قوانین و مقررات ایثارگرانوزارت نفت و نیرو

بخشنامه گواهی ایثارگری معتبر مشمولین مقررات تبدیل وضعیت ایثارگران

گواهی تأیید معتبر ایثارگری نیروهای مشمول دستورالعمل بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور (تبدیل وضعیت ایثارگران) (بخشنامه شماره گ۱/۰۳۰/۷۷۳۲۷ مورخ ۲۴/۰۶/۱۴۰۰ شرکت ملی گاز ایران)

مدیران عامل محترم شرکت‌های مهندسی و توسعه، انتقال، بازرگانی، شرکت‌های گاز استانی و پالایشی و مناطق عملیاتی

با سلام و احترام

در راستای اجرای تکلیف بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و همچنین بر اساس ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران عزیز و تأیید مراتب ایثارگری کارکنان مشمول تبدیل وضعیت (قرارداد مدت موقت و یا نیروهای پیمانکاری، ارکان ثالث و…) مراجع تأیید گواهی ایثارگری بر اساس ابلاغیه های اداره کل تدوین هماهنگی مقررات اداری و استخدامی وزارت نفت مستند به دستورالعمل های ابلاغی بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح معطوف به بخشنامه های صادره اعم از سپاه/ ارتش/ نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی به شرح زیر اعلام می گردد.

۱- گواهی ایثارگری منسوبین عزیز شاهد (فرزند، همسر، برادر و خواهر، پدر و مادر شهید)، جانباز و فرزند جانباز و همسر جانباز، آزاده و فرزند آزاده و همسر آزاده

«بایستی صدور گواهی توسط بنیاد شهید مرکز استان (نه مناطق ۱، ۲، ۳، … و شهرستان‌های تحت پوشش استان) و در تهران بنیاد شهید مرکز و یا بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و یا منطقه جنوب شرق استان تهران شامل (شهرستان‌های استان تهران) صادر و اصل گواهی مربوطه به این امور ارائه گردد.

۲- گواهی ایثارگری رزمندگان

الف: گواهی حضور رزمندگان بسیجی با قید حضور در جبهه‌های حق علیه باطل (نه مناطق امنیتی، عملیاتی و در اختیار این نهاد) توسط فرماندهی و یا هماهنگ کننده سپاه استان (نه شهرستان‌های تابعه) صادر و اصل گواهی به این امور ارائه گردد.

ب: گواهی حضور در جبهه نیروهای پایور وظیفه و یا رسمی نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش و نیروی انتظامی به شرح زیر اخذ و اصل گواهی ارائه گردد:

۱- رزمندگان سپاه اعم از رسمی و وظیفه بایستی گواهی حضور در جبهه های حق علیه باطل را از نیروی زمینی، نیروی هوایی، هوافضا، نیروی قدس، سازمان بسیج (با توجه به نیروی محل خدمت خویش) با امضا معاون نیروی انسانی نیروها و در سطح سپاه های استانی نیز با امضاء فرمانده یا هماهنگ کننده سپاه استانی اخذ و اصل گواهی به این امور ارائه گردد.

۲- گواهی رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران اعم از پایور وظیفه، رسمی (وابسته نظامی) در سطح ستاد آجا و نیروهای چهارگانه زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی صرفاً با امضاء معاون نیروی انسانی نیروها صادر و اصل گواهی به این ارائه گردد.

۳- گواهی رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران در وزارت دفاع و پشتیبانی به صورت متمرکز صرفاً با امضاء معاون نیروی انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و یا معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح صادر و اصل گواهی به این امور ارائه گردد.

۴- گواهی حضور رزمندگان بازنشسته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صرفاً با امضاء دستیار فرمانده و رئیس مرکز بازنشستگان ناجا و برای اعضاء وابسته اعم از سرباز و شاغل با امضاء معاون نیروی انسانی ناجا (نه نیروی انتظامی مراکز استان‌ها) صادر و اصل گواهی به این امور ارائه گردد.

۵- آن دسته از رزمندگانی که دوران خدمت دوره ضرورت سربازی خود را قبل از انقلاب و یا قبل از شروع جنگ سپری نموده‌اند (منقضیان ۵۶) و یا قبل از شروع جنگ معاف بوده (متولیدین ۱۳۳۷) و بعد از ۳۱/۶/۵۹ در شرایط جنگی فراخوان شده و به مدت شش ماه و یا یک سال در جبهه های حق علیه باطل حضور یافته‌اند صرف نظر از اینکه در استخدام دستگاه‌های اجرایی بوده باشند و یا خیر، بنا به ابلاغیه شماره ۰۰۱۹۱/۸۵/۱/۲۲۱۶ مورخ ۸/۳/۱۴۰۰ ستاد کل نیروهای مسلح و برابر ضوابط آن ستاد نحوه محاسبه آنها همانند جبهه کارکنان وظیفه/ رسمی مشمول سه چهارم خدمت حضور در جبهه‌های حق علیه باطل بوده و داوطلبانه بودن آنان مشمول بهره‌مندی از امتیازات و تسهیلات مربوط وفق مقررات ابلاغی می‌باشند.

۶- رزمندگان جهادگر (سنگرسازان بی سنگر): گواهی حضور در جبهه این عزیزان با امضای معاون منابع انسانی/ امور جهادگران سازمان جهاد کشاورزی مراکز استان (نه شهرستان های تابعه) و در تهران معاونت توسعه نیروی انسانی جهاد کشاورزی و یا مدیر کل امور ایثارگران جهاد کشاورزی صادر و اصل گواهی به این امور ارائه گردد.

تبصره ۱- در خصوص طرح‌های شش ماهه دانشجویی، هلال احمر و نیروهای مردمی در صورت تأیید معاونت سرمایه انسانی سازمان بسیج مستضعفین (مرکز اجرائیات متمرکز بسیج) با قید عضویت بسیجی و حضور در جبهه های حق علیه باطل مورد تأیید بوده و مشمول بهره مندی از امتیازات و تسهیلات می باشند.

تبصره ۲- در خصوص گواهی ایثارگری رزمندگان عزیز اعم از بسیجی/ وظیفه و رسمی هر یک از واحدهای نیروهای مسلح جهت تبدیل وضعیت رزمنده، فرزند رزمنده و همسر رزمنده مورد قبول و بر اساس ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران عزیز اعمال خواهد شد.

تبصره ۳- مستند به دستورالعمل شماره ۱۲۵۹۶۱۹۱۹ مورخ ۲۴/۱/۱۳۹۶ معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح محاسبه مدت جبهه (دانشجویان، دانش آموزان، صنوف و مشاغل آزاد) در مناطق جنگی و شهرهای مناطق جنگی حضور داشته‌اند از طریق سازمان بسیج در چارچوب دستورالعمل ابلاغی به شماره ۶۴/۸۵/۲۲۱۶۱ مورخ ۱۰/۱۱/۱۳۹۵ مراتب را بررسی و در صورت تأیید نهایی به مبادی ذیربط اعلام می‌نماید.

تبصره ۴- مستند به ابلاغیه ۳۶۲۰/۱/۳۰۱۷/۱۶۹۸ مورخ ۰۱/۰۶/۱۴۰۰ مشاور محترم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح احتساب سه چهارم مدت حضور در جبهه حسب مصوبه فرمانده معظم کل قوا فقط شامل کارکنان نیروهای مسلح می‌باشد و کارکنان دولت که در زمان جنگ تحمیلی در مناطق جنگی به انجام امور محوله از سوی دستگاه متبوع خود می پرداخته‌اند نمی‌گردد.

مضاف بر اینکه صدور گواهی های رزمندگان عزیز از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت ۲۹/۵/۱۳۶۷ با قید حضور در جبهه های حق علیه باطل مورد تأیید و قید مناطق عملیاتی/ امنیتی و یا شمال غرب و یا شهرهای مناطق جنگی به منزله جبهه محاسبه نمی گردد و پس از آتش بس (جنگ تحمیلی) تاریخ مذکور (۲۹/۵/۱۳۶۷) به بعد برای بهره‌مندی کارکنان دولت از امتیاز مناطق عملیاتی/ امنیتی (درگیر، غیردرگیر) مصوبه ای وجود ندارد.

از این رو خواهشمند است هر گونه اصل گواهی که با مندرجات فوق در اختیار واحدهای امور ایثارگران و امور کارکنان آن شرکت/ منطقه است در اسرع وقت، حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۱۳/۷/۱۴۰۰ به این امور تحویل نموده و آن دسته از مشمولین واجد شرایط که اصل گواهی های رزمندگی خویش را دارند ارائه و در صورت عدم وجود اصل گواهی به نیروی مربوطه مراجعه و اصل گواهی را دریافت و توسط مسئول محترم امور ایثارگران شرکت/ منطقه مربوطه به این امور ارسال نمایند.

بدیهی است در صورت عدم ارسال بموقع گواهی‌های فوق الاشاره هر گونه خلل و تعللی در ارائه خدمات به عزیزان مشمول قوانین فوق پیش آید متوجه آن شرکت/ منطقه خواهد بود.

علی حتمی- رئیس امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران

47 دیدگاه

  1. باسلام من درسال۶۰تا۶۲درجنک جنوب کشور۲۱ماه ومورخصی راکسرکردن۱۶ماه۲۹روزمتناوب ایثارکارکنان وظیفه به مندادن حال ببندحقوق بازنشستکی تاالوغ می کرد من برادرشهیدمفقودالااسرهستم اکرجواب دهیدمعمنون میشم

  2. باعرض سلام.بنده سال 1361تا 1362بعنوان بسیجی داوطلب در تیپ بیست زرهی رمضان در مناطق جنگی حضور داشتم مدارک فقط چندتا عکس دارم که حضور بنده رو تایید می‌کنه ولی نمی‌دونم برای برای گرفتن کارت ایثار ب کجا باید مراجعه کنم.

  3. سلام خسته نباشید بنده رزاق عبدی کارت ایثارگر بسیج گرفتم، ولی کارت ایثارگر سربازام مانده۲۴ ماه از ۱۳۶۴/۲/۳۰ تاسال ۱۳۶۶/۲/۳۰خدمت کردم داوطلب سربازی درسپاه پاسداران کردستان بانه منطقه جنگی ممنونم رسیدگی نمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام