مقررات کار

دستورالعمل تشکیل تعاونی های مسکن جهش (نهضت ملی مسکن) ابلاغ شد

دستورالعمل تشکیل تعاونی های مسکن جهش (نهضت ملی مسکن) ابلاغ شد

شناسنامه قانون- مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز از ابلاغ دستورالعمل تشکیل تعاونی های مسکن جهش- نهضت ملی مسکن- خبر داد.

به گزارش شناسنامه قانون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و به منظور تشکیل تعاونی های مسکن جهش برای اقشار مختلف مردم اعم از کارمندان، کارگران، بازنشستگان، مستمری بگیران و آحاد مختلف مردم، فرایند ثبت نام متقاضیان مسکن جهش در سامانه وزارت راه و شهرسازی آغاز شد.

عبدالله دارایی در ادامه گفت: پس از انجام فرآیند ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن در سامانه مربوطه و مشخص شدن وضعیت سبز فرم ج متقاضیان، امکان تشکیل تعاونی های مسکن جهش برابر اساسنامه جدید فراهم خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پس از تاسیس تعاونی مسکن جهش و اختصاص زمین و اعطای تسهیلات در خصوص ساخت واحدهای مسکونی توسط این تعاونی ها صورت خواهد پذیرفت و از دستگاه ها، کانون ها، شرکت‌های تولیدی و صنعتی و همچنین مجموعه اقشار مختلف مردم عزیز استان البرز دعوت می کنم تا نسبت به سیر مراحل تشکیل تعاونی های مسکن جهش اقدام کنند.

گفتنی است برابر دستورالعمل جدید، حداقل ۳۰ نفر و حداکثر ۲۰۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط با ارائه معرفی نامه از واحدهای منابع انسانی و کارگزینی کارگاه ها، کارخانه ها و واحدهای کارگری اقدام و مجوزهای قانونی تاسیس تعاونی مسکن جهش از سوی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی صورت می پذیرد و سپس این تعاونی ها جهت دریافت زمین و مجوزهای قانونی ساخت و ساز به ادارات کل راه و شهرسازی معرفی و فرایندهای مربوط به دریافت تسهیلات و ساخت مسکن مورد نیاز مردم انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام