وزارت آموزش و پرورش

نحوه حضور معلمان و کارکنان آموزش و پرورش از اول آذر (کرونا)

نحوه حضور و برنامه کاری معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش از اول آذرماه (بخشنامه شماره ۳۹/۷۱۰ مرخ ۲۸/۸/۱۳۹۹ وزارت آموزش و پرورش)

اداره کل آموزش و پرورش استان…

سازمان/ معاونت/ مرکز…

دانشگاه شهید رجایی/ دانشگاه فرهنگیان/ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

تصویر بخشنامه شماره ۳۷۴۸۹۹ مورخ ۲۷/۸/۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور و نحوه فعالیت ادارات و حضور کارکنان در محل خدمت به پیوست ارسال می‌گردد، خواهشمند است دستور فرمایید؛ ضمن ابلاغ موارد مطروحه به واحذهای زیرمجموعه، ترتیبی اتخاذ گردد تا برنامه ریزی لازم برای حضور کارکنان در وضعیت های مختلف مشخص و به آنها ابلاغ گردد. در ضمن رعایت دقیق مفاد بخشنامه فوق الذکر و موارد زیر ضروری است.

۱- وضعیت «زرد»، «نارنجی» و «قرمز» از نظر فراگیری و شیوع ویروس کویید ۱۹ بر اساس ضوابط مصوب ستاد ملی مدیریت کرونا به صورت هفتگی توسط وزارت بهداشت برای هر یک از شهرها اعلام می شود.

ببینید: اسامی شهر‌ها با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونا

۲- کلیه ادارات موظفند ارائه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری را در دستور کار خود قرار دهند و زمینه دسترسی شهروندان به سامانه های ارایه خدمات را به صورت فراگیر و در اسرع وقت فراهم و زیرساخت‌های لازم برای انجام دورکاری را ایجاد نمایند.

۳- در شهرهای دارای وضعیت «زرد» ارایه خدمات با حضور دو سوم (۲/۳) کارکنان و در شهرهای دارای وضعیت «نارنجی» با حضور پنجاه درصد (۵۰%) کارکنان و در شهرهای با وضعیت «قرمز» با حضور حداکثر یک سوم (۱/۳) کارکنان انجام خواهد شد.

۴- در شهرهای وضعیت قرمز کلیه مراکز آموزشی به طور کامل تعطیل و کلیه کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار می‌شود. ضمناً کارکنانی که برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تأسیسات و سامانه‌های الکترونیکی، حضور آنها ضروری است درمحل کار حضور خواهند داشت و حفاظت از اماکن، ساختمان های اداری و نگهداری تأسیسات برای جلوگیری از حوادث احتمالی در اولویت خواهد بود.

۵- کلیه مأموریت های اداری غیرضرور در وضعیت های سه گانه لغو و مأموریت های ضروری استانی صرفاً با مجوز بالاترین مقام مجاز استان و مأمریت های در سطح ملی، صرفاً با تأیید مقام دستگاه مجاز می باشد.

۶- برگزاری جلسات حتی المقدور به صورت ویدئوکنفرانس و جلسات حضوری ضروری با رعایت پروتکل‌ها و حداکثر مطابق تعداد اعلام شده و ظرفیت سالن‌ها برگزار شود.

علی الهیار ترکمن- معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام