اندیشه‌های حقوقی

راهنمای سرویس غیرحضوری احتساب سوابق مدت خدمت نظام وظیفه تأمین اجتماعی

نحوه استفاده از سرویس غیرحضوری احتساب سوابق مدت خدمت نظام وظیفه

در این گزارش توضیحات تکمیلی در رابطه با احتساب سوابق مدت خدمت نظام وظیفه از طریق سازمان تامین اجتماعی آمده است.

بیشتر بخوانید:

بخشنامه نحوه محاسبه سابقه خدمت سربازی و حضور در جبهه تأمین اجتماعی

 احتساب مدت خدمت سربازی در سوابق بیمه پردازی

شناسنامه قانون- در دوران کرونا انجام کار‌های اداری به صورت غیر حضوری می‌تواند جلوی گسترش این بیماری را بگیرد. در این گزارش نحوه استفاده از سرویس احتساب سوابق مدت خدمت نظام وظیفه به صورت غیر حضوری آموزش داده شده است. 

به منظور بهره مندی از سرویس غیر حضوری احتساب سوابق مدت خدمت نظام وظیفه، بیمه شدگان متقاضی می‏توانند از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین‏ اجتماعی به نشانی اینترنتی es.tamin.ir مطابق راهنمای ذیل نسبت به احتساب سوابق مذکور و پرداخت حق بیمه متعلقه اقدام کنند.

مرحله 1:

ثبت نام در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی (با استفاده از لینک راهنمای مربوطه در قسمت ثبت نام) با کلیک بر روی کلید ورود به سامانه و درج نام کاربری و رمز عبور.

////

////

مرحله2:

ورود به منوی بیمه‏ شدگان / امور بیمه شدگان ‏/ محاسبه خرید خدمت سربازی

////

مرحله 3:
مشاهده اطلاعات مربوط به سوابق پرداخت حق بیمه دو سال آخر قبل از تقاضا، اطلاعات بیمه پردازی و اطلاعات دوره و مدت خدمت نظام وظیفه طبق اعلام هوشمند سازمان وظیفه عمومی ناجا

////

////

مرحله 4:
در قسمت ” محاسبه حق بیمه سربازی ” مبلغ حق بیمه سهم بیمه شده مطابق فرمول محاسبه و پس از نمایش آن متقاضی می تواند از قسمت ” نوع پرداخت ” با انتخاب یکی از گزینه ها ( پرداخت نقدی یا تقسیط ) تمایل خود را به پرداخت حق بیمه متعلقه اعلام کند.

////

در صورت انتخاب نوع پرداخت بصورت نقدی، با کلیک بر روی گزینه ” پرداخت ” به درگاه بانک منتقل تا نسبت به پرداخت حق بیمه مربوطه در مهلت مقرر اقدام صورت گیرد.

////
در صورت انتخاب نوع پرداخت بصورت تقسیط و انتخاب تعداد اقساط مورد نظر( حداکثر 12 قسط ) ، بیمه شده می بایست از قسمت ” نمایش قسط” با کلیک بر روی هریک از اقساط ( مطابق ترتیب شماره قسط ) و رعایت مهلت تعیین شده، نسبت به پرداخت آن اقدام کند.
////

 

در پایان در صورت پرداخت حق بیمه متعلقه در مهلت تعیین شده ( اعم از پرداخت بصورت نقدی یا تقسیط ) سوابق مربوطه متناظر با دوره خدمت سربازی در شعبه متمرکز تامین اجتماعی  ایجاد خواهد شد، که در همان سامانه es.tamin.ir قابل مشاهده است.

چنانچه مهلت قسطی سپری شده باشد، سیستم به گونه ای طراحی شده که بیمه شده می تواند نسبت به پرداخت مبلغ به روز رسانی شده همان قسط اقدام کند، در واقع زمان پرداخت قسط معوق، به عنوان تاریخ تجدید محاسبه تلقی و امکان پرداخت آن قسط معوق با مبلغ به روز رسانی شده فراهم خواهد شد.

بنابراین برای پرداخت قسط های معوق با فشردن کلید پرداخت، ابتدا مبلغ قسط مورد اشاره براساس فرمول جاری و به روز، محاسبه مجدد شده و سپس متقاضی جهت پرداخت به درگاه بانک منتقل خواهد شد.

بدیهی است در صورتی که مابقی اقساط دارای مهلت باشند، مبلغ حق بیمه اقساط دارای مهلت تغییر نخواهد کرد، ضمناً حق بیمه سهم دولت متناظر با پرداخت مبلغ حق بیمه توسط بیمه شده (به صورت یکجا و یا تقسیط) محاسبه و به حساب بدهی دولت واریز خواهد شد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام