آزمون تعیین صلاحیت
استخدام و تبدیل وضعیت

مجموعه ۵۵ پرسش و پاسخ در خصوص استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی

مجموعه ۵۵ پرسش و پاسخ در خصوص استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی

شناسنامه قانون- به منظور شفاف‌سازی و برطرف کردن ابهامات احتمالی در خصوص شیوه‌نامه شناسایی استعدادهای برتر به منظور جذب در دستگاه‌های اجرایی کشور، برخی از پرسش‌های متداول و پاسخ آنها ارائه می‌شود.

مجموعه ۵۵ پرسش و پاسخ در خصوص استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی

۱. نخبه کیست؟

واژة نخبه به فردی برجسته و کارآمد اطلاق می‌شود که در خلق و گسترش علم، فناوری، هنر، ادب، فرهنگ و مدیریت کشور در چارچوب ارزش‌های اسلامی اثرگذاری بارز داشته باشد و همچنین فعالیت‌های وی بر پایه هوش، خلاقیت، انگیزه و توانمندی‌های ذاتی از یک‌سو و خبرگی، تخصص و توانمندی‌های اکتسابی از سوی دیگر، موجب سرعت‌بخشیدن به پیشرفت و اعتلای کشور شود.

۲. صاحب استعداد برتر (مستعد برتر) کیست؟

فردی‌که مستعد نخبگی است لیکن هنوز به شرایط آن دست ‌نیافته و دستیابی به آن، مستلزم فرایند هدایت و توانمند‌سازی برای کسب خبرگی و نهایتاً اثرگذاری بر محیط است.

۳. امکان دسترسی به شیوه ­نامه شناسایی استعدادهای برتر به منظور جذب در دستگاه ­های اجرایی کشور وجود دارد؟

متقاضیان می ­توانند با مراجعه به سایت https://shenasname.ir، شیوه ­نامه شناسایی استعدادهای برتر به منظور جذب در دستگاه ­های اجرایی کشور را دریافت نمایند. متقاضیان می­ بایست پیش از ثبت درخواست، شیوه­ نامه مذکور را مطالعه نمایند.

۴. اولین گام برای درخواست تسهیلات این شیوه‌نامه چیست؟

متقاضیان می ­بایست در گام نخست، شیوه ­نامه شناسایی و جذب سرمایه انسانی در دستگاه های اجرایی را مورد مطالعه قرار داده و پس از ثبت کلیه مدارک در پایگاه اطلاعاتی بنیاد به نشانی http://sina.bmn.ir، درخواست خود را برای استفاده از تسهیلات شیوه‌نامه مورد اشاره در همان پایگاه اطلاعاتی ثبت کنند. متقاضیان در صورت هرگونه سوال در خصوص فرایند ثبت درخواست در سامانه و یا شیوه­نامه مذکور می­ توانند با تلفن ۰۹۶۰۱ تماس بگیرند.

۵. هدف شیوه‌نامة شناسایی استعدادهای برتر به منظور جذب در دستگاه ­های اجرایی کشور چیست؟

هدف این شیوه ­نامه، شناسایی سرمایه انسانی صاحب استعداد برتر در مقاطع تحصیلی مختلف به‌منظور جذب و به‌کارگیری آنان در دستگاه‌های اجرایی کشور است.

۶. آیا دانشجویان و دانش‌آموختگان هر دورة تحصیلی می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات، از شرایط دوره‌های تحصیلی قبلی استفاده کنند؟

خیر.

۷. چنانچه متقاضیان در دوران تحصیل، مشمول پشتیبانی‌های دانشجویی بنیاد شده باشند، می‌توانند از تسهیلات این شیوه ­نامه استفاده کنند؟

انتخاب مشمولان هر یک از پشتیبانی‌های بنیاد، مستقل از یکدیگر است و برگزیدگان، بر اساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فناورانه-مهارتی و فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی خود مطابق با شیوه‌نامه انتخاب می‌شوند.

۸. ارائه اطلاعات خلاف واقع، چه پیامدهایی برای متقاضی در پی دارد؟

چنانچه در هر مرحله از بررسی‌ها مشخص شود متقاضی اطلاعاتی خلاف واقع را به بنیاد ملی ارائه کرده است، علاوه بر محرومیت از تسهیلات این شیوه‌نامه، از سایر تسهیلات و حمایت‌های بنیاد ملی محروم و عدم صداقت وی، به مراجع ذی‌ربط اعلام می‌شود و حق پیگیری موضوع به صورت حقوقی نیز برای بنیاد ملی محفوظ خواهد بود.

۹. مدارک دانش‌آموختگان دانشگاه‌های خارج از کشور، در چه صورت مورد تأیید بنیاد خواهد بود؟

مدارک دوره‌های تحصیلی خارج از کشور باید توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (حسب مورد) ارزش‌یابی و تأیید شده باشد.

۱۰. آیا برای دوره‌های تحصیلی که به‌صورت پژوهش‌محور طی شده‌اند، امتیاز حاصل از میانگین کل (معدل) دانش‌آموختگی در نظر گرفته می‌شود؟

خیر.

۱۱. آیا نویسندة مسئول بودن در مقاله، تأثیری در امتیاز آن دارد؟

محاسبة امتیاز هر مقاله، بر اساس تعداد نویسندگان و جایگاه فرد در بین نویسندگان (با حذف نام استاد راهنما و استاد مشاور) تعیین می­‌شود.

۱۲. دانشجویان و دانش‌آموختگان‌کدام مقاطع تحصیلی می‌توانند متقاضی استفاده از تسهیلات این شیوه‌نامه باشند؟

دانش‌­آموختگان دوره‌های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکتری حرفه‌ای و دکتری تخصصی و نیز دوره‌های تخصص و فوق تخصص رشته‌های علوم پزشکی مؤسسه‌ها یا دانشجویان این دوره‌ها که در سال تحصیلی زمان ثبت درخواست دانش‌آموخته خواهند شد؛ می‌توانند با مراجعه به سامانه سینا درخواست خود را ثبت کنند.

۱۳. اگر فرد مشمول تسهیلات این شیوه­نامه، در مقطعی بالاتر در دانشگاه پذیرفته شود، بهره‌مندی وی از این تسهیلات به چه صورت است؟

مانعی برای ارائۀ تسهیلات وجود ندارد؛ اما بالطبع جذب در دستگاه‌های اجرایی و بهره‌مندی وی از تسهیلات جذب و نگهداری نخبگان و استعدادهای برتر مشمول مقررات خود قرار خواهد گرفت.

۱۴. چگونه می‌توان از رتبه (Q) نشریه‌های بین‌المللی مطلع شد؟

با مراجعه به نشانی اینترنتی www.scimagojr.com می‌توان از رتبه نشریه‌ها در هر شاخه علمی مطلع شد.

۱۵. آیا ارائه مقاله در کنفرانس­های ملی و بین­ المللی دارای امتیاز می­باشد؟

بله، به شرط ارائه به صورت سخنرانی یا پوستر، مورد بررسی و امتیازآوری می­باشد.

۱۶. آیا ارائه مقاله به صورت چاپ در کنفرانس ­های ملی و بین ­المللی، دارای امتیاز می­باشد؟

خیر.

۱۷. امتیاز هر مقاله چگونه محاسبه می‌شود؟

امتیاز هر مقاله با توجه به جایگاه فرد و تعداد نویسندگان آن، بر اساس مفاد آیین‌نامة ارتقای اعضای هیئت علمی(https://hohm.msrt.ir/fa) محاسبه می‌شود.

۱۸. آیا سال انتشار مقاله، در امتیاز آن اثرگذار است؟

خیر.

۱۹. آیا تعدد مقالات در یک همایش،‌ در افزایش امتیازات فرد اثرگذار است؟

حداکثر به دو مقالۀ فرد در هر همایش، امتیاز داده می‌شود.

۲۰. چرا برای کسب رتبه برتر آزمون‌های ورودی به مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی، امتیازی در نظر گرفته نشده است؟

با توجه به تنوع و تکثر رشته‌های آزمون‌ کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و این موضوع که بسیاری از دانشجویان برجسته، از محل ظرفیت استعدادهای درخشان و بدون کنکور وارد این مقاطع می‌شوند، رتبه افراد در این آزمون‌ها، شاخص دقیقی برای شناسایی استعدادهای برتر تحصیلی نیست. از سوی دیگر، رتبه افراد در المپیادهای دانشجویی، در جدول امتیازات حاصل از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه لحاظ شده است تا چنان‌چه فردی به‌صورت داوطلبانه (حتی در صورتی که از طریق استعدادهای درخشان و بدون آزمون می‌توانست وارد مقطع کارشناسی ارشد شود) وارد یک رقابت علمی دانشجویی شده و رتبه برتر کسب کرده باشد، تلاش وی در نظر گرفته شود.

۲۱. چرا برای کسب رتبه اول در بین هم‌ورودی‌ها امتیازی در نظر گرفته نشده است؟

امتیاز در نظرگرفته‌شده برای میانگین کل دروس گذرانده که با توجه به رشته و دانشگاه محل تحصیل دانشجویان، همسان‌سازی نیز می‌شود، نشان‌دهنده میزان توان‌مندی آموزشی دانشجو به صورت مستقل است؛ در حالی که رتبه دانشجو در بین هم‌دوره‌های خود، وابسته به میزان توان‌مندی هم‌دوره‌های دانشجو نیز هست. ضمناً لحاظ امتیاز برای کسب رتبة اول، در کنار لحاظ امتیاز برای میانگین کل تحصیلی، در واقع لحاظ دو بار امتیاز برای یک فعالیت است. از این رو امتیاز در‌نظرگرفته‌‌شده برای میانگین آموزشی، برای این موضوع کفایت می‌کند.

۲۲. چرا برای کسب عنوان استعداد درخشان در دانشگاه، امتیاز در نظر گرفته نشده است؟

ملاک‌های دانشگاه برای انتخاب دانشجویان استعداد درخشان، مشابه ملاک‌های جدول امتیازات حاصل از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فناورانه و فرهنگی (شیوه‌نامه پشتیبانی‌های دانشجویی) بنیاد است. از این رو لحاظ امتیاز برای کسب عنوان استعداد درخشان، در واقع لحاظ دو بار امتیاز برای فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فناورانه و فرهنگی متقاضی است.

۲۳. آیا برای طرح‌های پژوهشی که در حال اجرا هستند، امتیازی در نظر گرفته می‌شود؟

خیر، صرفاً برای طرح‌های پژوهشی که به‌طور کامل یا مرحله­ ای از آن خاتمه‌یافته باشد، امتیاز درنظر گرفته می‌شود؛ ضمناً امتیاز طرح‌هایی که در دوران دانشجویی اجرا شده‌اند در صورت موافقت یا رضایت استاد راهنمای متقاضی در زمان اجرای طرح، لحاظ می‌شود.

۲۴. آیا تاریخ دانش‌آموختگی فرد در امتیاز‌های وی اثرگذار است؟

خیر.

۲۵. در چه صورت به طرح­های پژوهشی در زمان دانشجویی امتیاز تعلق می­گیرد؟

امتیاز طرح ­هایی که در زمان دانشجویی انجام می­ شوند در صورت موافقت یا رضایت استاد راهنمای متقاضی در زمان اجرای طرح به فرد تعلق خواهد گرفت.

۲۶. منظور از رتبه‌های برتر آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها، رتبه درگرایش است یا رتبة کل در کد رشتة امتحانی؟

منظور، رتبة کل در کد رشتة امتحانی است.

۲۷. آیا برای رتبه‌های آزمون دانشگاه آزاد اسلامی نیز امتیاز در نظر گرفته شده است؟

برای سال‌های اخیر که آزمون ورود به دانشگاه آزاد اسلامی، با سایر دانشگاه‌ها مشترک است، طبعاً یک رتبة کل برای فرد در آزمون اعلام می‌شود که همان، ملاک امتیازدهی است؛ اما برای سال‌های گذشته که آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، به صورت مجزا برگزار می‌شد، امتیازی برای رتبه‌های برتر آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

۲۸. بررسی پرونده و انتخاب برگزیدگان به چه صورتی انجام می‌شود؟

بنیادهای نخبگان استانی، اطلاعات بارگذاری‌شده از سوی متقاضیان را بررسی و راستی‌آزمایی می‌کنند و سپس افراد مشمول بر اساس شیوه ­نامه در کارگروه شناسایی بنیاد ملی نخبگان و کانون ارزیابی انتخاب می‌شوند.

۲۹. نواقص پرونده ­ها چگونه به متقاضیان اطلاع داده می­ شود و متقاضیان باید چه اقداماتی برای رفع نقص آنها انجام دهند؟

در زمان بررسی، نواقص پرونده از طریق کارپوشة متقاضی در سامانة سینا به وی اطلاع‌رسانی می‌شود و لازم است متقاضی در مهلت زمانی مذکور در پیام اعلام نقص، برای رفع نقص اقدام و پروندة خود را برای بررسی مجدد با انتخاب بخش «تکمیل و ارسال اطلاعات» به بنیاد ارسال کند. در غیر این صورت، پس از پایان مهلت تعیین‌شده چنانچه نقص پرونده اساسی باشد، درخواست متقاضی مختومه و در صورتی که نقص غیراساسی باشد، پرونده به صورت خودکار برای بررسی به بنیاد ارسال می‌شود و امتیاز موارد رفع نقص نشده لحاظ نخواهد شد.

۳۰. متقاضیان چگونه می­توانند از نتیجة درخواست خود اطلاع پیدا کنند؟

نتیجة برگزیده‌ شدن یا نشدن متقاضی، از طریق کارپوشۀ وی در سامانة سینا اطلاع‌رسانی می‌شود.

۳۱. برای کدام کتاب­ ها امتیاز در نظر گرفته خواهد شد؟

امتیاز کتاب­ها برای کتاب­های علمی مرتبط با تخصص متقاضی لحاظ می­ شود و برای کتاب­هایی با موضوعات مجموعه پرسش­ها، آزمون­ها، حل­ال مسائل و نظایر آنها امتیازی در نظر گرفته نمی­ شود.

۳۲. فهرست انتشارات مورد تایید بنیاد ملی نخبگان چگونه تعیین می­شود؟

تعیین فهرست انتشارات مورد تایید بنیاد ملی نخبگان با معاونت آینده­سازان است. یکی از مصداق­ های تایید انتشارات، وجود رویه داوری و ارزیابی مفاد کتاب تالیفی یا ترجمه ­ای در آن انتشارات است.

۳۳. اگر متقاضی عضو بنیاد ملی نخبگان باشد، آیا برای بهره ­مندی از تسهیلات این شیوه ­نامه نیاز به ارسال درخواست دارد؟

بنیاد ملی نخبگان عضو ندارد؛ بلکه به عنوان نهادی حاکمیتی در زمینة سیاست‌گذاری برای شناسایی و توانمندسازی مستعدان و به‌کارگیری و الگوسازی نخبگان در جامعه و زمینه‌سازی برای جذب و اثرگذاری آنان فعالیت می‌کند. بنابراین اصالتاً هیچ دانشجویی/ دانش‌آموخته‌ای عضو بنیاد ملی نخبگان نیست و متقاضیان بر اساس مقررات و معیارهای بنیاد ملی نخبگان، برگزیده و مشمول پشتیبانی‌های آن خواهند شد. بنابراین، همۀ متقاضیان اعم از این که پیش از این از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند شده یا نشده‌اند، لازم است بر اساس برنامة‌ زمان‌بندی مربوط به این تسهیلات، درخواست خود را در سامانه ثبت کنند.

۳۴. آیا فقط دانش ­آموختگان روزانه دانشگاه ­ها مشمول تسهیلات این شیوه ­نامه می­شوند؟

خیر. تنها ملاک بنیاد ملی نخبگان، برگزیده شدن فرد بر اساس مجموعه فعالیت ­های آموزشی، پژوهشی، فناورانه، مهارتی و سایر فعالیت­ ها است.

۳۵. آیا دانش‌آموختگان دانشگاه‌های غیردولتی (غیرانتفاعی، پیام نور و آزاد اسلامی) امکان ثبت درخواست را دارند؟

تمام دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور (اعم از دولتی و غیردولتی) امکان ثبت درخواست را دارند و در صورت برگزیده‌شدن، از تسهیلات آن بهره‌مند می‌شوند.

۳۶. آیا شیوه ­نامه مذکور مختص متقاضیان جذب هیات علمی در دانشگاه ­ها نیز م ی­شود؟

خیر.

۳۷. آیا در بررسی پرونده، همۀ مقالات بررسی و امتیاز آن‌ها محاسبه خواهد شد؟

به منظور کیفی‌سازی هرچه بیشتر بررسی فعالیت‌های پژوهشی متقاضیان، برای دانشجویان کارشناسی صرفا ۲ مقاله برتر و برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد صرفاً ۵ مقالۀ برتر و برای دانشجویان دکتری صرفاً ۱۰ مقالۀ برتر بررسی و امتیازدهی خواهد شد. سامانۀ سینا، به طور خودکار و بر اساس اطلاعات ثبت‌شده توسط متقاضی برای هر یک از مقالات (بین‌المللی، علمی-پژوهشی، علمی-ترویجی، همایش‌های ارائه‌شده به صورت سخنرانی/ پوستر)، آن‌ها را بر اساس امتیاز (از بیشتر به کمتر) مرتب می‌کند که پس از بررسی و تأیید، امتیاز کسب‌شده، در مجموع امتیازهای متقاضی لحاظ خواهد شد. به عنوان نمونه، اگر یک دانشجوی دورۀ کارشناسی‌ارشد، ۳ مقالۀ بین‌‌المللی ، ۳ مقالۀ علمی-پژوهشی و سه مقاله همایشی در سامانه ثبت کرده باشد، بر اساس شیوه‌نامه، صرفاً ۵ مقاله‌‌‌ای که برای وی بیشترین امتیاز را دارد، بررسی و لحاظ می‌شود. در نتیجه ممکن است این متقاضی در سامانۀ سینا مشاهده کند که برخی از مقالات وی، بررسی‌نشده باقی مانده است. لازم به توضیح است سقف امتیازات مربوط به مقالات پژوهشی ۱۵ است.

۳۸. منظور از «سایر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فناورانه و فرهنگی» در جدول، کدام فعالیت‌ها است؟

مواردی همچون کسب جوایز معتبر بین‌المللی، همکاری با نهادهای ملی و استانی در راستای رشد و پیشرفت کشور و موارد نظیر آن‌ها که به دلیل عمومیت نداشتن، در جدول لحاظ نشده است و امتیاز آن برای متقاضی، با تشخیص کارگروه شناسایی بنیاد ملی نخبگان تعیین می‌شود.

۳۹. امتیاز سایر فعالیت­ها (ردیف آخر جدول شمارة ۱ شیوه‌نامه) چگونه محاسبه می‌شود؟

متقاضی فعالیت‌ مورد نظر خود را در قسمت مربوطه در سامانه بارگذاری می‌کند و بنیاد نخبگان استانی پس از بررسی فعالیت و در صورت داشتن شرایط امتیازدهی، موارد را به بنیاد ملی نخبگان ارجاع می‌دهد. بررسی و تأیید نهایی با کارگروه شناسایی خواهد بود.

۴۰. آیا بنیاد ملی نخبگان برای افرادی که از تسهیلات این شیوه ­نامه بهره‌مند شده‌اند، گواهی بهره‌مندی از تسهیلات صادر می‌کند؟

خیر، برگزیدگان برای جذب از طریق سازمان اداری و استخدامی به دستگاه ­ها معرفی می­ شوند. این شیوه­ نامه صرفا برای جذب در دستگاه‌های اجرایی است و ماهیت دیگری ندارد.

۴۱. آیا شاغلین دستگاه­ های اجرایی امکان ثبت درخواست در خصوص شیوه ­نامه شناسایی استعدادهای برتر به منظور جذب در دستگاه ­های اجرایی کشور را دارند؟

شاغلین دستگاه­ های اجرایی با قرارداد رسمی، پیمانی و یا قراردادکارمعین، شاغل محسوب شده و امکان ثبت درخواست در شیوه ­نامه مذکور را ندارند. این دسته از افراد می­توانند در شیوه ­نامه «پایش، نگهداشت و ارتقای سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه شاغل در دستگاه‌های اجرایی» درخواست داده و در صورت برگزیدگی از تسهیلات مربوط به آن استفاده نمایند.

۴۲. آیا امکان ویرایش اطلاعات پس از تایید کارشناس بنیاد نخبگان استان و پیش از طرح پرونده در کارگروه وجود دارد؟

امکان ویرایش اطلاعات، پس از ثبت درخواست در سامانه سینا وجود ندارد.

۴۳. آیا امکان ویرایش اولویت­های انتخابی در سامانه پیش از معرفی به سازمان اداری و استخدامی کشور وجود دارد؟

با اعلام درخواست کتبی از طریق سامانه سینا و تا قبل از اعلام نتایج امکان­پذیر است.

۴۴. امکان انصراف از درخواست در هر محله وجود دارد؟

با اعلام درخواست کتبی از طریق سامانه سینا امکان­پذیر است.

۴۵. معرفی افراد به دستگاه های اجرایی براساس اولویت های معرفی شده توسط متقاضی انجام خواهد شد یا براساس نظر بنیاد ملی نخبگان و سازمان اداری و استخدامی کشور؟

با لحاظ کردن اولویت ­های اعلام شده از سوی برگزیدگان؛ تصمیم نهایی توسط سازمان اداری و استخدامی اتخاذ خواهد شد.

۴۶. در صورت عدم امکان حضور در مصاحبه کانون ارزیابی در موعد مقرر چه اقدامی لازم است انجام شود؟

متقاضی موضوع را به کارشناس بنیاد ملی نخبگان انتقال داده تا زمان جدیدی برای ایشان لحاظ گردد.

۴۷. مدت زمان انتظار برای معرفی به سازمان اداری استخدامی چه مدت است؟

پس از تایید نهایی کانون ارزیابی، ظرف مدت یک هفته، اطلاعات مشمولین به سازمان اداری و استخدامی ارجاع داده می­ شود.

۴۸. در صورت عدم کسب حدنصاب امتیاز اولیه؛ آیا امکان دسترسی جهت ثبت مجدد درخواست برای شیوه ­نامه شناسایی استعدادهای برتر به منظور جذب در دستگاه ­های اجرایی کشور وجود دارد؟

صرفا در بازه زمانی فراخوان امکان­پذیر است.

۴۹. چنانچه متقاضی، یک بار درخواست استفاده از تسهیلات را در سامانه بارگذاری کند و با آن مخالفت شود، آیا امکان ارسال درخواست مجدد وجود دارد

بله؛ متقاضی در صورت ارتقای فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فناورانه- مهارتی و فرهنگی-اجتماعی خود، پس از گذشت دست‌کم ۳ ماه از اعلام نتیجة کارگروه، می‌تواند مجدداً درخواست خود را از طریق سامانه ارسال کند.

۵۰. آیا برای افرادی که مشمول شیوه‌­نامه شناسایی استعدادهای برتر به منظور جذب در دستگاه ­های اجرایی کشور شده ­اند گواهی عضویت صادر می ­شود؟

خیر، بنیاد ملی نخبگان عضو ندارد و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان صرفا به دلیل احراز شرایط بهره ­مندی از هر پشتیبانی به برگزیده اعطا می­ شود.

۵۱. برگزیدگان این شیوه ­نامه در صورت استخدام، چه مزایایی نسبت به سایرین دارند؟

برگزیدگان از امتیازات و تسهیلات ماده ۱۷ آیین‌­نامه جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه­ های اجرایی بهره‌مند می‌شوند. متقاضیان می ­توانند با مراجعه به سایت https://bmn.ir/ بخش «میز خدمت-تسهیلات شناسایی استعدادهای برتر به منظور جذب در دستگاه­های اجرایی کشور»، آیین نامه مذکور را دریافت کنند.

۵۲. آیا برگزیدگان طرح شهید رهنمون نیز از تسهیلات این شیوه‌­نامه بهره ­مند هستند؟

خیر. افرادی که پیش از ابلاغ آیین­ نامه جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه­های اجرایی، بر اساس طرح شهید رهنمون برگزیده شده­اند و از مزایای آن استفاده می­ کنند، در صورت عدم برگزیدگی بر طبق این آیین­ نامه کماکان از امتیازات تصویب ­نامه سابق برخوردارند.

۵۳. آیا مشمولین نظام وظیفه می ­توانند برای این شیوه ­نامه درخواست ثبت کنند؟

بله.

۵۴. حد نصاب امتیاز پرونده­ چه میزان است؟

شرط لازم برای بررسی پرونده در کارگروه شناسایی و کانون ارزیابی، کسب حداقل امتیاز ۳۵ از مقطع کارشناسی، کسب حداقل امتیاز ۴۰ از مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ­ای و کسب حداقل امتیاز ۵۰ از مقطع دکتری تخصصی، تخصص و فوق تخصص است. مبنای بررسی، آخرین مقطع تحصیلی متقاضی می­باشد. لازم به ذکر است که کسب حد نصاب امتیاز از آخرین مقطع تحصیلی، دلیلی بر تایید در کارگروه شناسایی و کانون ارزیابی نیست.

۵۵. آیا در بررسی پرونده، همه کتاب­های تخصصی بررسی و امتیاز آن­ها محاسبه خواهد شد؟

امتیاز برای کتاب­ های علمی مرتبط با تخصص متقاضی و بر اساس ضرایب آیین ­نامه ارتقا لحاظ می ­شود و برای کتاب­ هایی با موضوعات مجموعه پرسش ­ها و آزمون­ ها، حل­ال مسائل و نظایر آن­ها امتیازی در نظر گرفته نمی­ شود. با در نظر گرفتن سهم مشارکت، برای مقطع کارشناسی حداکثر ۱ کتاب، برای مقطع کارشناسی ارشد حداکثر ۲ کتاب و برای مقطع دکتری حداکثر ۵ کتاب بررسی و امتیازدهی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام