آزمون تعیین صلاحیت
بودجه 92

آیین‌نامه اجرایی بند (۱۱۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور

آیین‌نامه اجرایی بند (۱۱۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور (تصويب‌نامه شماره ۱۴۱۹۶۵/ت۴۹۴۵۳هـ مورخ ۲۸/۸/۱۳۹۲ هيأت وزيران)

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۷/۶/۱۳۹۲ بنا به پیشنهاد شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد بند (۱۱۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اجرایی بند (۱۱۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور

ماده ۱- شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری که در این آیین‌نامه به اختصار «شورا» نامیده می‌شود مکلف است در چارچوب سیاستها و نقشه جامع علمی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیاستها، طرحهای کلان و اولویت‌های پژوهش و توسعه فناوری کشور را ظرف یکماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه تصویب و به کلیه دستگاههای اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ نماید. تا ابلاغ موارد یادشده توسط شورا، سیاستها، طرحهای کلان و اولویت‌های سال قبل معتبر می‌باشد.

ماده ۲- دستگاههای مذکور مکلفند حداکثر تا پایان آذرماه سهم و میزان اعتبارات موضوع این آیین‌نامه را احصاء و به دبیرخانه شورا اعلام نمایند.

ماده ۳- دستگاههای مذکور موظفند فهرست کامل طرحها و برنامه‌های پژوهشی و فناوری خود را با هزینه‌کرد و میزان پیشرفت آنها در سامانه ملی اطلاعات تحقیقاتی (سمات) وارد و به صورت شفاف اعلام عمومی نمایند.

تبصره- با توجه به وظایف وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و شرکتهای مادرتخصصی، انجام هریک از پروژه‌های طرحهای کلان پژوهشی و توسعه فناوری با استفاده از راهکار تجمیع اعتبارات یک دستگاه و دستگاههای زیرمجموعه آن با رعایت قوانین مربوط صورت می‌گیرد.

ماده ۴- مصرف اعتبارات موضوع این آیین‌نامه با نظارت شورا و در چارچوب سیاستها و اولویت‌های مذکور در ماده (۱) و با رعایت جزء (۱) بند (م) ماده (۲۲۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مجاز است.

ماده ۵- شـورا موظـف است پس از دریـافت گـزارش عملکـرد و حداکثـر تـا پـایـان اردیبهشت‌ماه سال بعد گزارش جامعی از عملکرد اعتبارات تحقیقاتی کشور را به همراه نتایج و دستاوردهای پژوهشی تهیه و پس از تأیید در شورا به مجلس شورای اسلامی ارایه نماید.

ماده ۶- مسئولیت اجرای این آیین‌نامه در دستگاههای اجرایی برعهده بالاترین مقام دستگاه می‌باشد.

معاون اول رئیس‎جمهور- اسحاق جهانگیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام