آزمون تعیین صلاحیت
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

آیین نامه اجرایی ارتقای سلامت همگانی در شهرها

آیین نامه اجرایی ارتقای سلامت همگانی در شهرها (در حال تصویب در هیئت وزیران)

به موجب بند (۴) سند آسیب شناسی کلانشهر‌ها در بخش اجتماعی – فرهنگی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی، موظف به تدوین و ارائه آیین نامه ارتقای سلامت همگانی در شهر‌ها می‌باشد. در این راستا متن پیشنهادی آیین نامه اجرایی بند مورد اشاره جهت سیر مراحل بررسی و تصویب به هیئت وزیران ارائه شده است.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» سند آسیب شناسی کلانشهرها در بخش اجتماعی- فرهنگی با هدف تحقق مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری در حوزه فعالیت های سلامت، ورزش همگانی، گردشگری و میراث فرهنگی شهرها و همچنین بهبود کیفیت زندگی مردم در شهرها در جلسه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ هیئت وزیران تصویب شد.

به موجب بند (۴) این سند (موضوع مصوبه شماره ۱۲۰۵۱۰/ت ۵۲۹۸۹ هـ  مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۱۹هیئت دولت) وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت خانه های کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری ها)، ‌تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، ‌آموزش و پرورش، سازمان های حفاظت محیط زیست، بهزیستی و جمعیت هلال احمر، موظف به تدوین و ارائه آیین نامه ارتقای سلامت همگانی در شهرها می باشند.

تحقق شهر پایدار در حوزه سلامت از طریق آموزش همگانی، استقرار نظام جامع اطلاعات سلامت در سطح محلات شهر،‌ کاهش عوامل تهدید کننده سلامت در شهر و اقدامات مربوط به ارتقای سلامت فردی و اجتماعی،‌ به عنوان هدف کلیدی این آیین نامه ذکر شده است.

لذا در این راستای وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی،‌ متن پیشنهادی آیین نامه اجرایی بند فوق را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه نموده است.

گفتنی است پیش نویس حاضر توسط کمیته سلامت همگانی ذیل کارگروه تخصصی تهدیدکننده های محیطی سلامت شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ‌با استفاده از تجارت شهرداری تهران،‌ نظام نامه سلامت استان و طرح جامع سلامت استان تهیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام