مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی

تنقیح مصوبات مربوط به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی

تنقیح مصوبات مربوط به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی (تصویب‌نامه شماره ۴۲۴۹/ت۵۸۶۵۴هـ مورخ ۲۱/۱/۱۴۰۰ هیئت وزیران)

وزارت امور اقتصادی و دارایی- معاونت حقوقی رییس جمهور

دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی

هیئت وزیران در جلسه ۱۵/۱/۱۴۰۰ به پیشنهاد معاونت حقوقی رییس‌جمهور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد تبصره اصلاحی بند (۱) ماده (۳) قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور -مصوب ۱۳۸۹- تصویب کرد:

۱- از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه، مصوبات مندرج در فهرست پیوست شماره (۱) که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، اعم از اینکه منتفی یا اجرا شده یا به موجب قانون یا مصوبه لاحق، نسخ ضمنی گردیده باشد، به نحو مذکور در پیوست، نسخ صریح می‌شود.

۲- فهرست مصوبات معتبر هیئت وزیران و کمیسیون‌های موضوع اصل (۱۳۸) قانون اساسی و نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در موضوع مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی به شرح پیوست (۲) که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، اعلام می‌شود. معاونت حقوقی رییس‌جمهور موظف است با همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی به نحو مقتضی نسبت به نشر و اطلاع‌رسانی متن تنقیح شده این مصوبات اقدام کند.

۳- فهرست مصوبات منسوخ صریح و باطل شده یا غیرمعتبر با انقضای زمان اجرا، به شرح پیوست‌های شماره (۳) و (۴) که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، می‌باشد.

۴- اعلام اعتبار یا نسخ بخشی از یک مصوبه، به شرح بندهای بالا، به مفهوم اعتبار یا عدم اعتبار سایر بخش‌های آن مصوبه نیست مگر آن‌که در پیوست‌ها تصریح شده باشد و نیز اعلام عدم اعتبار یک مصوبه به منزله احیا شدن مصوباتی که قبلاً به موجب آن لغو شده است، نمی‌باشد.

۵- ارایه هر گونه پیشنهاد در موضوع مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی جهت تصویب در هیئت وزیران، منوط به تعیین آثار تنقیحی ان بر تصویب‌نامه حاضر است.

۶- دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی موظف است با همکاری معاونت حقوقی رییس‌جمهور هر سال نسبت به بروزرسانی پیوست‌های این تصویب‌نامه، اقدام و آن را برای تصویب به هیئت وزیران ارایه کند.

۷- دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویزه اقتصادی موظف است با هماهنگی معاونت حقوقی رییس‌جمهور نسبت به تنقیح مصوبات مراجع وضع درون دستگاهی متبوع، اقدام کند.

۸- شمول این تصویبنامه، مصوبات عادی (غیرطبقه‌بند) هیئت وزیران، کمیسیون های موضوع اصل (۱۳۸) قانون اساسی و نمایندگان ویژه رییس جمهور موضوع اصل (۱۲۷) قانون اساسی، مصرح در موضوع مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی تا پایان بهمن ۱۳۹۹ است. هر مصوبه مربوط به موضوع و حدود شمول این تصویب‌نامه در پیوست‌ها درج نشده، تا هنگام تعیین تکلیف توسط هیئت وزیران (که با فوریت خواهد بود) غیرقابل استناد می‌باشد.

اسحاق جهانگیری- معاون اول رییس‌جمهور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام