آزمون تعیین صلاحیت
بخشنامه‌ها و مصوبات دولت الکترونیکی

دستورالعمل زیرساخت داده های مکانی (SDI)

ابلاغ دستورالعمل  زیرساخت داده های مکانی

شناسنامه قانون- دستورالعمل زیرساخت داده های مکانی جهت اجرا، ابلاغ گردید.

زیرساخت داده های مکانی (SDI)، مجموعه ای از سیاستها، استانداردها، شبکه های دسترسی، داده های مکانی، سازمانها و مردم می باشد که امور مختلف تولید، جمع آوری، ذخیره سازی، دسترسی و استفاده بهینه از داده های مکانی را در حوزه مشخصی تسهیل و هماهنگ می سازد.

با توسعه زیرساخت داده مکانی امکان مدیریت و استفاده بهینه از داده و اطلاعات مکانی برای دستگاههای دولتی و بخش خصوصی فراهم گردیده و فرصت استفاده و کار کردن با داده های مکانی تولید شده در سازمانها و دستگاه های مختلف برای تمامی افراد جامعه فراهم می گردد.

هدف اصلی SDI را می توان ارتقاء و بهبود نظام تصمیم گیری و برنامه ریزی جامعه، با ایجاد یک زیر ساخت مناسب از داده های مکانی بیان نمود که این زیرساخت از طریق فراهم آوردن زمینه مشارکت و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی ) به عنوان بخشی از فعالیتهای روزمره ( و بخشهای خصوصی، دانشگاهی و تحقیقاتی در مدیریت بهینه داده های مکانی اعم از مطالعه، تولید، ذخیره سازی، بهنگام رسانی، بازیافت، نمایش، تبادل، به اشتراک گذاری، پردازش و به کارگیری حاصل می گردد.

دستورالعمل تدوین شده مذکور سعی دارد که با ارائه خط مشی و مشخصات فنی لازم، دیدگاه مشترک و نقشه راه مشخصی را در خصوص ایجاد زیرساخت داده مکانی به وجود آورد و لازم است تمامی نهادهای اجرایی، دانشگاهی، دانش بنیان، بخشهای خصوصی و غیره با استناد به این دستورالعمل و تبعیت از خط مشی های مشخص و فنی آن، اقدام به استقرار زیرساخت داده مکانی در سطوح مختلف بخشی، شهری، استانی، منطقه ای و غیره بنمایند. زین پس این دستورالعمل در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دانلود دستورالعمل زیرساخت داده های مکانی

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام