آزمون تعیین صلاحیت
اندیشه‌های حقوقی

سامانه سند من my.ssaa.ir به همراه راهنما

راهنمای سامانه سند من my.ssaa.ir

سامانه سند من، با عنوان درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سایتی است که ارائه دهنده خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به صورت یکپارچه می باشد. ثبت نام در سامانه سند من، از طریق ورود به سایت my.ssaa.ir، امکان پذیر بوده و ثبت شرکت ها، تصدیق اصالت سند و استعلام ممنوع الخروجی، از مهم ترین امکانات آن می باشند.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نیز همچون سایر نهادها و ارگان های دولتی، در سال های اخیر، اقدام به راه اندازی سامانه اختصاصی خود نموده است. سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دارای سامانه های متعددی بوده که هر یک، خدمات خاصی را به کاربران سایت ارائه می نماید. سامانه جامع ثبت شرکتها، سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی، سامانه مالکیت فکری و سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی، برخی از سامانه های زیرمجموعه سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشند.

مشکلی که همواره در رابطه با این سامانه ها وجود داشته، این مساله بوده که تعدد و پراکنده بودن این سامانه ها، همیشه موجب سردر گم شدن کاربران شده است. به همین دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تیرماه 1400، اقدام به تاسیس درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نمود که با عنوان سایت سند من، شناخته شده و آدرس آن my.ssaa.ir می باشد.

با توجه به اینکه سامانه سند من، ارائه دهنده طیف وسیعی از خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مراجعین این سازمان دولتی می باشد، در این مقاله، ابتدا، سایت سند من my.ssaa.ir را معرفی کرده؛ سپس، در مورد نحوه ثبت نام در این سامانه و امکانات آن صحبت کرده و در پایان، نحوه دانلود نرم افزار سند من را توضیح خواهیم داد.

برای ورود به سامانه سند من کلیک کنید .

راهنمای سامانه سند من my.ssaa.ir

کاربران برای ورود به سایت ثبت من باید به آدرس my.ssaa.ir مراجعه کنند.

معرفی سامانه سند من my.ssaa.ir

در سال های اخیر که دولت، سعی نموده تا با الکترونیکی کردن خدمات خود، علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ  کشور و حفظ هرچه بیشتر منابع طبیعی، ارائه خدمات خود را نیز تسهیل و تسریع نماید، بخش های زیرمجموعه دولت نیز، یکی پس از دیگری، به این جریان، پیوسته و به تدریج، خدمات خود را از قالب حضوری خارج کرده و به شکل غیرحضوری و اینترنتی، به مراجعین خود، ارائه نموده اند.

 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، یکی از این نهادهای دولتی بوده که در سال های اخیر، تلاش نموده تا با الکترونیکی کردن و غیر حضوری نمودن خدمات خود، تحقق بخش هرچه بیشتر مفهوم دولت الکترونیک باشد. این سازمان، با راه اندازی سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی ssaa.ir، توانسته بسیاری از خدمات خود را به صورت اینترنتی و غیرحضوری، به کاربران خود ارائه نماید.

سامانه سند من، عنوان سامانه ای است که متقاضیان، از طریق ورود به سایت و ثبت نام در آن، می توانند خدمات دفاتر اسناد رسمی، نظیر تقاضای فتوکپی برابر اصل، درخواست تنظیم سند رسمی و ارسال مدارک آن و پیگیری و آگاهی از آخرین وضعیت تنظیم سند رسمی را به صورت اینترنتی و غیر حضوری، دریافت نمایند.

البته، سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، خود به سامانه های جداگانه و متعددی، تقسیم شده که هر کدام از این سامانه ها، خدمات تخصصی ای را به کاربران ارائه می نماید. سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir، سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی، سامانه مالکیت فکری و سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی، از مهم ترین سامانه های زیرمجموعه سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشند.

اما مشکلی که همواره، در رابطه با سامانه های زیرمجموعه سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وجود داشته، این مساله بوده که تعدد و پراکنده بودن این سامانه ها، همچون سامانه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی exitban.ssaa.ir، همیشه موجب سردر گم شدن کاربران شده است. به همین دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در تیرماه سال 1400، اقدام به راه اندازی درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نمود که با عنوان سایت سند من شناخته گردیده و آدرس آن، my.ssaa.ir می باشد.

سایت سند من my.ssaa.ir، با عنوان درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، همانگونه که از نام آن، مشخص است،  سایتی است که ارائه دهنده خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به صورت یکپارچه و در قالب یک سامانه واحد، می باشد. به این ترتیب، مراجعین به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اداره های تابعه آن، می توانند با ورود به سایت سند من، طیف گسترده ای از خدمات ثبت اسناد و ثبت املاک را به شکل غیرحضوری و اینترنتی دریافت نموده و در عین حال، در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایند.

تاسیس و ثبت اشخاص حقوقی، یعنی شرکت ها و موسسات غیرتجاری، ثبت اظهارنامه پلمب دفاتر قانونی، ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی، تصدیق اصالت سند، درخواست صدور سند، پیگیری استعلام، نقشه دفاتر اسناد رسمی، معرفی دفاتر دارای ظرفیت برای ثبت طلاق، ثبت اختراع و جستجوی علامت تجاری، نمونه هایی از مهم ترین امکانات سایت سند من my.ssaa.ir بوده که در ادامه، به توضیح این امکانات می پردازیم.

نحوه ثبت نام در سایت سند من my.ssaa.ir

در بخش قبل، سایت سند من my.ssaa.ir را معرفی کرده و نحوه ورود به سایت سند من و امکانات این سامانه را به طور کلی توضیح دادیم. نکته قابل توجه، آن است که برای استفاده از امکانات سایت سند من، مانند درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور www.ncr.ir، ابتدا باید وارد این سایت شوید و پیش شرط ورود به سامانه سند من، ثبت نام در این سایت می باشد. به همین دلیل، در این قسمت به توضیح نحوه ثبت نام در سایت سند من پرداخته که مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد:

۱در مرورگر دستگاه خود، آدرس سایت سند من یعنی my.ssaa.ir را جست و جو نمایید تا مطابق تصویر زیر، وارد صفحه اصلی سامانه سند من، شوید.

سایت ثبت من my.ssaa.ir

۲اگر، پیش از این، در سایت سند من، ثبت نام کرده اید، کد ملی خود را در کادر اول وارد کرده و دکمه دریافت رمز را بزنید. اکنون، یک رمز پویا به شماره همراهی که در هنگام ثبت نام وارد نموده اید، ارسال شده که باید این رمز را در کادر مشخص شده، وارد کرده و دکمه ورود به درگاه را کلیک نمایید. اما، اگر قبلا، برای ثبت نام در سایت سند من، اقدام نکرده اید، بر روی عبارت ثبت نام در پایین صفحه، کلیک نمایید.

ورود به سامانه ثبت من

۳در این مرحله از مراحل ثبت نام در سایت سند من my.ssaa.ir، کد ملی، تاریخ تولد و شماره همراه خود را، به ترتیب، در کادرهای اول، دوم و سوم وارد کرده و در نهایت، بر روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. لازم به ذکر است که این شماره همراه، باید به نام شما بوده و با کد ملی شما به ثبت رسیده باشد.

راهنمای سامانه سند من my.ssaa.ir

۴در این مرحله از ثبت نام در سایت سند من، یک کد تایید به شماره همراه شما پیامک می شود. این کد را در کادر تعیین شده، وارد کرده و دکمه تایید و ثبت را بزنید.

امکانات سایت ثبت من

۵اکنون، مراحل ثبت نام در سایت سند من my.ssaa.ir به پایان رسیده و شما با وارد شدن به سامانه سند من، می توانید از امکانات این سامانه، همچون ثبت نام سند از طریق ماده 147 استفاده نموده که ما در بخش بعد، به معرفی این امکانات می پردازیم.

ورود به سایت ثبت من

یکی از امکانات سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی بوده که از طریق سامانه مربوطه، انجام می گیرد. پیشنهاد می شود، جهت آشنایی با این سامانه، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

امکانات سامانه سند من my.ssaa.ir

در بخش های قبل، به معرفی امکانات سایت سند من، به طور کلی پرداخته و توضیح دادیم که پیش شرط استفاده از این امکانات، ثبت نام در سایت سند من my.ssaa.ir و ورود به سایت مذکور می باشد. از آنجا که این سامانه، طیف گسترده ای از امکانات مرتبط با خدمات ثبت اسناد و املاک را در اختیار کاربران خود قرار می دهد، در این بخش، قصد داریم به  معرفی امکانات سایت ثبت من my.ssaa.ir پرداخته که شامل موارد زیر می باشد:

۱بخش املاک و کاداستر سایت ثبت من my.ssaa.ir

در بخش املاک و کاداستر سایت ثبت من، امکانات مربوط به املاک و کاداستر، در دسترس کاربران قرار گرفته است. منظور از کاداستر، یک نقشه برداری جامع از تمام اراضی و املاک کشور، شامل دقیق ترین جزییات مربوطه، من جمله وضعیت شکل هندسی، ارزش مالی ، وضعیت مالکیت و وضعیت حقوقی و قانونی آن اراضی و املاک بوده که در حال حاضر، از طریق سامانه شمیم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می گیرد. در بخش املاک و کاداستر سایت ثبت من، امکانات زیر به کاربران ارائه می گردد:

املاک من، که لیستی از املاک به نام شما را، به شما نشان می دهد.

تصدیق اصالت سند، که استعلام سند مالکیت را، با استفاده از شماره دفتر املاک، برای شما امکان پذیر می کند.

درخواست صدور سند ، که با راهنمایی متقاضی، به سامانه ثبت نام درخواست صدور سند مالکیت sabtemelk.ir ، انجام آن، امکان پذیر می باشد.

۲بخش اسناد رسمی سایت ثبت من my.ssaa.ir

بخش اسناد رسمی سایت ثبت من، ارائه دهنده امکانات زیر می باشد:

تصدیق اصالت سند، که استعلام اصالت سند رسمی، از جمله استعلام وکالتنامه الکترونیکی را، با استفاده از شناسه سند و رمز تصدیق آن، برای شما امکان پذیر می سازد.

اسناد رسمی من، که لیست اسناد رسمی به نام شما را، به شما نشان می دهد.

دفاتر دارای ظرفیت که در بردارنده لیست دفاتر اسناد رسمی که دارای ظرفیت مقرر از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای تنظیم سند رسمی بوده، می باشد.

پیگیری استعلام که با کلیک، بر روی این گزینه، می توانید وارد سامانه پیگیری آخرین وضعیت استعلام الکترونیکی ملک ،شده و از خدمات آن استفاده نمایید.

۳بخش ازدواج و طلاق سایت ثبت من my.ssaa.ir

بخش ازدواج و طلاق سایت ثبت من، ارائه دهنده امکانات زیر می باشد:

وقایع ازدواج و طلاق که تمام ازدواج ها و طلاق هایی را که به نام شما ثبت شده است را به شما نشان می دهد.

موقعیت مکانی دفاتر که دربردارنده آدرس دفاتر ازدواج و طلاق بر روی نقشه می باشد.

۴بخش اجرای اسناد رسمی سایت ثبت من my.ssaa.ir

در بخش اجرای اسناد رسمی سایت ثبت من، خدمات زیر، در دسترس کاربران، قرار می گیرد:

استعلام ممنوع الخروجی که صرفا دربردارنده اطلاعات مربوط به ممنوع الخروجی بابت اجرای اسناد رسمی می باشد.

پیگیری پرونده اجرا که امکان پیگیری پرونده اجرایی ثبتی را، با استفاده از اطلاعات شماره پرونده و رمز شخصی، برای متقاضیان، فراهم می کند.

۵بخش ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری سایت ثبت من my.ssaa.ir

بخش ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری سایت ثبت من،  با راهنمایی کاربران به سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir، خدمات زیر را به آن ها ارائه می کند:

تاسیس شخصیت حقوقی

صورت جلسه تغییرات

پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی

اطلاعات عمومی شخصی حقوقی

اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی

درخواست کد فراگیر

پیگیری و انصراف درخواست

۶بخش مالکیت معنوی سایت ثبت من my.ssaa.ir

بخش مالکیت معنوی سامانه ثبت من، ارائه دهنده خدمات زیر به متقاضیان می باشد:

ثبت اختراع

ثبت علامت تجاری

ثبت طرح صنعتی

جستجوی اختراع

جستجو و استعلام علائم تجاری

جستجوی طرح صنعتی

تصدیق اصالت گواهی نامه مالکیت معنوی که استعلام اعتبار گواهی نامه مالکیت معنوی را با استفاده از اطلاعات شناسه یکتا و رمز تصدیق، امکان پذیر می سازد.

۷بخش اشخاص حقوقی سایت ثبت من my.ssaa.ir

بخش اشخاص حقوقی سایت ثبت من، شامل امکانات مرتبط با اشخاص حقوقی بوده که این امکانات، عبارتند از:

درخواست تخصیص شناسه ملی

استعلام شناسه ملی

۸بخش شکایات سایت ثبت من my.ssaa.ir

بخش شکایات سامانه  ثبت من، همانطور که از عنوان آن مشخص است، ثبت شکایت از واحد های اجرای ثبت و پیگیری این شکایت ها را برای کاربران خود، امکان پذیر کرده است.

۹بخش نوبت دهی سایت ثبت من my.ssaa.ir

در بخش نوبت دهی سامانه ثبت من، کاربران می توانند به سامانه نوبت دهی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وارد شده و از نوبت های اختصاص داده به خود،برای مراجعه به واحدهای ثبتی، اطلاع حاصل نمایند.

۱۰بخش پرداخت سایت ثبت من my.ssaa.ir

بخش پرداخت سامانه سند من، این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا برای استعلام شناسه قبض های پرداختی خود اقدام نمایند.

دانلود نرم افزار سند من

در بخش های قبل، سایت ثبت من my.ssaa.ir را معرفی کرده و امکانات این سامانه و نحوه ثبت نام در آن را توضیح دادیم. مساله مهمی که در رابطه با سامانه ثبت من، برای بسیاری از کاربران وجود دارد، این مساله بوده که این اشخاص، به دلایلی همچون، عدم امکان به روزرسانی مرورگر موبایل خود، امکان ورود به سایت و استفاده از امکانات آن را نداشته و بنابراین، این سوال، برای آنها مطرح شده که دانلود نرم افزار ثبت من، به چه صورت می باشد؟

در پاسخ به این سوال که دانلود نرم افزار ثبت من، به چه صورت می باشد؟ باید گفت، در حال حاضر، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، برنامه یا نرم افزار ثبت من، را برای هیچ یک از گوشی های دارای سیستم عامل اندروید و آی او اس، طراحی و عرضه نکرده و بنابراین، فعلا، تنها روش ورود به سایت ثبت من و استفاده از امکانات این سامانه، از طریق مرورگرهای اینترنتی می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سایت ثبت من my.ssaa.ir در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سایت ثبت من my.ssaa.ir پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- سامانه سند من my.ssaa.ir چیست؟

سایت ثبت من یا همان درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف ارائه یکپارچه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در قالب یک سایت واحد راه اندازی گردیده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

2- نحوه ثبت نام در سایت ثبت من my.ssaa.ir به چه صورت می باشد؟

نحوه ثبت نام سایت ثبت من از طریق آدرس my.ssaa.ir و از قسمت ثبت نام و با وارد کردن اطلاعات مربوط به کد ملی تاریخ تولد و شماره همراه امکان پذیر بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

3- امکانات سایت ثبت من my.ssaa.ir شامل چه مواردی است؟

ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی تصدیق اصالت سند درخواست صدور سند معرفی دفاتر دارای ظرفیت برای ثبت طلاق و استعلام ممنوع الخروجی از امکانات سایت ثبت من my.ssaa.ir بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

4 دیدگاه

  1. سلام من سال ۱۳۸۷ به خاطر مشکلاتی که برام پیش آمده بود وکالتی کاری بلا اذل دادم به شخصی به نام علم بیگی در دفتر خونه ای حوالی خیابان جمهوری خیابان فروردین که متاسفانه نه اون آدم رو پیدا میکنم نه یادمه دقیقا دفتر خونه کجا بود یا شماره چند بود. به چند تا دفتر خونه حوالی اونجا هم سر زدم مثل دفتر خونه ۹۰ اما گفتن چیزی تو سیستمتون ندارن.
    متاسفانه کپی وکالتم اون زمان بعلت مسائل پیش آمده کلا به من ندادن و خلاصه کلام اینکه هیچ اطلاعی از مفاد وکالتی که دادم ندارم. توضیح دادم شرایط مناسبی نداشتم و مجبور به امضا شدم. سئوال اینه که من چطور میتونم پیدا کنم کدوم دفتر خونه بوده تا یک کپی از نسخه وکالتی که دادمو بگیرم و برسی و تکلیفشو روشن کنم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    با احترام عباس شکری.

  2. هر چه كد ملي و رمز خود را جهت ورود به سامانه مينويسم ميگوي اطلاعات اشتباه هست و هر چه از نو شروع ميكنم جهت ثبت نام ميگويد شما قبلا ثبت نام كرده ايد
    با مرورگرهاي مختلف امتحان كردم و با موبايل با شماره خودم اما به نظر ميرسد اين سايت خطاها و باگهاي زيادي دارد

  3. سلام تشكر از تمامي عواملي كه زحمت بسيار كشيديد تا ما به راحتي كارهاي بازمان انجام زياد. را راحت انجام بديم دمه همه شما گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام