کتاب استخدامی
نهاد ریاست جمهوری

ابلاغ پست ها و تشکیلات «دفتر رییس جمهور سابق» در نهاد ریاست جمهوری

ابلاغ پست ها و تشکیلات «دفتر رییس جمهور سابق» در نهاد ریاست جمهوری (نامه شماره ۶۰۷۰/۹۲/۲۰۰ مورخ ۰۱/۰۴/۱۳۹۲ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور)

جناب آقای بقایی

معاون محترم اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری

با سلام و احترام

با توجه به ضرورت بهره مندی از تجربیات ارزنده و موثر روسای جمهور سابق و به منظور پیگیری و ساماندهی امور اجرایی مربوط به آنان به پیوست شرح وظایف و تشکیلات تفصیلی «دفتر رییس جمهور سابق» به شرح زیر در ساختار نهاد ریاست جمهوری به شرح زیر موافقت و برای اجرا ابلاغ می گردد. شایان ذکر است این واحد سازمانی تابع تمامی ضوابط و مقررات اداری، مالی و استخدامی نهاد ریاست جمهوری خواهد بود.

شرح وظایف دفتر رئیس جمهور سابق:

– هماهنگی و تهیه و تنظیم اوقات، برنامه ملاقات ها، جلسات، سفرها و دیدارها.

– تهیه و تنظیم مشروح یا خلاصه مذاکرات با اشخاص، مقامات داخلی و خارجی.

-دریافت ثبت و اعلام نظرات ایشان و انعکاس آن به مراجع ذیربط.

-ارتباط با استانداری ها، دستگاه های اجرایی، قوه قضائیه، قوه مقننه و غیره حسب مورد.

-مدیریت چرخه گردش مکاتبات.

-آماده سازی نامه ها، مستندات و مدارک اداری مرتبط جهت استحضار.

-هماهنگی در ارائه خدمات پشتیبانی، اداری و مال.

-پشتیبانی امور حفاظتی رئیس جمهوری سابق و خانواده آنها.

-تجهیز و به هنگام سازی حوزه دفتری به فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی چند رسانه ای و نگهداری آن با همکاری سایر واحدهای ذیربط.

-انجام امور مراسلات و مکاتبات، تهیه و تنظیم پیش نویس ها، نامه ها، ویرایش و تلخیص مکاتبات و گزارش های استحضاری.

شرح وظایف امور فرهنگی:

– مدیریت گردش مکاتبات وارده و صادره.

-گزارش ها و مکاتبات وارده و کسب اطمینان از کیفیت مستندات استحضاری.

-پیگیری دستورات کتبی تا حصول نتیجه.

-انجام امور مراسلات و مکاتبات.

-اتخاذ تدابیر لازم در امر نظارت و پیگیری امور ارجاعی.

– انجام کلیه اموری که توسط رئیس جمهوری سابق یا رئیس دفتر رئیس جمهور ارجاع می شود.

-انجام سایر امور محوله و ذیربط.

شرح وظایف امور پشتیبانی:

– مدیریت منابع انسانی دفتر

– تشخیص و نظارت برانجام تعهد و تسجیل و صدور حواله و انجام سایر وظایفی که در قانون محاسبات عمومی کشور تصریح گردیده است.

-مدیریت نظارت بر امور دبیرخانه، مکاتبات و ارسال مراسلات.

-پشتیبانی امور مراسم و تشریفات مقامات دفتر با هماهنگی واحدهای ذیربط.

-مدیریت حفظ و نگهداری اموال و تجهیزات دفتر با هماهنگی واحد های ذیربط.

-برنامه ریزی و تأمین کالاها و خدمات مورد نیاز و انجام امور محوله.

-برنامه ریزی و تأمین فضا و ساختمان مورد نیاز دفتر رئیس جمهور سابق.

-نظارت بر انجام امور نگهداری و تعمیرات ساختمان ها و تأسیسات با هماهنگی واحد های ذیربط.

شرح وظایف امور تشریفات و اطلاع رسانی:

-مستند سازی و تدوین گزارش دیدارها و سفرهای داخلی و خارجی.

-برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر مقتضی به منظور ایجاد و نگهداری آرشیو صوتی، تصویری، عکس و اسلاید.

-انجام هماهنگی های لازم با واحدهای دخیل در برنامه های مختلف و ایجاد هماهنگی بین دفتر با میزبان و مراسم.

-اخذ درخواست ملاقات، تهیه گردشکار منطبق با درخواست و ارائه آن جهت رویت دفتر.

-پذیرایی، اسکان، حمل و نقل، بازدید و سایر برنامه های مهمان مربوطه.

-انجام کلیه امور تشریفاتی و اطلاع رسانی حسب نظر ریاست محترم.

-هماهنگی با وزارت امور خارجه و سایر دستگاه های مرتبط برای ملاقات میهمانان خارجی.

تشکیلات تفصیلی دفتر رئیس جمهور سابق:

۱۸۹۱- کارشناس عالی (رییس دفتر)

۱۸۹۲- مسئول دفتر

۱۸۹۳- مسئول دفتر

۱۸۹۴- مسئول دفتر

۱۸۹۵- کارشناس عالی

۱۸۹۶- کارشناس عالی

۱۸۹۷- کارشناس عالی

۱۸۹۹- کارشناس عالی

۱۹۰۰- کارشناس عالی

امور پشتیبانی:

۱۹۰۱- رئیس امور

۱۹۰۲- کارشناس

۱۹۰۳- کارشناس

۱۹۰۴- کارشناس

۱۹۰۵- کارشناس

امور هماهنگی:

۱۹۰۶- رئیس امور

۱۹۰۷- کارشناس

۱۹۰۸- کارشناس

۱۹۰۹- کارشناس

۱۹۱۰- کارشناس

امور تشریفات و اطلاع رسانی

۱۹۱۱- رییس امور

۱۹۱۲- کارشناس

۱۹۱۳- کارشناس

۱۹۱۴- کارشناس

۱۹۱۵- کارشناس

غلامحسین الهام- معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *