایی

معاون محترم اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری

با سلام و احترام

با توجه به ضرورت بهره مندی از تجربیات ارزنده و موثر روسای جمهور سابق و به منظور پیگیری و ساماندهی امور اجرایی مربوط به آنان به پیوست شرح وظایف و تشکیلات تفصیلی «دفتر رییس جمهور سابق» به شرح زیر در ساختار نهاد ریاست جمهوری به شرح زیر موافقت و برای اجرا ابلاغ می گردد. شایان ذکر است این واحد سازمانی تابع تمامی ضوابط و مقررات اداری، مالی و استخدامی نهاد ریاست جمهوری خواهد بود.

شرح وظایف دفتر رئیس جمهور سابق:

– هماهنگی و تهیه و تنظیم اوقات، برنامه ملاقات ها، جلسات، سفرها و دیدارها.

– تهیه و تنظیم مشروح یا خلاصه مذاکرات با اشخاص، مقامات داخلی و خارجی.

-دریافت ثبت و اعلام نظرات ایشان و انعکاس آن به مراجع ذیربط.

-ارتباط با استانداری ها، دستگاه های اجرایی، قوه قضائیه، قوه مقننه و غیره حسب مورد.

-مدیریت چرخه گردش مکاتبات.

-آماده سازی نامه ها، مستندات و مدارک اداری مرتبط جهت استحضار.

-هماهنگی در ارائه خدمات پشتیبانی، اداری و مال.

-پشتیبانی امور حفاظتی رئیس جمهوری سابق و خانواده آنها.

-تجهیز و به هنگام سازی حوزه دفتری به فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی چند رسانه ای و نگهداری آن با همکاری سایر واحدهای ذیربط.

-انجام امور مراسلات و مکاتبات، تهیه و تنظیم پیش نویس ها، نامه ها، ویرایش و تلخیص مکاتبات و گزارش های استحضاری.

شرح وظایف امور فرهنگی:

– مدیریت گردش مکاتبات وارده و صادره.

-گزارش ها و مکاتبات وارده و کسب اطمینان از کیفیت مستندات استحضاری.

-پیگیری دستورات کتبی تا حصول نتیجه.

-انجام امور مراسلات و مکاتبات.

-اتخاذ تدابیر لازم در امر نظارت و پیگیری امور ارجاعی.

– انجام کلیه اموری که توسط رئیس جمهوری سابق یا رئیس دفتر رئیس جمهور ارجاع می شود.

-انجام سایر امور محوله و ذیربط.

شرح وظایف امور پشتیبانی:

– مدیریت منابع انسانی دفتر

– تشخیص و نظارت برانجام تعهد و تسجیل و صدور حواله و انجام سایر وظایفی که در قانون محاسبات عمومی کشور تصریح گردیده است.

-مدیریت نظارت بر امور دبیرخانه، مکاتبات و ارسال مراسلات.

-پشتیبانی امور مراسم و تشریفات مقامات دفتر با هماهنگی واحدهای ذیربط.

-مدیریت حفظ و نگهداری اموال و تجهیزات دفتر با هماهنگی واحد های ذیربط.

-برنامه ریزی و تأمین کالاها و خدمات مورد نیاز و انجام امور محوله.

-برنامه ریزی و تأمین فضا و ساختمان مورد نیاز دفتر رئیس جمهور سابق.

-نظارت بر انجام امور نگهداری و تعمیرات ساختمان ها و تأسیسات با هماهنگی واحد های ذیربط.

شرح وظایف امور تشریفات و اطلاع رسانی:

-مستند سازی و تدوین گزارش دیدارها و سفرهای داخلی و خارجی.

-برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر مقتضی به منظور ایجاد و نگهداری آرشیو صوتی، تصویری، عکس و اسلاید.

-انجام هماهنگی های لازم با واحدهای دخیل در برنامه های مختلف و ایجاد هماهنگی بین دفتر با میزبان و مراسم.

-اخذ درخواست ملاقات، تهیه گردشکار منطبق با درخواست و ارائه آن جهت رویت دفتر.

-پذیرایی، اسکان، حمل و نقل، بازدید و سایر برنامه های مهمان مربوطه.

-انجام کلیه امور تشریفاتی و اطلاع رسانی حسب نظر ریاست محترم.

-هماهنگی با وزارت امور خارجه و سایر دستگاه های مرتبط برای ملاقات میهمانان خارجی.

تشکیلات تفصیلی دفتر رئیس جمهور سابق:

۱۸۹۱- کارشناس عالی (رییس دفتر)

۱۸۹۲- مسئول دفتر

۱۸۹۳- مسئول دفتر

۱۸۹۴- مسئول دفتر

۱۸۹۵- کارشناس عالی

۱۸۹۶- کارشناس عالی

۱۸۹۷- کارشناس عالی

۱۸۹۹- کارشناس عالی

۱۹۰۰- کارشناس عالی

امور پشتیبانی:

۱۹۰۱- رئیس امور

۱۹۰۲- کارشناس

۱۹۰۳- کارشناس

۱۹۰۴- کارشناس

۱۹۰۵- کارشناس

امور هماهنگی:

۱۹۰۶- رئیس امور

۱۹۰۷- کارشناس

۱۹۰۸- کارشناس

۱۹۰۹- کارشناس

۱۹۱۰- کارشناس

امور تشریفات و اطلاع رسانی

۱۹۱۱- رییس امور

۱۹۱۲- کارشناس

۱۹۱۳- کارشناس

۱۹۱۴- کارشناس

۱۹۱۵- کارشناس

غلامحسین الهام- معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور

Exit mobile version