فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
قوانین و مقررات مناقصات

اصلاح آیین نامه تضمین معاملات دولتی

اصلاح آیین نامه تضمین معاملات دولتی (تصویب‌نامه شماره ۸۰۸۱۹/ت۵۹۸۱۹هـ مورخ ۱۲/۵/۱۴۰۱ هیئت وزیران)

هیئت وزیران در جلسه ۹/۵/۱۴۰۱ به پیشنهاد شماره ۱۷۵۰۷/۵۷ مورخ ۳۱/۱/۱۴۰۱ وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۲۳۴۰۲/ت۵۰۶۵۹هـ مورخ ۲۲/۹/۱۳۹۴ و اصلاح بعد ان موضوع تصویب‌نامه شماره ۵۲۱۱/ت۵۷۵۹۲هـ مورخ ۲۲/۱/۱۴۰۰ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

۱- در بند (ذ) ماده (۲)، بعد از عبارت “آزاد می‌شود.” عبارت “در مواردی که سپرده حسن اجرای کار به صورت نقدی کسر می‌شود وجه مذور باید در دوره مورد اشاره در حساب سپرده کارفرما نزد خزانه نگهداری شود. همچنین در صورت عدم آزادسازی/ استرداد سپرده‌های حسن اجرای کار مکسوره در قالب اوراق مالی اسلامی تا زمان سررسید، وجوه مربو با آن در زمان سررسید باید به حساب سپرده کارفرما واریز شود.” الحاق می‌شود.

۲- در بند (ت) ماده (۶)، بعد از عبارت “بازگردانده می‌شود” عبارت “و حسب توسط کارفرما نگهداری و یا به حساب سپرده واریز می‌گردد” الحاق می‌شود.

۳- بند (۶) تصویب‌نامه شماره ۵۲۱۱/ت۵۷۵۹۲هـ مورخ ۲۲/۱/۱۴۰۰ لغو می‌شود

محمد مخبر- معاون اول رییس‌جمهور

5 دیدگاه

  1. با سلام
    وقتی مطالبات پیمانکار از پول نقد هم نقد تر هستش چرا ۵۰ درصد بعنوان تضمین قبول شود ؟ چرا ۱۰۰درصد بعنوان تضمین قبول نشود؟
    منکه نمی‌فهمم!!!

  2. من یه سوال داشتم در صورتی سپرده صورت وضعیت قطعی پیمانکاری از محل اسناد خزانه پرداخت شود و با توجه به سررسید اوراق که مربوط به سه سال آینده باشد و کارفرما ناچار به آزاد سازی سپرده باشد آیا میتوان از محل سپرده امانی به آزاد سازی سپرده اقدام نمود و یا پیمانکار باید تا سررسید اوراق صبر کند تا وجه به حساب کارفرما واریز و نسبت به آزاد سازی آن اقدام نمود .
    ممنون

    1. سلام علیکم
      جواب:خیر .
      پیمانکار می تواند در قبال ضمانت نامه در خواست تغییر نام اوراق سپرده بنام خود اقدام کند.سپس اوراق را بفروشد.

    2. با سلام
      بابت آزاد سازی سپرده هایی که بصورت اسناد خزانه اسلامی است ودر هنگاه آزاد سازی سپرده پیمانکار هنوز تا سررسید اسناد خزانه فرصت وجود دارد، باید ضمن محاسبه حفظ قدرت خرید از زمان آزاد سازی تا سررسید، با فرم هایی که اقتصاد دارایی برای همین منظور تهیه نموده نسبت به واگذاری اسناد خزانه سپرده ای که بنام دستگاه اجرایی صادر شده و باید بنام پیمانکار تغیر یابد استفاده شود.

      1. طبق آیین نامه اسناد خزانه ۱۴۰۱ آزاد سازی سپرده که به صورت اسناد نزد کارفرما باشد در قبال ضمانت نامه بانکی آزاد می شود ولی تا سر رسید اسناد سودی محاسبه نمی شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام