بیمه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در سال 99

دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در سال ۱۳۹۹

در راستای ادامه اجرای سیاست‌های خروج غیرتورمی از رکود دولت محترم تدبیر و امید (مصوبه شماره ۱۸۵۴۹/ت۵۳۰۹۷ةت مورخ ۱۹/۲/۱۳۹۵ هیئت محترم وزیران)‌و حمایت هر چه بیشتر از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط و با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۹ به سال “جهش تولید” از سوی مقام معظم رهبری -مدظله العالی- و با ایجاد وحدت رویه در خصوص تأمین مالی بنگاه‌های مذکور، “دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط” از این پس به اختصار «دستورالعمل» نامیده می‌شود، تهیه و تدوین می‌گردد.

ماده ۱- در این دستورالعمل عبارات و اصطلاحات

در حال تکمیل…

ماده 14- اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات برای شرکت‌های مشمول ماده (141) قانون تجارت (به موجب بخشنامه شماره 374258/95 مورخ 23/11/1395 بانک مرکزی) با رعایت کلیه ضوابط و مقررات و اخذ وثیقه خارج از طرح متعلق به شخص ثالث امکان‌پذیر می‌باشد.

ماده 15- مؤسسه اعتباری موظف است ضمن ثبت آمار تسهیلات پرداختی (مصوب ستاد تسهیل و کارگروه استانی و یا پرداخت مستقیم به بنگاه‌های اقتصادی) در سامانه هماهنگ وزارت صنعت، معدن و تجارت، نسبت به ارسال آمار عملکرد تسهیلات پرداختی به صورت ماهیانه به بانک مرکزی اقدام نماید.

«دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط» در (15) ماده و (6) تبصره در سیزدهمین جلسه مورخ 8/4/1399 کمیسیون اعتباری بانک مرکزی به تصویب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام