کتاب استخدامی
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیمقررات حقوق و دستمزد

بخشنامه رفع ابهام نحوه پرداخت ترمیم حقوق کارکنان حوزه سلامت (فوق العاده خاص)

بخشنامه رفع ابهام نحوه پرداخت ترمیم حقوق کارکنان حوزه سلامت (فوق العاده خاص) (بخشنامه شماره ۲۰۹/۴۳۶۱/د مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۴  وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی)

معاونین محترم توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ها دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و سایر سازمانها و موسسات وابسته

با سلام و احترام؛

پیرو بخشنامه شماره ۱۰۰/۴۳۳ مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۳ مقام عالی وزارت با موضوع “دستورالعمل اجرایی نحوه محاسبه و پرداخت ترمیم حقوق کارکنان حوزه سلامت” و با توجه به سؤالات و ابهامات متعدد مطرح شده از سوی موسسات ،تابعه به منظور اتخاذ وحدت رویه و شفاف سازی موارد زیر جهت استحضار و رعایت در پرداخت مبلغ مذکور اعلام می‌شود:

رفع ابهام نحوه پرداخت ترمیم حقوق کارکنان حوزه سلامت

۱- کارکنان مشمول دریافت مبلغ ترمیم به صراحت در ماده (۱) دستورالعمل فوق الذكر عنوان گردیده‌اند و در حال حاضر این مبلغ به روابط استخدامی که در این ماده ذکر نشده، تعلق نخواهد گرفت.

۲- طبق بند (۳) بخشنامه ۲۰۹/۲۲۴ د مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹) تصویر (پیوست) و با توجه به لزوم رعایت تبصره ماده (۱۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین و پرداخت هرگونه فوق العاده و قلم حقوقی خارج از ضوابط قانون کار در زمان اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل قانون کار و پس از آن امکان پذیر نمی باشد؛ لذا مبلغ ترمیم حقوق کارکنان نظام سلامت در حال حاضر به کارکنان مشمول طرح طبقه بندی قانون کار قابل پرداخت نیست.

تبصره- نیروهای شرکتی از محدودیت این بند مستثنی می باشند.

منظور از کسری کارکرد در هر ماه در تبصره (۱) ماده (۳) دستورالعمل کسر نسبت به کارکرد موظف بوده و قوانین و مقررات کاهش ساعات کاری کارمندان را شامل نمی گردد.

۴- مبلغ ترمیم حقوق بانوان در حالت اشتغال خدمت نیمه وقت به استثنای مشمولین ماده (۲۷) قانون حمایت از معلولان همانند سایر اقلام حقوقی به صورت ۵۰ درصد محاسبه می گردد.

۵- رعایت ضوابط و مقررات مربوط به پرداخت حقوق و مزایای ماهیانه کارکنان برای پرداخت مبلغ ترمیم نیز الزامی است.

۶- این مبلغ در خصوص مشترکین صندوق تامین اجتماعی که در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند و از مؤسسه حقوق و مزایا دریافت نمی‌نمایند، قابل پرداخت می‌باشد.

۷- کارکنانی که در مأموریت آموزشی تمام وقت به سر می‌برند با توجه به ماده (۷) دستورالعمل از امتیازات سطح (۲) بهره‌مند می گردند.

۸- در خصوص ماده (۷) دستورالعمل، لازم به توضیح است مبنای عمل در خصوص سطح‌بندی کارکنان، شغل مورد تصدی و محل خدمت آنان خواهد بود و کارکنان مشاغل اختصاصی که به هر دلیل در مشاغل عمومی مشغول انجام وظیفه می‌باشند در سطح (۲) قرار خواهند گرفت.

۹- مبلغ ترمیم حقوق جانبازان حالت اشتغال بر اساس محل پست سازمانی تعیین خواهد شد.

بهروز رحیمی- معاون توسعه مدیریت و منابع

3 دیدگاه

  1. من شاغل در بیمارستان آیت‌الله کاشانی اصفهان بصورت رسمی تبدیل وضعیت ایثارگری هستم بیایید با وجدا خودتون برسی کنید آیا توان اداره کردن یه زندگی با این قانون هست خودتون زن بچه دارید.من بریدم دیگه فقط تنها دلیل موندنم خدمت به بیمارانی که نیاز به کمک ما دارن باعث شده از کار استعفا ندم.اگه اشتباه میگیم برسی کنید یه کمک به همدیگه تو این مسیر خدمت بکنید.خدا در دستانیست که کمک میکند.یاحق

  2. فوق العاده خاص ویژه فقط مختص به بخش درمان باید باشه نه بخش اداری.بخش اداری هرماه اضافه کاری دریافت می‌کنه اما بخش درمان نه.فقط اصل حقوق دریافت می‌کنه.چرا همه کارمندان دانشگاه علوم پزشکی باید مشمول دریافت فوق العاده خاص بشن.!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام