آزمون وکالت

ثبت نام آزمون وکالت دادگستری ۱۴۰۰ (مرکز وکلا دادگستری)

ثبت نام آزمون وکالت دادگستری ۱۴۰۰ (مرکز وکلا دادگستری) آغاز شد

شناسنامه قانون | vekalat1400

شناسنامه قانون- مهلت ثبت نام آزمون وکالت دادگستری قوه قضائیه سال ۱۴۰۰ از صبح امروز، ۶ مرداد، آغاز شده و تا ۱۲ مرداد نیز ادامه دارد.

به گزارش شناسنامه قانون، مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، در اجرای بند «ب» ماده ۴ آئین نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی مصوب ۲۷/۱۱/۹۷ از متقاضیان اخذ پروانه وکالت دادگستری سراسر کشور جهت شرکت در آزمون ثبت نام به عمل می آورد.

داوطلبان از ۶ مرداد ماه لغایت ۱۲ مرداد ماه فرصت دارند با مراجعه به وب سایت سازمان سنجش در این آزمون ثبت نام کنند.

لینک ثبت نام

جهت ثبت نام در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۰ اینجا را کلیک نمایید:

ثبت نام در آزمون سال ۱۴۰۰ مرکز وکلای قوه قضاییه

جهت دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام در این آزمون از لینک زیر می توانید اقدام کنید:

دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون سال ۱۴۰۰ مرکز وکلای قوه قضاییه 

هزینه ثبت نام در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

هزینه ثبت نام در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه برای سال ۱۴۰۰، دویست و پنجاه هزار تومان می باشد و با توجه به اینکه هزینه ثبت نام تحت هیچ شرایطی مسترد نخواهد شد به داوطلبان توصیه می شود قبل از ثبت نام آگهی آزمون را به دقت مطالعه کنند.

آخرین مهلت ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت و مدرک فراغت از تحصیل:

داوطلبان و متقاضیان شرکت در این آزمون تا ۱۴۰۱/۶/۳۱ مهلت دارند تا کارت پایان خدمت یا معافیت و مدرک فراغت از تحصیل ارائه دهند.

شرایط ثبت نام برای داوطلبان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی کشور متفاوت است

داوطلبانی که تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) یا سازمان بهزیستی کشور هستند نسبت به ثبت نام آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نکنند و صرفا اطلاعات خود را حداکثر تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۵/۶ در سایت مرکز به نشانی www.۲۳۰۵۵.ir ثبت کنند.

پس از انجام استعلام از کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به متقاضیانی که طبق استعلام اخذ شده از این دو مجموعه تحت پوشش می باشند سریال ثبت نام داده خواهد شد تا بتوانند بدون پرداخت هزینه در آزمون ثبت نام کنند.

زمان برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه در سال ۱۴۰۰

طبق اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش و همچنین اعلام کانون وکلا، کارشناسان رسمی، این آزمون در روز ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

منابع آزمون

جهت مشاهده منابع آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه از لینک زیر اقدام کنید:

منابع آزمون وکالت ۱۴۰۰ مرکز وکلای قوه قضاییه

> شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون وکالت

۱ -تابعیت جمهوری اسلامی ایران

۲ – داشتن حداقل ۲۴ سال تمام شمسی و حداکثر ۶۵ سال تمام شمسی در زمان صدور پروانه (متولدین از ۱۳۳۷/۶/۱تا ۱۳۷۸/۶/۱)

تبصره: شرکت در آزمون برای افرادی که در زمان آزمون حداقل شرط سنی را ندارند اما در زمان صدور پروانه (در صورت قبولی در فرآیند های آزمون و احراز صلاحیت) واجد شرایط حداقل شرط سنی شوند، بلامانع است.

۳ -دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر در رشته حقوق (از دانشکدههای حقوق داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) یا دانشنامه لیسانس در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح

تبصره ۱ :کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتر آن هستند حق شرکت در آزمون را ندارند؛ بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جای مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند.

تبصره ۲ : مدرک معادل حوزوی مدرکی است که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

تبصره ۳ : دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق با مدرک کاردانی مرتبط به شرط آن که واحدهای دروس دوره کارشناسی حقوق را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۰:

متقاضیان محترم لازم است تصویر اسکن شده مدارک زیر را در هنگام ثبت نام در سامانه بارگذاری نمایند:

۱) یک قطعه عکس ۴*۳ با زمینه روشن و رعایت شئونات اسلامی با حجم حداکثر ۱۵۰ کیلوبایت.

۲) تمام صفحات شناسنامه

۳) کارت ملّی

۴) گواهی فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی رشته حقوق (گرایشهای مختلف حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی) از دانشکدههای معتبر داخلی یا خارجی (در حالت اخیر، به شرط ارزیابی رسمی) یا تصویر تعهدنامه مربوط به تبصره ۴ که در ادامه می آید.

۵) مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه برای آقایان (کارت پایان خدمت و گواهی معافیت دائم) و یا تصویر تعهدنامه مربوط به تبصره ۵ که در ادامه می آید. (بدون حاشیه های زاید به شکل jpg و با اندازه حدود ۲۱۳ در ۳۱۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲.dpi)

۶) پروانه وکالت ویژه دارندگان پروانه وکالت که برای تغییر حوزه قضایی محل فعالیت در آزمون شرکت می کنند.

یادآوری مهم: با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمونهای قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی که ثبت نام آنها توسط دیگران انجام می شود رخ داده است، تاکید می گردد علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

تبصره ۱: متقاضیانی که موفق به کسب حد نصاب نمره و رتبه در هر دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی می شوند برای اخذ پروانه وکالت باید شرایط مقرر در ماده ۵ آئین نامه اجرایی مرکز و سایر قوانین و مقررات حاکم بر اخذ پروانه وکالت و مفاد آنها را دارا باشند، آگاهی از این شرایط و مقررات هنگام ثبت نام در آزمون بر عهده متقاضیان است و مسئولیت عدم احراز شرایط در قوانین مذکور متوجه ایشان خواهد بود، قبولی در هر یک از مراحل آزمون یا مصاحبه علمی و شخصیتی برای شرکت کنندگانی که شرایط ذکر شده در قوانین و آیین نامه های مربوطه را نداشته باشند هیچگونه حقی ایجاد نمی کند و پذیرش ایشان کان لم یکن خواهد بود.

تبصره ۲: متقاضیان هنگام ثبت نام نباید مشمول شرایط غیبت از خدمت وظیفه عمومی باشند.

تبصره۳: مطابق مصوبه هیئت محترم نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، در خصوص پذیرفته شدگان آزمون وکالت سال۱۴۰۰ سرباز کارآموز پذیرفته نمی شود.

بنابراین متقاضیانی که به هر نحوی مشمول خدمت سربازی می باشند یا پس از فراغت از تحصیل مشمول خواهند شد، باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت خود را ارائه نمایند. در صورت عدم ارائه مدرک مربوطه، پذیرفته شدن متقاضی در آزمون و مصاحبه هیچگونه حقی ایجاد نمی کند و پذیرش ایشان کان لم یکن خواهد بود.

تبصره۴: متقاضیانی که در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند، باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ گواهی فراغت از تحصیل خود را ارائه نمایند، در صورت عدم ارائه مدرک مربوطه، پذیرفته شدن متقاضی در آزمون و مصاحبه هیچگونه حقی ایجاد نمی کند و پذیرش ایشان کان لم یکن خواهد بود.

تبصره۵: متقاضیانی که مدرک مربوط به فراغت از تحصیل یا پایان خدمت را در زمان ثبت نام دارا نیستند و تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ ارائه می کنند لازم است نسبت به امضای تعهدنامه و بارگذاری تصویر آن در زمان ثبت نام به جای مدارک فارغ التحصیلی و کارت پایان خدمت اقدام نمایند.

مطالب مفید:

– سوالات پرتکرار در خصوص آزمون‌های وکالت و کارشناسان رسمی مرکز در سال ۱۴۰۰

– شرایط ثبت نام در آزمون‌های وکالت و کارشناسی رسمی مرکز ۱۴۰۰

قابل توجه داوطلبان آزمون وکالت ۱۴۰۰

دريافت فرم تعهد نامه ارائه «گواهي فراغت از تحصيل» و «کارت پايان خدمت» در آزمون وکالت۱۴۰۰

داوطلبانی که مشغول تحصیل و یا در حال خدمت سربازی بوده و امکان بارگذاری مدارک «فارغ التحصیلی» و «کارت پایان خدمت» را در زمان ثبت نام آزمون ندارند، می‌توانند مستندات «تعهد نامه» ارائه مدرک مربوطه را از سایت مرکز دریافت نموده و پس از تکمیل و ثبت امضا و اثرانگشت بر روی نسخه چاپ شده تعهدنامه، تصویر تعهدنامه تکمیل شده را در هنگام ثبت نام در سایت سازمان سنجش بارگذاری نمایند.

دریافت فرم تعهد نامه ارائه گواهی فراغت از تحصیل

دریافت فرم تعهد نامه ارائه کارت پایان خدمت

مطالب مرتبط:

– آگهی ثبت نام آزمون وکالت ۹۹ مرکز وکلای قوه قضاییه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام