استخدام و تبدیل وضعیت

تعیین تکلیف استخدامی کارکنان و مهندسین سازمان نوسازی مدارس

قانون تعیین تکلیف استخدامی کارکنان و مهندسین سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس کشور (در مرحله ارائه طرح در مجلس شورای اسلامی)

این طرح در نشست علنی روز سه شنبه مورخ 28 خرداد 1398 مجلس شورای اسلامی به صورت عادی اعلام وصول شد.

طرح تعیین تکلیف استخدامی کارکنان و مهندسین سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس کشور

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً طرح ذیل که به امضای 39 نفر از نمایندان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می شود.

مقدمه (دلایل توجیهی):

اهمیت نیروی انسانی در رشد و توسعه سازمانها و بعضاً رشد جوامع بشری به این نکته تأکید دارد که هیچ جامعه ای توسعه یافته نیست مگر اینکه به توسعه منابع انسانی خود پرداخته باشد. امروز محققان مباحث منابع انسانی پی برده اند که نیروی انسانی ماهر و واجد شرایط عامل با ارزش و سرمایه ای بی پایان در جهت رشد و توسعه سازمان ها و کشورها است به طوری که نیم قرن گذشته بخش قابل توجهی از پیشرفت کشورهای توسعه یافته مرهون تحول در نیروی انسانی شاغل در آن بوده است. از طرفی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یکی از مهمترین ارگانها در جهت پرورش و حمایت از آینده سازان این مملکت محسوب می گردد که نوسازی و توسعه و تجهیز چندین هزار کلاس درس را سالانه به ثمر می رساند، بخشی از این زحمات توسط 600 نفر از کارکنان و مهندسین زبده قراردادی سازمان نوسازی مدارس کشور که شامل بیست و پنج درصد (25%9 کل کارکنان این سازمان می باشند با حداقل دریافت در دورافتاده ترین مناطق کشور به امر خطیر و مقدس مدرسه سازی مشغول هستند. مهندسین جوانی که در چهار سال گذشته حدود 24000 کلاس درس ساخته و بالغ بر 60 هزار کلاس درس را در شهرها، روستاها و دورافتاده ترین نقاط کشور استاندارد سازی، تعمیر و تجهیز کرده اند. مهندسینی که گامی بزرگ در جهت خدمت به امر تعلیم و تربیت و آموزش فرزندان این مملکت برداشته اند اکنون خود سالهاست در بلاتکلیفی استخدامی و با حداقل دریافتی مشغول به کار هستند.

این در حالیست که در سال تحصیلی جدید 12 میلیون و 700 هزار دانش آموز در مدارس مشغول به تحصیل هسنتد که این آمار در پایان برنامه توسعه به 14 میلیون می رسد و برای تأمین فضای آموزشی برای این تعداد دانش آموزش در سال های آینده 2603 کلاس درس نیاز است تا سرانه فضای آموزشی در کشور که در حال حاضر 17 / 5 درصد است به عدد قابل قبول 39 / 8 برسد. به عبارت دیگر می توان گفت که 390 هزار مترمربع کمبود وجود دارد. صحت این مطلب را می توان در اظهارات وزیر آموزش و پرورش دید که اظهار نموده اند: استاندارد افراد به ازای هر کلاس، 25 تا 20 نفر در کلاس است اما به دلیل کمبود مدرسه این استاندارد را شاهد نیستیم و در برخی مدارس تعداد دانش آموزان در کلاس 40 نفر است که به کیفیت آموزشی لطمه می زند.

از طرف دیگر نیز در حال حاضر سی درصد (30%) مدارس کشور تخریبی و فرسوده هستند و نیاز به مرمت و بازسازی دارند، حدود 4 میلیون از دانش آموزان در این سی درصد (30%) مدارس فرسوده کشور مشغول به تحصیل هستند.

در صورت به کارگیری و استخدام این افراد به جای نیروهای بازنشسته که در دو سال قبل حدود 300 نفر بازنشسته شده اند و تا سال آینده این آمار مرز 500 نفر می رسد، ضمن تأمین امنیت شغلی آنان و ایجاد اشتغال باعث جذب مهندسین و کارشناسانی با تجربه و توانمند در مجموعه نوسازی مدارس گردیده و تعهد سازمانی آنان را بالا می برد که همین امر باعث دقت بیشتر آنان در امور محوله گردیده و باعث صرفه جویی در منابع ان می شود. به منظور ارج نهادن به خدمت این مهندسین خدوم و خروج از بلاتکلیفی این عزیزان و ایجاد امیدواری برای آینده آنان طرح زیر با قید یک فوریت برای انجام مراحل تصویب تقدیم می گردد:

عنوان طرح: تعیین تکلیف استخدامی کارکنان و مهندسین سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور

ماده واحده- دولت (وزارت آموزش و پرورش/ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس) موظف است از تاریخ تصویب این قانون و حداکثر ظرف مدت شش ماه با رعایت حکم بند «ج» ماده (24) قانون مدیریت خدمات کشوری تعداد ششصد نفر از کارکنان قراردادی این سازمان را با تحصیلات کاردانی و بالاتر که تا پایان سال 1396 دارای حداقل یک سال سابقه خدمت در این سازمان را داشته باشند با رعایت ماده (46) قانون مدیریت خدمات کشوری و با شرایط عمومی استخدامی کشور در پست های کارشناسی در این سازمان استخدام نماید.

تبصره 1- اشخاص دارای تحصیلات دانشگاهی بالاتر و با سابقه کاری بیشتر از اولویت در استخدام برخوردارند.

تبصره 2- سوابق سالهای فعالیت مرتبط کارکنان در شرایط عمومی استخدام منظور و به حداکثر سن مورد نظر برای استخدام اضافه گردد.

تبصره 3- در صورت استخدام، سوابق بیمه کارکنان که توسط آنان پرداخت شده یا خواهد شد به سنوات خدمتی اضافه شود.

تبصره 4- کارکنان قراردادی (شامل طرح های خرید خدمت ملی و استانی- قراردادهای کار معین) دارای کارشناسی و بالاتر در پست های کارشناسی به استخدام رسمی در می آیند.

تبصره 5- کارکنان قراردادی مدرک کاردانی در پست های خدماتی به استخدام پیمانی در می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام