Site icon شناسنامه قانون

مصوبه تشكيل شوراي تحول اداری

ساختار سازمان اداری و استخدامی کشور انتصابات جدید در سازمان اداری انتصابات جدید در سازمان اداری و استخدامی کشور اطلاعیه جدید سازمان اداری و استخدامی تصویب طرح رتبه بندی مشاغل روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی مراکز آموزشی تأیید صلاحیت شده نظام‌نامه تعالی مدیریت منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی کمیته آمارهای بخشی نظام اداری سامانه مدیریت اطلاعات پرداخت کارکنان نظام اداری سازمان اداری و استخدامی کشور

تشكيل شوراي تحول اداري (مصوبه ۴۴۴۳۹/۲۰۶ مورخ ۲۰/۹/۹۰ شورای عالی اداری)

شوراي عالي اداري در يكصد و پنجاهمين جلسه مورخ ۲۳/۳/۱۳۹۰ و در اجراي مفاد ماده (۱۱۵) قانون مديريت خدمات كشوري و به منظور تطبيق تركيب اعضاء و وظايف شبكه راهبري تحول اداري كشور در دستگاه‌هاي اجرايي و نيز اعمال تغييرات لازم در آن، تصويب نمود:

ماده ۱- شوراي تحول اداري وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي مستقل با تركيب اعضاي زير تشكيل مي‌شود:

– وزير يا بالاترين مقام دستگاه اجرايي:       رييس شورا

– معاون توسعه منابع انساني دستگاه و يا عناوين مشابه:  نايب رييس

– يكي از معاونان دستگاه به انتخاب رييس شورا:   عضو

– نماينده معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور:    عضو

– رييس مركز نوسازي و تحول اداري دستگاه و يا عناوين مشابه: عضو، دبير شورا و مسئول‌ دبيرخانه

– ذيحساب و مديركل امور مالي دستگاه:     عضو

– فرمانده مركز مقاومت بسيج دستگاه:     عضو

– دو نفر صاحب‌نظر در مسايل مديريتي و تحول اداري به انتخاب و حكم رييس شورا:    عضو

تبصره – شورا مي‌تواند حسب مورد از رؤساي كميسيون تحول اداري دستگاه‌هاي وابسته و نهادهاي تخصصي يا حرفه‌اي غيردولتي مرتبط، به منظور كسب نظرات مشورتي براي شركت در جلسات، بدون حق رأي دعوت كند.

ماده ۲- شرح وظايف و اختيارات شوراي تحول اداري وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي مستقل به شرح زير تعيين مي‌شود:

– هدايت، پشتيباني و نظارت بر اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاي مصوب شوراي عالي اداري، ستاد برنامه‌ريزي تحول اداري كشور و شوراي توسعه مديريت و سرمايه انساني در سطح وزارتخانه و سازمان‌هاي وابسته

– زمينه‌سازي براي اجراي سياست‌ها، راهبردها و برنامه‌هاي مصوب

– بررسي و برآورد اعتبار مورد نياز براي اجراي ۱۰ برنامه تحول اداري

– بررسي طرح‌ها و برنامه‌هاي تحول اداري و ارايه پيشنهادهاي سازنده به مراجع ذي‌ربط، متناسب با تكاليف تعيين‌شده در قانون مديريت خدمات كشوري

– بررسي و تأييد راهكارهاي مناسب براي اجراي بهتر برنامه‌هاي تحول اداري

– بررسي و تأييد برنامه‌هاي آموزشي و پژوهشي، انتخاب و انتصاب مديران حرفه‌اي و نتايج ارزيابي عملكرد دستگاه و مؤسسات وابسته و ارايه به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور

– بررسي و تأييد همايش‌هاي مورد نياز وزارتخانه‌‌ يا سازمان در سطوح مختلف تقسيمات كشوري طبق مقررات

– نظارت بر نحوه اجراي برنامه جامع اصلاح فرايندها و روش‌هاي مورد عمل و دولت الكترونيك در وزارتخانه يا سازمان

– شناسايي وظايف و فعاليت‌هاي قابل واگذاري وزارتخانه و سازمان‌هاي وابسته و تابعه به بخش غيردولتي و ارايه پيشنهاد به مراجع ذي‌ربط

– ارايه پيشنهادهاي لازم به مراجع ذي‌ربط براي تعيين تكليف نيروي انساني و منابع سازمان‌هاي وابسته‌اي كه براساس قانون بايد ادغام، من-حل، واگذار و يا وظايف آنها به دستگاه‌هاي ديگر منتقل شود.

– بررسي و ارايه پيشنهاد درباره سياست‌هاي مناسب براي منطقي‌سازي اندازه دستگاه و سازمان‌هاي وابسته در چارچوب سياست‌هاي ابلاغي و قوانين مربوط

– بررسي و تأييد طرح‌هاي لازم براي تمركززدايي اداري از طريق انتزاع وظايف اجرايي از مركز و انتقال آن به واحدهاي استاني

– نظارت بر حسن اجراي واگذاري امور تصدي‌گري و چابك‌سازي دستگاه

– تهيه و تنظيم گزارش دوره‌اي و مستمر در مقاطع 6 ماهه از اجراي مهمترين مصوبات و اقدامات شوراي تحول اداري وزارتخانه‌ و سازمان‌هاي وابسته و ارايه به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور

تبصره ۱- تمامي مصوبات شورا، پس از تأييد رييس شورا و در چارچوب اختيارات قانوني دستگاه قابليت اجرا دارد.

تبصره ۲- شورا مي‌تواند براي بررسي‌ها و مطالعات كارشناسي نسبت به تشكل كميته‌هاي تخصصي با عضويت افراد صاحب‌نظر و استفاده از خدمات مؤسسات مشاوره‌اي اقدام نمايد.

ماده ۳- كميسيون تحول اداري مؤسسات وابسته به وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي مستقل با تركيب اعضاي زير تشكيل مي‌شود:

– رييس يا بالاترين مقام سازمان يا مؤسسه: رييس كميسيون

– معاون توسعه منابع انساني سازمان يا مؤسسه و يا عناوين مشابه:  نايب رييس

– يكي از معاونان سازمان يا مؤسسه به انتخاب رييس كميسيون:    عضو

– نماينده معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور در صورت معرفي: عضو

– مدير نوسازي و تحول اداري سازمان يا مؤسسه و يا عناوين مشابه:عضو،دبيركميسيون و مسئول دبيرخانه

– مدير امور مالي سازمان يا مؤسسه و يا عناوين مشابه:   عضو

– نماينده وزارتخانه ذي‌ربط:    عضو

– فرمانده بسيج دستگاه:عضو

– يك نفر صاحب‌نظر در مسايل مديريتي و تحول اداري به انتخاب و حكم رييس كميسيون:  عضو

تبصره – كميسيون مي‌تواند حسب مورد از نهادهاي تخصصي يا حرفه‌اي غيردولتي مرتبط، به منظور كسب نظرات مشورتي براي شركت در جلسات، بدون حق رأي دعوت كند.

ماده ۴- شرح وظايف و اختيارات كميسيون تحول اداري مؤسسات وابسته به وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي مستقل به شرح زير تعيين مي‌شود:

– پشتيباني و نظارت بر اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاي مصوب شوراي عالي اداري، ستاد برنامه‌ريزي تحول اداري كشور، شوراي توسعه مديريت و سرمايه انساني و وزارتخانه ذي‌ربط

– زمينه‌سازي براي اجراي سياست‌ها، راهبردها و برنامه‌هاي مصوب

– بررسي و برآورد اعتبار مورد نياز براي اجراي 10 برنامه تحول اداري

– بررسي و تأييد طرح‌ها و برنامه‌هاي تحول اداري دستگاه و ارايه پيشنهادهاي سازنده به مراجع ذي‌ربط، متناسب با تكاليف تعيين‌شده در قانون مديريت خدمات كشوري

– بررسي و پيشنهاد راهكارهاي مناسب براي اجراي بهتر برنامه‌هاي تحول اداري

– بررسي و تأييد برنامه‌هاي آموزشي و پژوهشي، انتخاب و انتصاب مديران حرفه‌اي و نتايج ارزيابي عملكرد دستگاه و ارايه به وزارتخانه‌ ذي‌ربط يا معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور

– بررسي و تأييد همايش‌هاي مورد نياز سازمان يا مؤسسه در سطوح مختلف تقسيمات كشوري طبق مقررات

– نظارت بر نحوه اجراي برنامه جامع اصلاح فرايندها و روش‌هاي مورد عمل و دولت الكترونيك در سازمان يا مؤسسه

– شناسايي وظايف و فعاليت‌هاي قابل واگذاري سازمان يا مؤسسه به بخش غيردولتي و ارايه پيشنهاد به مراجع ذي‌ربط

– ارايه پيشنهاد براي افزايش بهره‌وري و كارايي نيروي انساني و مديريت دستگاه به مراجع ذي‌ربط

– نظارت بر حسن اجراي واگذاري امور تصدي‌گري و چابك‌سازي دستگاه

– تهيه و تنظيم گزارش دوره‌اي و مستمر در مقاطع ۶ ماهه از اجراي مهمترين مصوباتو اقدامات كميسيون تحول اداري سازمان يا مؤسسه و ارايه به شوراي تحول اداري وزارتخانه‌ ذي‌ربط

تبصره ۱- تمامي مصوبات كميسيون، پس از تأييد رييس كميسيون و در چارچوب اختيارات قانوني دستگاه قابليت اجرا دارد.

تبصره ۲- كميسيون مي‌تواند براي بررسي‌ها و مطالعات كارشناسي نسبت به تشكيل كميته‌هاي تخصصي با عضويت افراد صاحب‌نظر و استفاده از خدمات مؤسسات مشاوره‌اي اقدام نمايد.

ماده ۵- اين مصوبه جايگزين متن مصوبات شماره ۵۹۵۸/۱۲/۱ مورخ ۲۳/۴/۱۳۷۷ و ۲۹۰/۱۳.ط م-ورخ ۳۰/۷/۱۳۷۹ شوراي عالي اداري و ۴۳۴۶/۱۱ مورخ ۳۰/۶/۱۳۷۷ ستاد برنامه‌ريزي تحول اداري كشور مي‌شود.

ماده ۶- وزراء، رؤساي سازمان‌هاي مستقل و سازمان‌هاي وابسته، مسئول حسن اجراي اين مصوبه بوده و دبيرخانه شوراي عالي اداري گزارش نحوه اجراي آن را به شورا ارايه مي‌دهد.

رييس‌جمهور و رييس شوراي عالي اداري – محمود احمدي‌نژاد

 

Exit mobile version