کتاب استخدامی

صدور مجوز استخدام ۱۹ هزار و ۷۰۰ مربی امور تربیتی و پرورشی در آموزش و پرورش

صدور مجوز استخدام ۱۹ هزار و ۷۰۰ مربی امور تربیتی و پرورشی در آموزش و پرورش

شناسنامه قانون- مجوز استخدام ۱۹ هزار و ۷۰۰ مربی امور تربیتی و پرورشی در وزارت آموزش و پرورش صادر شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: مجوز اخذ استخدام ۱۹ هزار و ۷۰۰ مربی امور تربیتی و پرورشی و به همین مقدار نیز نیروهای سرایداری و خدماتی در آموزش و پرورش صادر شد.

بیشتر بخوانید: منابع آزمون استخدام مربی پرورشی سال ۱۴۰۲ (حیطه عمومی، تخصصی، اختصاصی)

قاسم احمدی لاشکی، شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و حادثه غزه، اظهارکرد: به روان پاک چهار هزار شهید گلستان، ۴۹۰ شهید دانش آموز، ۱۱۰ شهید معلم فرهنگی و ۳۰ دانشجو معلم استان گلستان درود می فرستم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در مهرماه امسال با چالش کمبود معلم روبرو بودیم که با درایت توانستیم آن را مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: در رتبه بندی کار بزرگی انجام شد که نباید نادیده گرفته شود لذا معلمان آن را به اعداد و رتبه یک، دو و سه گره نزنند.

احمدی لاشکی اضافه کرد: ۳۲۰ هزار معلم رتبه بندی شده که نسبت به عملکرد سایر دستگاه ها قابل تقدیر است.

صدور مجوز استخدام ۱۹ هزار و ۷۰۰ مربی امور تربیتی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: نیروی انسانی و منابع ما محدود است اما در دو سال گذشته اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ جذب نیروی انسانی به سه هزار نفر رسیده بود اما امسال ۲۸ هزار و ۱۹۷ نفر در مقطع ابتدایی و ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر در مقطع متوسطه جذب شدند و همچنین مجوز استخدام ۱۹ هزار و ۷۰۰ مربی امور تربیتی و پرورشی و به همین میزان هم نیروی خدماتی و سرایه‌دار اخذ شده است.

احمدی لاشکی افزود: سال گذشته از ۴۷.۵ درصد نیروی انسانی شاغل و بازنشسته استفاده کردیم و به دلیل بدعهدی در پرداخت‌ها بسیاری از آنها امسال وارد امر تعلیم و تربیت نشدند لذا باید اعتمادسازی انجام شود.

برای تهیه منابع آزمون مربی پرورشی آموزش و پرورش کلیک کنید 

منابع آزمون استخدام مربی پرورشی سال ۱۴۰۲

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در برنامه هفتم توسعه جذب غیررسمی نیرو در آموزش و پرورش ممنوع شده و خرید خدمات هم ابطال شده است و باید نیروهایی که از گذشته بوده‌اند، تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل ارزیابی و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش هم در این جلسه گفت: آموزش و پرورش دستگاه بزرگی بوده و ابعاد مختلف دارد و اگر ما نیازهای آن را بیان کنیم، پایانی برای آن نمی‌توان متصور شد.

سیدمجتبی هاشمی افزود: نقش تنظیم‌گری مدیران در شناخت اولویت‌ها و تخصیص منابع، مهم بوده و هنر آن‌ها را نشان می دهد.

وی بیان کرد: یکی از موانع موفقیت عدم پیوستگی سازمانی است و باید دست به دست هم دهیم تا نظام رشد یابد و با هم افزایی به همه حوزه‌ها کمک کنیم.

هاشمی ادامه داد: ۹ راهبرد برای پیوستگی سازمانی وجود دارد که بُعد اول آن نیروی انسانی است؛ اگر می‌خواهیم که موفق باشیم باید برنامه‌های آموزش و پرورش را وسیع‌تر از آن چیزی که امروز می‌بینیم مشاهده کنیم و موفقیت از درون سازمان باید رشد پیدا کند.

وی با اشاره به رتبه‌بندی معلمان گفت: از دیشب برای چهارمین ماه پیاپی احکام معلمان صادر شده و معوقات پرداخت شده است.

هاشمی ادامه داد: برای افرادی که در رتبه بندی اعتراض دارند در سامانه بخش گفتگو باز شده و می‌توان به آنجا مراجعه کرد.

مدیرکل ارزیابی و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی، ۲۶ درصد حقوق معلمان است که اگر خوب از آن دفاع نکنیم ممکن است سال بعد نباشد، لذا باید برای آن تلاش و پیگیری شود.

بدری، مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش هم در این جلسه گفت: تربیت معلم خوب و ساختار مادی و فیزیکی از نیازهای آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: کهنگی و فرسودگی فضای آموزشی یکی از مشکلات استان گلستان بوده که باید برای آن چاره جویی شود.

بدری با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت: همه ما طبق مسئولیت فردی و اعتباری که در جامعه داریم باید کنشگری اجتماعی داشته و بدون جانبداری و سیاسی کاری مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنیم.

سید امیر موسوی، رئیس هیئت تخلفات وزارت آموزش و پرورش هم در این جلسه گفت: آنچه به عنوان چالش می‌توان از آن یاد کرد و دولت سیزدهم هم بر مقابله با آن تاکید دارد فساد است.

موسوی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم تحول در آموزش و پرورش ایجاد شود باید به دنبال فسادستیزی باشیم و نظام اداری ما پاکسازی شود که اگر صورت نگیرد تصمیمات عقیم خواهد ماند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش دستگاه فرهنگ‌ساز و انسان‌ساز است و اگر از آن غافل شویم، افرادی را به جامعه تحویل می‌دهد که به لحاظ اعتقادی ضعیف خواهند بود.

رئیس هیئت تخلفات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نظارت بر کار معلم باید استمرار داشته باشد و وگرنه خروجی کار بی اعتقادی و بی‌دینی و افکار انحرافی می‌شود که حیثیت نظام را مخدوش می‌کند.

وی گفت: امروز مدیر مدرسه ما شاخص ندارد و اگر به کارکرد مدیران نگاه کنید بیشتر آنها مدیر خدماتی و مالی می‌شوند و از حوزه آموزشی و پرورشی غافل مانده اند.

موسوی به یکی دیگر از معضلات به عنوان «معلم بلاگر» اشاره کرد و گفت: امروزه بلاگرها ویترین آموزش و پرورش هستند که باید در این زمینه چاره‌سازی شود.

وی ادامه داد: باید ماموریت‌ها را متناسب با تهدیدها ببینیم و هزینه تخلفات را بالا ببریم، باید گلوگاه‌های فساد و تعارض منافع را شناسایی کنیم و نباید با فساد مماشات کنیم.

برای تهیه کتاب حیطه تخصصی استخدامی مربی امور تربیتی آموزش و پرورش کلیک کنید 

برای تهیه کتاب حیطه عمومی استخدامی آموزش و پرورش کلیک کنید

برای تهیه کتاب حیطه اختصاصی استخدامی آموزش و پرورش کلیک کنید 

کتاب‌های استخدامی انتشارات آراه

blank

کتاب‌های استخدامی سامان سنجش

blank

blank

blank

blank

کتاب‌های استخدامی از انتشارات معتبر را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی اداری‌ها تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام