وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

تعرفه های تشخیصی و درمانی 1401 | تعرفه ویزیت پزشکان 1401

تعرفه های تشخیصی و درمانی ۱۴۰۱

شناسنامه قانون- هیئت وزیران به استناد بند «الف» ماده ۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، همه ساله تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی را به تفکیک چهار حوزه دولتی، خصوصی، عمومی غیردولتی و خیریه اعلام می‌کند. مطابق این بند:

«شورای عالی بیمه سلامت کشور مکلف است هر ساله قبل از تصویب بودجه سال بعد در هیأت وزیران نسبت به بازنگری ارزش نسبی و تعیین تعرفه خدمات سلامت برای کلیه ارائه ‎دهندگان خدمات بهداشت، درمان و تشخیص در کشور اعم از دولتی و غیردولتی و خصوصی با رعایت اصل تعادل منابع و مصارف و قیمت واقعی در جهت تقویت رفتارهای مناسب بهداشتی، درمانی و مبانی محاسباتی واحد و یکسان با حق فنی واقعی یکسان برای بخش دولتی و غیردولتی در شرایط رقابتی و براساس بند (۸) ماده (۱) و مواد (۸) و (۹) قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور مصوب ۳ /۸ /۱۳۷۳ اقدام و مراتب را پس از تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور، قبل از پایان هر سال برای سال بعد جهت تصویب به هیأت ‎وزیران ارائه کند.»

خبر مورخ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

کلیات تعرفه های سلامت و میزان رشد آن در سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید

در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه هیئت دولت به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، کلیات تعرفه های سلامت و میزان رشد آن در سال ۱۴۰۱ بررسی و به تصویب رسید.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه امروز خود، به استناد بند (الف) ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و به پیشنهاد مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور، کلیات تعرفه های سلامت و میزان رشد آن در سال ۱۴۰۱ را تصویب کرد.

‌وزیر بهداشت از افزایش ۱۹.۵ درصدی تعرفه خدمات درمانی در بخش دولتی و افزایش ۲۴ درصدی تعرفه این خدمات در بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش شناسنامه قانون، بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره افزایش تعرفه خدمات درمانی، اظهار کرد: افزایش تعرفه‌های پزشکی پس از تعیین در شورای عالی بیمه به سازمان برنامه و بودجه ارسال و سپس در هیئت دولت مطرح می‌شود؛ این فرآیند امروز انجام شد و افزایش تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در هیئت دولت به تصویب رسید.

وی افزود: جزئیات آن به بیمه‌ها و سازمان نظام پزشکی ابلاغ خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: تعرفه خدمات درمانی در بخش دولتی به طور میانگین ۱۹.۵ درصد و در بخش خصوصی ۲۴ درصد افزایش یافته است.

خبر مورخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

فردا تعرفه‌های پزشکی در هیئت دولت بررسی می‌شود

وزیر بهداشت گفت: امیدوام فردا تعرفه‌های پزشکی در جلسه هیئت دولت به تصویب برسند و تمام مشکلات پیرامون این موضوع حل شوند.
عین اللهی وزیر بهداشت گفت: از جامعه پزشکی بسیار تشکر می کنم زحمت های بسیار زیادی در دو سال گذشته کشیده اند و بالغ بر ۳۰۰ تن از آنها در راه سلامت شهید شدند.

وی افزود: فردا تعرفه‌های پزشکی بررسی خواهند شد، تلاش می کنیم در این جلسه تعرفه‌های جدید به تصویب برسند و وارد مراحل بعدی نشوند.

وزیر بهداشت اعلام کرد: تلاش خود را می کنیم که با وجود سختگیری شرکت‌های بیمه، مناسب ترین تعرفه‌های پزشکی را برای مردم تصویب کنیم.

خبر مورخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

تعرفه خدمات درمانی سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کند

وزیر کار و رفاه اجتماعی نوشت: ضرورت دارد تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ متناسب با افزایش حقوق کارکنان در کشور، ۱۰ درصد رشد داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به رییس جمهوری خواستار تعیین تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ متناسب با افزایش حقوق کارکنان در کشور شد.

در نامه «آقای حجت الله عبدالملکی» آمده است: ضرورت دارد تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ متناسب با افزایش حقوق کارکنان در کشور، ۱۰ درصد رشد داشته باشد و جزء حرفه‌ای تعرفه -سهم پزشک-در بخش خصوصی جهت اجرای بند ۹-۶ سیاست‌های کلی سلامت و ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور جهت یکسان سازی تعرفه پزشک در بخش خصوصی و دولتی به میزان ۱۰ درصد کاهش یابد؛ لذا موضوع تعیین تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ و اصلاح نظام پرداخت براساس قوانین و مقررات مربوطه در دستور کار هیات دولت قرار گیرد.

مجموعه تعرفه‌های تشخیصی و درمانی ۱۴۰۱

ابلاغ تعرفه های تشخیصی و درمانی ۱۴۰۱ از سوی وزارت بهداشت – دانلود ابلاغ

تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی در سال ۱۴۰۱ – دانلود بخشنامه

تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی در سال ۱۴۰۱ – دانلود بخشنامه

تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش عمومی غیردولتی در سال ۱۴۰۱ – دانلود بخشنامه

تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خیریه در سال ۱۴۰۱ – دانلود بخشنامه

اصلاحیه تعرفه های خدمات دندانپزشکی در سال ۱۴۰۱ – دانلود بخشنامه

ابلاغ کدینگ خدمات دندانپزشکی در تعهد سازمان های بیمه گر / دانلود فایل

تعرفه خدمات آزمایشگاهی در سال ۱۴۰۱

تعرفه حمل بیمار توسط آمبولانس خصوصی در سال ۱۴۰۱

تعرفه خدمات سرپایی درمان اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان در بخش خصوصی

تعرفه خدمت تشخیص گلوبال ست پلاکت فرزیس / دانلود فایل

تعرفه خدمات پردازش و ذخیره سازی خون محیطی موبیلیزه و مغز استخوان

تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره برای کارشناسان ارشد و دکترای تخصصی در سال ۱۴۰۱

تعرفه خدمات سلول درمانی

تعرفه جزء حرفه یی خدمات ارائه شده در بخش اورژانس

کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت در سال 1401

مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام