وزارت آموزش و پرورش

جبران ساعات تعطیلی مدارس بر اساس آیین‌نامه اجرایی مدارس

وزیرآموزش‌وپرورش در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛ کلاس‌های جبرانی با افزایش یک ساعت آموزشی به طول ساعات روز یا استفاده از پنجشنبه‌ها

وزیرآموزش‌وپرورش اظهار کرد: ساعاتی را که به خاطر تعطیلی‌های مختلف دانش آموزان نتوانستند در کلاس درس حاضر شوند، از طریق افزایش یک ساعت آموزشی به طول ساعات روز یا استفاده از پنجشنبه‌ها، این کلاس‌ها جبران شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت‌ آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا یا بارش برف و تشکیل کلاس‌های جبرانی برای دانش آموزان، اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش دارای آیین‌نامه اجرایی مدارس است که در این آیین‌نامه اختیاراتی به شورای هر مدرسه متشکل از مدیر، نماینده دبیران و نماینده اولیا و مربیان داده شده است و در این شورا تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه این آیین‌نامه به همه مدارس ابلاغ شده است، افزود: این اختیار به همه مدارس داده شده است که به استناد آیین‌نامه اجرایی مدارس، ساعاتی را که به خاطر تعطیلی‌های مختلف دانش‌آموزان نتوانستند در کلاس درس حاضر شوند، از طریق افزایش یک ساعت آموزشی به طول ساعات روز یا استفاده از پنجشنبه‌ها، این کلاس‌ها جبران شود و معاونان آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه و مدیران استانی بر اجرای این موضوع حتما نظارت خواهند کرد.

وزیر‌آموزش‌وپرورش با اشاره به استفساریه مجلس شورای اسلامی در مورد معلمان حق‌التدریس،خاطرنشان کرد: استفساریه‌ای در این زمینه توسط مجلس به تصویب رسیده اما هنوز شورای نگهبان نسبت به آن اظهارنظر نکرده است و البته ما منتظر هستیم واگر قانون شود، مطیع اجرای قانون هستیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه قبول داریم که سرانه آموزشی درکشورکم است و باید افزایش یابد، گفت: براساس سرانه استاندارد رقم ۵۵ هزار تومان تعیین شده است ولی در بودجه به ازای هر دانش آموز ۲۷ هزار تومان دیده می‌شود و در نهایت چیزی که محقق می‌شود، حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است.

وی در ادامه اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور اخیرا تخصیص‌هایی را داده است که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع و به منظور توزیع میان مدارس دریافت کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم این رقم را افزایش دهیم که تا پایان سال نیز سرانه بیشتری در اختیار مدارس قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام