منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402➕ دانلود PDF
منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402
شناسنامه قانون- در آزمونهای سنوات گذشته، مواد و مفاد آزمون به دو سطح عمومی و اختصاصی تقسیم میشدند. برای آزمون جدید سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی پیشبینی شده است.
منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402
مواد امتحانی و منابع / سرفصلهای امتحان مشترک فراگیر (آزمون کتبی)
الف- حیطه عمومی
۱- تاریخ و فرهنگ تمدن (خدمات متقابل ایران و اسلام نویسنده: شهید مطهری انتشارات صدرا / مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران)
۲- تعلیم و تربیت اسلامی (مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی-عمومی جمهوری اسلامی) بخش دوم مبانی، قسمت های: چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی-عمومی)
۳- معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) بخش اول: ایمان (نویسنده: سید علی خامنهای، انتشارات: صهبا / همرزمان حسین (ع)، نویسنده: سیدعلی خامنهای، انتشارات: انتشارات انقلاب اسلامی).
۴- دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی (قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران/ وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی (ره)/ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی)
۵- توانایی های عمومی و ذهنی
تذکر ۱: سوالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.
تذکر ۲: اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف بوده و در محاسبه نمره کل عمومی (که حیطه عمومی نامیده میشود)، این درس لحاظ نخواهد شد، ولی چنانچه داوطلب اقلیت دینی به سؤالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با تأثیر مثبت در محاسبه نمره کل عمومی لحاظ خواهد شد. در واقع دو نمره کل عمومی، یک نمره کل با لحاظ نمره خام درس مذکور و یک نمره کل بدون لحاظ نمره خام درس مذکور، محاسبه و نمره کل بالاتر ملاک قرار خواهد گرفت.
کتابهای استخدامی حیطه عمومی:
کتابهای استخدامی حیطه عمومی:
مشاهده | |
ب- حیطه اختصاصی
۱) اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش (سیاستهای کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش/ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی- مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی/ آییننامه اجرایی مدارس، مصوب سال ۱۴۰۰ شورای عالی آموزش و پرورش)
۲) روشها و فنون تدریس (با تاکید بر محورهای: مبانی نظری تدریس و یادگیری؛ مدیریت و طراحی فعالیت های آموزشی؛ اصول و شیوه های مدیریت کلاس درس؛ مهارت های خلق موقعیت و فرصت های یادگیری؛ آشنایی با روش های تدریس مبتنی بر شناخت گرایی و سازنده گرایی با رویکرد تحولی؛ راهبردهای یاددهی و یادگیری؛ مهارت های اساسی مورد نیاز معلم پیش از تدریس، حین تدریس ؛ پس از تدریس؛ مدل ها و الگوهای تدریس)
منابع پیشنهادی (رسماً اعلام نشد است):
۳) روانشناسی تربیتی
۳-۱- برای داوطلبان آموزگار ابتدایی (با تاکید بر محور های: کاربرد نظریه های یادگیری در کلاس؛ کاربرد نظریه های هوش ، تفکر، خلاقیت و استعداد در کلاس؛ کاربرد نظریه های انگیزش و هیجان در آموزش؛ کاربرد نظریه های تحولی در آموزش؛ شناخت تفاوت های فردی در یادگیری؛ تعاریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط)
۳-۲- برای داوطلبین آموزگار استثنایی با تاکید بر محور (تعاریف و طبقه بندی دانش آموزان استثنایی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان کم توان ذهنی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان ناشنوا و نابینا ( با آسیب های بینایی و شنوایی)؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلالهای هیجان رفتاری و اختلالات ارتباطی ؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با مشکلات جسمی- حرکتی و چند معلولیتی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم ؛ توان بخشی و مداخله بهنگام در کودکان و دانش آموزان استثنایی ؛ خانواده و مداخله بهنگام در کودکان و دانش آموزان استثنایی)
۴) سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی (با تاکید بر محور تعریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط، سنجش مشاهده ای؛ سنجش عملکردی، سنجش عاطفی؛ سنجش رفتاری ، سنجش تکوینی؛ پوشه کار (کتاب راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی کد ۵/۵۳ سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی)
کتابهای استخدامی حیطه اختصاصی:
مشاهده | |
ج- حیطه تخصصی
۱- مفاهیم پایه متون و روشهای یاددهی قرآن و هدیههای آسمانی دوره ابتدایی (نهجالقرآن راهنمای معلم قرآن اول تا ششم ابتدایی/ راهنمای معلم هدیههای آسمانی پایه سوم و ششم)
راهنمای معلم قرآن
راهنمای معلم هدیههای آسمانی
۲- مفاهیم پایه متون و روشهای یاددهی ریاضی دوره ابتدایی (راهنمای معلم ریاضی اول و ششم)
۳- مفاهیم پایه متون و روشهای یاددهی علوم تجربی دوره ابتدایی (کتاب راهنمای معلم علوم تجربی دوم و چهارم و ششم)
- راهنمای معلم علوم تجربی (پایه دوم)
- راهنمای معلم علوم تجربی (پایه چهارم)
- راهنمای معلم علوم تجربی (پایه ششم)
۴- مفاهیم پایه متون و روشهای یاددهی فارسی دوره ابتدایی (راهنمای معلم فارسی اول و چهارم و ششم)
۵- مفاهیم پایه متون و روشهای یاددهی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی (کتاب راهنمای معلم اجتماعی پنجم و ششم ابتدایی).
کتابهای استخدامی حیطه تخصصی:
دانلود دفترچه آزمون استخدامی آموزش پرورش سال ۱۴۰۲
- از طریق لینک زیر می توانید جزئیات مرتبط با آزمون استخدامی آموزش و پرورش را به ترتیب هر رشته مشاهده کنید :
دانلود دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش (دبیری و هنر آموز)
کتابهای استخدامی از انتشارات معتبر را میتوانید از فروشگاه اینترنتی اداریها تهیه کنید.
یعنی ادبیات عرب رو شامل نمیشه؟
باسلام چراآموزش وپرورش رشته حقوق نمیخواد ماکه این همه کتاب فقه روگذروندیم .درضمن این رشته ها علوم اجتماعی وروان شناسی وایناقبلاتوکنکورکسی که رتبش صدهزارشدقبول میشدحالااون رتبه صدهزاریاچطورمیخوان مهلم بشن .تعدادرشته هاروزیادکنین
سلام وقت بخیر یعنی منی که فوق لیسانس میکروبیولوژی دارم و میخوام شرکت کنم باید این منابع رو مطالعه کنم؟گیج شدم?آخه ربطی به رشته تحصیلی نداره بیشتر انگار میخوای الهیات و حوزه علمیه امتحان بدی
سلام.وقت خیلی کم هست ماه رمضان وعیدنوروز هم هست وقت بیشترکنید حداقل تاریخ آزمون بزارید تیرماه.
لطفا یکی پاسخگو باشه آخه یعنی چی الان منابع شده اینا؟ توی این فرصت کم این منابع رو از کجا پیدا کنیم!!!!!
مگه قبلا دروس تخصصی هر رشته نبود؟؟؟
از همین صفحه بزنید روی اسما منابع براتون باز میشه منم اول نمیتونستم بگردم دیدم همینجاست منابع
چرا برخی منابع دقیق نیست کدام کتاب کدام نویسنده؟؟؟؟؟
یکیش از هشتصد صفحه بیشتره !! وقت هم کم
چرا آخر؟؟؟.
چرا برخی منابع دقیق نیست کدام کتاب کدام نویسنده؟؟؟؟؟
یعنی چی دقیقه آخر منابع رو تغییر دادن دو ماه آخر چی بخونیم این همه منابع کدومش رو بخونیم چرا اینقد ماها رو تو منگنه میزارین آرزویی که خودمون داریم واسش جون می کنیم و پولی هم از جیب شما کم نمیشه رو هم نمیزارید بهش برسیم
با وجودمطالع این منابع که در سایت قرار گرفته احتمال موفقیت در آزمون چند درصد است؟
باوجود این منابع که دراین سایت قرار داده شده است،احتمال موفقیت در آزمون چند درصد است؟
صفر چون الان اعلام کردن مگر اینکه آزمون رو تابستون بندازن
چنتا کتاب گذاشتید هر کدوم ۲۰۰ ،۳۰۰صفحه …خوب درس اختصاصی هر رشته رو هم میزاشتید!!!