کتاب استخدامی اداری ها
وزارت کشور

جدول جریمه های رانندگی سال ۱۴۰۳

جدول جریمه های رانندگی سال ۱۴۰۳ (تصویب‌نامه شماره ۴۴۴۵۰/ت۶۱۰۳۲ مورخ ۱۳/۳/۱۴۰۳ هیئت وزیران)

وزارت دادگستری- وزارت کشور- وزارت راه و شهرسازی

هیئت وزیران در جلسه ۲/۳/۱۴۰۳ به پیشنهاد وزارتخانه‌های دادگستری، کشور و راه و شهرسازی و به استناد ماده (۲۱) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ و ماده (۲۸) اصلاحی قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۹ تصویب کرد:

۱- عناوین و جریمه‌های تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در کلیه نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری- صنعتی به شرح جدول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می‌شود.

۲- تصویب‌نامه شماره ۱۶۹۴۳۲/ت۴۶۷۴۸ک مورخ ۲۸/۸/۱۳۹۰ و اصلاحات بعدی آن موضوع تصویب‌نامه‌های شماره ۱۶۵۸۷۹/ت۵۰۳۶۸هـ مورخ ۱۷/۱۲/۱۳۹۴، شماره ۹۹۲/ت۵۷۴۹۰هـ مورخ ۹/۱/۱۳۹۹ و شماره ۲۷۹۸۲/ت۵۸۲۹۴هـ مورخ ۱۲/۳/۱۴۰۰ لغو می‌شوند.

محمد مخبر- معاون اول رییس‌جمهور

دانلود جدول جریمه های رانندگی سال ۱۴۰۳

توضیحات ذیل جداول:

۱- مبلغ جریمه تخلفات موضوع این جدول در ردیف‌های (۱۷)، (۲۴)، (۲۶)، (۲۸) و (۴۰) در صورت ارتکاب از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح، با یک‌سوم کاهش محاسبه می‌شود.

۲- مبلغ جریمه تخلفات موضوع ردیف‌های (۱) الی (۴)، (۶) و (۷)، (۱۱) الی (۱۵)، (۴۲)، (۴۶)، (۴۷)، (۱۴۸) و (۱۵۳) این جدول، در صورت ارتکاب از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین در آزادراه‌ها و جاده‌های بین شهری به‌استثنای وسایل نقلیه عمومی، با یک‌سوم افزایش محاسبه می‌شود.

۳- مبلغ جریمه تخلفات موضوع ردیف‌های (۱) الی (۴) و (۶) الی (۱۵)، (۴۲)، (۴۶)، (۴۷)، (۵۰)، (۱۱۹)، (۱۳۱)، (۱۳۵)، (۱۴۲)، (۱۴۷) و (۱۵۳) این جدول، در صورت ارتکاب با وسایل نقلیه عمومی، با دوبرابر افزایش محاسبه می‌شود.

۴- مبالغ مندرج در بندهای «۱»، «۲» و «۳» ماده (۷) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹، به ترتیب پنج میلیون (۵۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، هفت میلیون و پانصد هزار (۷.۵۰۰.۰۰۰) ریال و سیزده میلیون (۱۳.۰۰۰.۰۰۰) ریال و مبلغ مندرج در تبصره ماده (۸) قانون یادشده، پنجاه میلیون (۵۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

12 دیدگاه

  1. به نظرم بهترین راه حل برای نرخ جریمه که عادلانه هم باشه این که بر اساس ارزش و قیمت ماشین نرخ جریمه تعیین بشه
    چرا باید نرخ جریمه پراید و بنز یکی باشه.
    برای پراید سوار سنگین و برای بنز سوار ناچیز و بی ارزش

  2. اگه ی نفر از بالای ی ساختمون دو طبقه خودش بندازه پایین در کلان شهرها بیشتر اسیب می بینه یا در روستاها
    خنده داره این مدل جریمه

  3. سلام
    مریضی که نیاز به جراحی داره رو نمیشه قرص مسکن داد شما تو این مملکت نه آسفالت و نه ماشین ایمن داری مشکلی رو که خودتون ایجاد کردی می خواهید با سیلی زدن به مردم حل کنی واقعا جای تأسف داره. یه کاری بکنید ماشینهای مردم رو تو خونه هاشون زندانی کنید شاید مشکلات این مملکت حل بشه.

  4. به جای این جریمه دستی به سر و وضع چاله چوله ها و دست اندازهای جاده ها که یکی از عوامل اصلی خرابی قطعات خودرو و در نتیجه ایجاد تصادفات هستند بکشید .اونی که پولداره و ماشین میلیاردی سوار میشه باکی از این مبالغ نداره ولی جریمه را آخرش اون بدبخت کم درآمدی که باهزار وام و قرض و قوله یک خودرو دست چندم خریده پرداخت می کنه

  5. با سلام و احترام خدمت پلیس راهور

    جدا از احترامی که برای زحمتکشان راهور قائلم باید بگم که متاسفانه پلیس هیچ عرضه ای در برخورد با تولید کنندگان این خودروهای بی کیفیت نداره و فقط حرف میزنه ( شماره گذاری نمی کنم ) تو اگه جون هموطنان برات مهمه بعنوان یکی از صاحبان قدرت جلوی این ارابه های مرگ رو بگیر ، نه پس و پیش مردم را جریمه می کنی .
    مردم از بی پولی ندارند بخورند ، ولی اجبارا باید پول جریمه رو بدهند .

  6. آیا کارشناسان محترم نرح میزان تلفات به تعداد تصادف را به هیات دولت ارائه دادند و نتیجه گرفته شد که مقصر راننده است و باید جریمه شود؟
    یا از روی احساس ماشین و جاده را مقصر ندانسته و راننده بی دفاع ترین عضو این سیستم را نشانه گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام