آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامیقوانین و مقررات ایثارگران

تداوم تبدیل وضعیت در سال ۱۴۰۲/ تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل جزء حقوق مکتسبه آنها محسوب می‌شود

تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ جزء حقوق مکتسبه آنها محسوب می‌شود

شناسنامه قانون- عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه جای نگرانی برای تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در وزارت نفت که مشمول قانون ایثارگری می‌شوند وجود ندارد، گفت: از ۲۸ هزار نفری که در وزارت نفت مشمول قانون ایثارگری می‌شوند فعلا تعداد ۱۰ هزار نفر تبدیل وضعیت شدند و ۱۸ هزار نفر باقی مانده در مراحل تبدیل وضعیت هستند لذا آمار ۳۴ هزار نفری به کل غلط است و چنین آماری وجود ندارد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خبرگزاری خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۱ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده (۷۵) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: ابتدا از همکارانم تشکر کرده و خسته نباشید عرض می‌کنم که در طول بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به صورت سه‌شیفت با وجود فرصت کمی که بود به موقع لایحه را به شورای نگهبان رساندند. اما در مورد رسیدگی به تبصره (۲۰) لایحه بودجه در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران جناب آقای دکتر بیگی‌نژاد نماینده محترم ملایر به عنوان سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در مخالفت صحبت‌هایی داشتند و مطالبی فرمودند که من در پاسخ برای تنویر افکار عمومی و مردم شریف توضیحاتی را عرض می‌کنم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایشان فرمودند؛ ۳۴ هزار نفر از مجموعه نفت که با قانون ایثارگری جذب شدند، شرکتی‌هایی بودند که همگی در بدنه خدماتی مشغول به کار بوده‌اند اما به بدنه کارشناسی رفتند و در ادامه نیروهای متخصص حذف شدند اما طبق آمار دقیقی که از وزارت نفت گرفته‌ام باید بگویم در کل وزارت نفت ۲۸ هزار نفر مشمول این قانون شده‌اند که از این تعداد فعلا۱۰هزار نفر تبدیل وضعیت شده‌اند و ۱۸ هزار نفر باقی مانده نیز در مرحله تبدیل وضعیت هستند و اصلاً ۳۴ هزار نفری وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین از ۲۸ هزار نفری که تبدیل وضعیت شده‌اند کلاً ۶ هزار نفر زیر فوق دیپلم و دیپلم هستند که بخش عمده آنها نیز در بخش عملیاتی نفت و چاه‌های نفتی مشغول به کار هستند بنابراین صرفاً ۶ هزار نفر زیر دیپلم و فوق دیپلم هستند و ۳۴ هزار نفر آمار دقیقی نبوده و نیست. البته ۲۲ هزار نفر باقی مانده کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارند لذا ما نباید طوری صحبت کنیم که به جامعه القاء شود که ایثارگران این مملکت بی‌سواد هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون تعداد زیادی از پزشکان مملکت فرزندان ایثارگران هستند و می‌توان از آنها نام برد ضمن آن که ۱۸۲ نفر از نمایندگان که عمده آنها تحصیلات دکترا دارند، ایثارگر نیز هستند لذا خواهش می‌کنم صحبت‌ها با دقت در صحن علنی مطرح شود. ممکن است با موضوعی مخالف باشیم که می توانیم مخالفت خود را اعلام کنیم که حق مجلس است رأی موافق دهد یا مخالف.

امیرآبادی اظهار کرد: نکته دیگر آن که ۸ سال دفاع مقدس در مناطق نفت‌خیز همچون استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام اتفاق افتاده است که مردم اکثر این مناطق در خط مقدم جبهه بوده‌اند و حالا این افراد اکثرا فرزندان آنها هستند ضمن آن که این عزیزان با مناطق نفت‌خیز آشنایی بیشتری دارند و به طبع سهم بیشتری در این تبدیل وضعیت خواهند داشت و به همین جهت است که ما در مجموعه وزارت نفت ۲۸ هزار نفر فرزند ایثارگر داریم لذا خواهش می کنم در ارائه آمارها دقت کنید.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می‌رسد باید این آمارهای کاذب در کشور تعیین تکلیف شود لذا درخواست می‌کنم یکی از کمیسیون‌ها مسئولیت آن را برعهده بگیرد و این آمارها را راستی آزمایی کنند.

تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ جزء حقوق مکتسبه آنها محسوب می‌شود

وی در پایان گفت: نکته آخر در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل این که با توجه به صحبت‌هایی که با دیوان عدالت اداری داشته‌ایم باید بگویم آنهایی که استخدام تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ بوده‌اند این تبدیل وضعیت جزء حقوق مکتسبه آنها محسوب می‌شود و طبق بند (د) قانون بودجه ۱۴۰۰ و بند (و) قانون بودجه ۱۴۰۱ مشمول آن می‌شوند لذا خیلی نگران این مسئله نباشند.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
ایتا
eitaa.com/Shenasname
بله
https://ble.ir/Shenasname
سروش
splus.ir/Shenasname

10 دیدگاه

  1. اگر بسج وارتش وسپاه نبود کشور هم نبود چرا ایثارگران سال ۱۴۰۰و۱۴۰۰۱ استخدام شوند ولی سالهای بعد نشوند این یعنی بی عدالتی درحق حتی این عزیزان ،تحقیق کنید تعداد استخدامی های ایثارگر در سازمانها خیلی کمن کمی انصاف داشته باشید وقتی یک ایثارگر استخدام می شود ابرویش رامی برن این با پارتی آمده درصورتی که درمدرسه تیز هوشان با نمره عالی درکنکور قبول شده آبرویش را می برن حالا صدها فرد عادی درادارات وبانک استخدام میشن هیچ حرفی نمی زنند

  2. ولا اگه خدا راسته مینیها شهیدو جانباز نیستن معظلن ابرو هرچه شهیدو جانبازی بردن بمباران‌های هم حیف با کسانی که خط مقدم سینه سپر کردن و شجاعت دفاع در مقابل دشمن داشتن با کسانی که با یه شیشه درب و پنجره به اندازه یه چوب کبریت خراش برداشتن مثل هم سهمیه و تسهیلات داشته باشن حیف واقعا حیف حیف حیف

  3. سلام؛
    انشاالله حق به حقدار برسه
    و همه کارکنان دولت و بخش خصوصی
    چه ایثاگر و چه مردم عادی به یه امنیت
    شغلی مناسب دست یابند تا بتونند به
    خانواده خود خدمات ارائه کنند بدون شرمندگی،

    1. ایثارگرایتارگره چرااونی که ۵ماه و۱۵روز جبهه ای داره ایثارگر شمرده نمیشه مگه تو اون شرایط سخت زن وبچه رونگذاشته نرفته جبهه چرا هیچ فکر نمیکنید که با۱۵روزکمتر باید حرس بخوره بچه تراز اون تبدیل وضعیت شده اما اون نه خداوکیلی فکر کنید برای این بیچاره هاکه هیچ کس جوابی به انها نمیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام